Metformin ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2013

Mariasbaby

Vi forsøgte at blive gravide sidste efterår, men intet skete og mine cykli blev længere og længere (min længste var 106 dage). Jeg fik derfor henvisning fra lægen i marts 2013. Gynækologen diagnostiserede hurtigt, at jeg har PCO.

Startede op på methforminbehandling i maj grundet PCO'en. Produktet får kroppen til at være mindre insulinresistent, hvilket er med til at forrykke ens hormonbalance (= den sætter ægløsning i bero og ens æg går sætter sig som "cyster" på æggestokkene). Mine cykli har derefter stabiliseret sig og er blevet "normaliseret" og endte på ca. 31-32 dage.

På trods af opstart med methformin har vi valgt at trække babyprojektet en smule, da det lige skulle passe lidt bedre sammen med nyt job.

I oktober droppede vi præventionen, og det endte med, at jeg den 28. oktober stod med en positiv test og er i dag 5+5  Så det kan lykkes! For os endte den med at være der i første hug 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2013

Anonym trådstarter

et-ønske skriver:

Jeg stoppede da jeg fandt ud af at jeg var gravid. Det var dog ikke den anbefaling Gyn kom med - han sagde faktisk at de anbefaler at man som PCO pige fortsætter, da man er i risikogruppe for en sa.... Jeg kunne bare ikke tage noget som jeg vidste ville være skadeligt for embryoet.

Da jeg i tidernes morgen startede på metformin tabte jeg mig en del - men trængte også til det

Held og lykke

Okay
Tusind tak for svar ..
Hvor lang tid gik der før du blev gravid?

Anmeld

9. november 2013

Anonym trådstarter

Mariasbaby skriver:

Vi forsøgte at blive gravide sidste efterår, men intet skete og mine cykli blev længere og længere (min længste var 106 dage). Jeg fik derfor henvisning fra lægen i marts 2013. Gynækologen diagnostiserede hurtigt, at jeg har PCO.

Startede op på methforminbehandling i maj grundet PCO'en. Produktet får kroppen til at være mindre insulinresistent, hvilket er med til at forrykke ens hormonbalance (= den sætter ægløsning i bero og ens æg går sætter sig som "cyster" på æggestokkene). Mine cykli har derefter stabiliseret sig og er blevet "normaliseret" og endte på ca. 31-32 dage.

På trods af opstart med methformin har vi valgt at trække babyprojektet en smule, da det lige skulle passe lidt bedre sammen med nyt job.

I oktober droppede vi præventionen, og det endte med, at jeg den 28. oktober stod med en positiv test og er i dag 5+5  Så det kan lykkes! For os endte den med at være der i første hug 

Hold da op, det gik da godt nok stærkt

Anmeld

9. november 2013

et-ønske

Anonym skriver:

Okay
Tusind tak for svar ..
Hvor lang tid gik der før du blev gravid?

Jeg startede på metformin på et tidspunkt hvor jeg slet ikke var igang med projekt baby - jeg var faktisk lige blevet skilt.... Så på den konto har jeg desværre ingen solstråle historie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.