gode råd til tandbørstning :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

763 visninger
16 svar
13 synes godt om
9. november 2013

NessaXenia

Ja på min bedre halvdels vegne og min egen naturligvis, er vi efterhånden rigtig trætte af tandbørstning herhjemme.

Den lille på 2, 6 år NÆGTER at børste tænder.
Hun siger at hun selv vil og klare egentlig undermunden ganske fint selv.. Men når enten mor eller far skal børste efter starter balladen. .
Hun holder så godt fast i tandbørsten og skriger fuldstændig.
Vi har prøvet alt..

Jeg har det sådan at det skal bare gøres ordentligt og så er det svært at holde både hænder ben og hoved selv at jeg sidder med hende eller hun ligger ned..

Har i nogle gode råd så vi kan komme tilbage til for 2 måneder siden hvor hun gladeligt åbnede munden og sagde 'aaaarh' ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Vi har to tandbørster derhjemme. Vi starter med at spørge hvilken der er hans. Han vælger en. Så siger vi mor/far børster først så kan du børste efter. Så putter vi minimal tandpasta på hans og slutter af med et glas vand.
Mens vi børster siger vi at hans skal sige ahhh. Her børster vi kindtænderne og når vi kan se han er der hvor han synes det er øv så beder vi ham om at sige iiiihhh så børster vi fortænderne. Og sådan veksler vi til vi synes vi har været hele vejen rundt.
Jeg tror at det kun tog en uge og så var han egentlig godt tilfreds med at få børstet tænder og glæder sig altid til det er hans tur til at børste sine tænder. I kan måske også lade hende børste jeres mens i børster hendes?

Anmeld

9. november 2013

NessaXenia

mor:) skriver:

Vi har to tandbørster derhjemme. Vi starter med at spørge hvilken der er hans. Han vælger en. Så siger vi mor/far børster først så kan du børste efter. Så putter vi minimal tandpasta på hans og slutter af med et glas vand.
Mens vi børster siger vi at hans skal sige ahhh. Her børster vi kindtænderne og når vi kan se han er der hvor han synes det er øv så beder vi ham om at sige iiiihhh så børster vi fortænderne. Og sådan veksler vi til vi synes vi har været hele vejen rundt.
Jeg tror at det kun tog en uge og så var han egentlig godt tilfreds med at få børstet tænder og glæder sig altid til det er hans tur til at børste sine tænder. I kan måske også lade hende børste jeres mens i børster hendes?

Vi bruger også to, hun er bare så stædig. .

Anmeld

9. november 2013

ano14316

NessaXenia skriver:

Ja på min bedre halvdels vegne og min egen naturligvis, er vi efterhånden rigtig trætte af tandbørstning herhjemme.

Hun siger at hun selv vil og klare egentlig undermunden ganske fint selv.. Men når enten mor eller far skal børste efter starter balladen. .
Vi har prøvet alt..

Jeg har det sådan at det skal bare gøres ordentligt og så er det svært at holde både hænder ben og hoved selv at jeg sidder med hende eller hun ligger ned..

Har i nogle gode råd så vi kan komme tilbage til for 2 måneder siden hvor hun gladeligt åbnede munden og sagde 'aaaarh' ??

Jeg ville prøve at I børster først, for når hun har været god til det er belønningen at hun selv må børste bagefter. Her er det også nærmest umugligt at få tandbørsten fra Magnus hvis han ikke selv synes han er færdig hehe.. men har vi børstet først gør det ikke så meget..

Anmeld

9. november 2013

NessaXenia skriver:

Vi bruger også to, hun er bare så stædig. .

Hmm tror bare man må være konsekvent. Det vil nok kræve noget tid før hun har forstået hun ikke kan gøre noget ved det, men det vil gøre det så meget nemmere i længden.

Anmeld

9. november 2013

ano14316 skriver:

Jeg ville prøve at I børster først, for når hun har været god til det er belønningen at hun selv må børste bagefter. Her er det også nærmest umugligt at få tandbørsten fra Magnus hvis han ikke selv synes han er færdig hehe.. men har vi børstet først gør det ikke så meget..

Sådan er det også her. Det klart nemmest at far eller mor børster først.

Anmeld

9. november 2013

De3Guldklumper

NessaXenia skriver:

Vi har prøvet alt..

Du sætter dig på gulvet med hende. Lægger hendes ene arm bag om din ryg mens du lægger dine ben henover hendes. Den frie arm holder du med den ene hånd og du børster tænderne med den anden.

Ja hun vil stritte imod - men som du selv siger så skal det gøres ordentligt og hun forstår ikke konsekvensen af det hvis det kun bliver gjort halvt.

Anmeld

9. november 2013

NessaXenia

Pylle3 skriver:

Du sætter dig på gulvet med hende. Lægger hendes ene arm bag om din ryg mens du lægger dine ben henover hendes. Den frie arm holder du med den ene hånd og du børster tænderne med den anden.

Ja hun vil stritte imod - men som du selv siger så skal det gøres ordentligt og hun forstår ikke konsekvensen af det hvis det kun bliver gjort halvt.

Vil prøve det i aften tak for alle jeres svar

Anmeld

9. november 2013

Isabella_mor

vi leger nogengange racerbil, eller find og fang karius og baktus.. 

Anmeld

9. november 2013

Mamacita til 2 piger

Jeg har vist min datter på 2,5 år filmen om karius og baktus. Den kan findes på youtube. Så vi har gjort det til en leg, hvor vi fanger dem og jager dem ud..

Det virker 95% af gangene. Resten holder jeg hendes højre arm fast bag om mig, og med vendtre hånd bagom ryggen på hende holder jeg fast i venstre arm, mens hun sidder på puslebordet. Så har jeg hende godt fikseret, og så ved hun godt at der er ingen vej udenom..
Det lyder måske hårdere end det er, men herhjemme er lige den del aldrig til diskussion..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.