gode råd til tandbørstning :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2013

Kløver

Hvad med at enten børster hun først og i børster efter eller omvendt, og måske synger tandbørstesangen imens

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2013

Mussen2

Vi har samme problem med vores den mindste som er knap 2 år. Han hader det og bliver ofte helt gasblå i hovedet, hyperventilerer og sparker, spjætter som om vi kvæler ham.

nogen dage går det ok. Vi prøver forskellige ting- fortæller en spændende historie mens vi børster, leger traktor i munden, leger vi støvsuger derinde osv osv. Vi har købt en billig elektrisk i Bar som han er ok tilfreds med. Det hjælper også hvis han må børste vores samtidig med vi børster hans. Andre dage holder vi ham bare med magt ( lyder så grimt men du ved) og prøver at berolige ham og rose ham.

det må komme tænker jeg. Der har aldrig været problemer med vores den store.

vi er konsekvente, men de dage han tror han skal dø børster vi nok knap så længe og på de gode dage får de en ordentlig omgang

Anmeld

9. november 2013

Lunae

NessaXenia skriver:

Ja på min bedre halvdels vegne og min egen naturligvis, er vi efterhånden rigtig trætte af tandbørstning herhjemme.

Den lille på 2, 6 år NÆGTER at børste tænder.
Hun siger at hun selv vil og klare egentlig undermunden ganske fint selv.. Men når enten mor eller far skal børste efter starter balladen. .
Hun holder så godt fast i tandbørsten og skriger fuldstændig.
Vi har prøvet alt..

Jeg har det sådan at det skal bare gøres ordentligt og så er det svært at holde både hænder ben og hoved selv at jeg sidder med hende eller hun ligger ned..

Har i nogle gode råd så vi kan komme tilbage til for 2 måneder siden hvor hun gladeligt åbnede munden og sagde 'aaaarh' ??

Jeg har lidt forskellige bud, som har virket for os!

Fx: læs karius og baktus - italesæt det meget osv.

Have forskellige tandpastaer og lad jeres datter vælge selv fra dag til dag.

Lav en tandbørstesang og aftal at når du synger, så skal hun åbne munden.

I en periode, hvor det var rigtig svært herhjemme, fjollede jeg så vores datter grinede og så børstede manden tænderne imens

Anmeld

9. november 2013

piadas

Vi bruger elektrisk tandbørste. Det virker fint! Især i starten var det sjovt.

Anmeld

10. november 2013

Sue Bergmark

<>[Besked slettet af Baby.dk]

Anmeld

12. november 2013

NessaXenia

Lunae skriver:

Jeg har lidt forskellige bud, som har virket for os!

Fx: læs karius og baktus - italesæt det meget osv.

Have forskellige tandpastaer og lad jeres datter vælge selv fra dag til dag.

Lav en tandbørstesang og aftal at når du synger, så skal hun åbne munden.

I en periode, hvor det var rigtig svært herhjemme, fjollede jeg så vores datter grinede og så børstede manden tænderne imens

Vi aftalte at mor synger ynglings sang (lille Peter edderkop) når hun åbner munden. Og det går bare rigtig godt. :-)
Tusinde tak for alle jeres svar

Anmeld

12. november 2013

Lunae

NessaXenia skriver:

Vi aftalte at mor synger ynglings sang (lille Peter edderkop) når hun åbner munden. Og det går bare rigtig godt. :-)
Tusinde tak for alle jeres svar

Det er jeg glad for at høre dejligt at kunne være behjælpelig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.