Åhh Gud, hvorfor står de så tidligt op ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.115 visninger
19 svar
6 synes godt om
10. november 2013

Mum33

Tja, jeg er nok ikke den eneste mor, der sidder her søndag morgen kl. 6.30 og har bagt boller, lavet kaffe, skiftet bassen, fodret, tømt opvasker mm. Sidder bare med kaffe og Ipad, men han tumler rundt. Håber snart han er klar til en lur. Han var oppe og frisk kl 4.45 !!!

Nogle gode råd? Han er 10 mdr. Spiser godt, sover 2x2 timer i løbet af dagen, bliver puttet kl. 19.15 ca. Senere i seng og mere mad er forsøgt, og han gider ikke sove videre i vores seng.

Nogle gode erfaringer? God søndag :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2013

M (:

Abemor skriver:

Tja, jeg er nok ikke den eneste mor, der sidder her søndag morgen kl. 6.30 og har bagt boller, lavet kaffe, skiftet bassen, fodret, tømt opvasker mm. Sidder bare med kaffe og Ipad, men han tumler rundt. Håber snart han er klar til en lur. Han var oppe og frisk kl 4.45 !!!

Nogle gode råd? Han er 10 mdr. Spiser godt, sover 2x2 timer i løbet af dagen, bliver puttet kl. 19.15 ca. Senere i seng og mere mad er forsøgt, og han gider ikke sove videre i vores seng.

Herhjemme har det givet en halv time ekstra søvn (fra 05 til 05.30) at flytte ham på eget værelse. Min søn er 8 mdr. og sover 2x1,5 time og 1x1 times lur i løbet af dagen.

Derudover desværre ingen gode råd herfra, men ville bare lige sige, at du (desværre) langt fra er alene.

Anmeld

10. november 2013

Chili

Abemor skriver:

Min søn på et år plejede at sove til kl. 8! Men nu er det jo vintertid.. Og det er vist ikke rigtig godt op for ham, så nu hedder den 7.. (Ved godt det luksus).
Hvor længe sov han før vintertiden kom ?

Anmeld

10. november 2013

SHERO

Min søn er snart 4 og står stadig op for 5.30.. synes heldigvis man vænner sig til det, selvom jeg savner det.. men ingen gode råd, tror bare nogle børn er morgen børn...

Anmeld

10. november 2013

Mum33

M (: skriver:

Herhjemme har det givet en halv time ekstra søvn (fra 05 til 05.30) at flytte ham på eget værelse. Min søn er 8 mdr. og sover 2x1,5 time og 1x1 times lur i løbet af dagen.

Derudover desværre ingen gode råd herfra, men ville bare lige sige, at du (desværre) langt fra er alene.

Han er allerede på eget værelse :-) men tak ....

Anmeld

10. november 2013

Mum33

Chili skriver:

Min søn på et år plejede at sove til kl. 8! Men nu er det jo vintertid.. Og det er vist ikke rigtig godt op for ham, så nu hedder den 7.. (Ved godt det luksus).
Hvor længe sov han før vintertiden kom ?

Det samme. Det har ikke ændret noget :-(

Anmeld

10. november 2013

Chili

Abemor skriver:

Det samme. Det har ikke ændret noget :-(

Når okay, men altid noget han så ikke står tidligere op end det!

Men altså, vi har den politik herhjemme at der ikke er noget der hedder morgen før 7. Så vi tænder slet ikke lys eller noget, hvis han vågner før der (virkede bedst da han var minde) for det skal ikke være spændende at stå op så tidligt. Lagde mig som regel i sengen eller sofaen med ham på brystet og vuggede ham, ingen snak heller. Og det synes jeg hjalp

Håber han begynder at sove lidt længere på et tidspunkt

Anmeld

10. november 2013

lineog4

Tror desværre ikke man kan ændre så meget på det - mine børn har været vidt forskellige og vi har gjort nogenlunde det samme....

Og kan så kun sige glæd dig til hvis du skal have flere børn for hvis så den ene endelig sover længe er der næsten garanti for den anden vågner, og når den lille endelig skal have en lur er den anden frisk til et spil, læse bog, legeplads osv...

hilsen

Line der i dag for første gang i laaaaaaang tid stod op før alle med en kop the og en bog - det er lige før jeg begynder at sætte vækkeur for at få den stund søndag morgen 

Anmeld

10. november 2013

L&V

Chili skriver:

Når okay, men altid noget han så ikke står tidligere op end det!

Men altså, vi har den politik herhjemme at der ikke er noget der hedder morgen før 7. Så vi tænder slet ikke lys eller noget, hvis han vågner før der (virkede bedst da han var minde) for det skal ikke være spændende at stå op så tidligt. Lagde mig som regel i sengen eller sofaen med ham på brystet og vuggede ham, ingen snak heller. Og det synes jeg hjalp

Håber han begynder at sove lidt længere på et tidspunkt

Sådan er det os her hjemme, det har altid virket og gør stadig både på laura på 2år og viktor på 4mdr

Anmeld

10. november 2013

Chili

Sådan er det os her hjemme, det har altid virket og gør stadig både på laura på 2år og viktor på 4mdr

Dejligt

Vi havde det bare sådan, vores barn skal ikke stå op klokken 5! Hehe de må gerne lære at sove længe 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.