Metformin ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

914 visninger
13 svar
0 synes godt om
8. november 2013

Anonym trådstarter

Godaften
Jeg har været ved lægen pga et ønske om graviditet, jeg har pcos og har mistet én gang for 1,5 år siden.. Vi har prøvet siden, og nu vil vi gerne videre
Min læge lavede en henvisning til gynækolog, og hun snakkede om at jeg højst sandsynlig skal starte med metformin..
Spørgsmål;

1. Taber man sig? (ikke at jeg har behov for det)
2. Bliver man hurtigere gravid?
3. Hvad er jeres erfaring?
4. Noget jeg skal være opmærksom på?

- M

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2013

Sijac

Anonym skriver:

Godaften
Jeg har været ved lægen pga et ønske om graviditet, jeg har pcos og har mistet én gang for 1,5 år siden.. Vi har prøvet siden, og nu vil vi gerne videre
Min læge lavede en henvisning til gynækolog, og hun snakkede om at jeg højst sandsynlig skal starte med metformin..
Spørgsmål;

- M

1. Nej du taber dig ikke af selve produktet, Metformin.
2. Som udgangspunkt tror jeg ikke at du som sådan.bliver hurtigere gravid, men der kan hjælpe til det.
3. Det er et sukkerregulerende middel, lige som diabetikker bruger. Det skal afhjælpe på sukkertrangen og styre dit blodsukker lidt bedre.
5. Du må ikke tage dem mens at du er gravid - din gynækolog siger nok at du må, men sygehuset siger nej!

Jeg har taget det i flere år og har ingen beklageligheder..

Anmeld

8. november 2013

Jenny12

Anonym skriver:

Godaften
Spørgsmål;

- M

Nu er der svaret på dine spørgsmål, men jeg vil alligevel fortælle om mit forløb på Metformin.

Jeg har pco og blev henvist til fertilitetsklinikken, da vi havde prøvet i 1½ år og jeg aldrig havde fået en positiv ægløsningstest.
Jeg kom på Metformin og efter et par måneder blev jeg gravid med min søn som bliver 1 år om en uge

Jeg håber, at Metformin kan gøre det samme for dig

Anmeld

9. november 2013

Anonym trådstarter

Sijac skriver:

1. Nej du taber dig ikke af selve produktet, Metformin.
2. Som udgangspunkt tror jeg ikke at du som sådan.bliver hurtigere gravid, men der kan hjælpe til det.
3. Det er et sukkerregulerende middel, lige som diabetikker bruger. Det skal afhjælpe på sukkertrangen og styre dit blodsukker lidt bedre.
5. Du må ikke tage dem mens at du er gravid - din gynækolog siger nok at du må, men sygehuset siger nej!

Jeg har taget det i flere år og har ingen beklageligheder..

Tusind tak for svar

Anmeld

9. november 2013

Anonym trådstarter

Jenny12 skriver:

Nu er der svaret på dine spørgsmål, men jeg vil alligevel fortælle om mit forløb på Metformin.

Jeg har pco og blev henvist til fertilitetsklinikken, da vi havde prøvet i 1½ år og jeg aldrig havde fået en positiv ægløsningstest.
Jeg kom på Metformin og efter et par måneder blev jeg gravid med min søn som bliver 1 år om en uge

Jeg håber, at Metformin kan gøre det samme for dig

Årh, tusind tak for en solstråle historie ..
Stoppede du også med metformin da du blev gravid?
Jeg har kunnet læse mig frem til at der er mange der bliver ved med at tage det indtil 12. uge

Anmeld

9. november 2013

Michelle88

Jeg fik afvide af min gynækolog at jeg skulle stoppe med metformin, med det samme jeg fandt ud af at jeg var gravid... Ved ikke om de hjalp mig med at blive gravid, da jeg også fik andre piller..

Anmeld

9. november 2013

Jenny12

Anonym skriver:

Årh, tusind tak for en solstråle historie ..
Stoppede du også med metformin da du blev gravid?
Jeg har kunnet læse mig frem til at der er mange der bliver ved med at tage det indtil 12. uge

Jeg stoppede, men fertilitetslægen sagde jeg skulle have fortsat til 12. uge

Held og lykke.

Anmeld

9. november 2013

Anonym trådstarter

Michelle88 skriver:

Jeg fik afvide af min gynækolog at jeg skulle stoppe med metformin, med det samme jeg fandt ud af at jeg var gravid... Ved ikke om de hjalp mig med at blive gravid, da jeg også fik andre piller..

Ja okay

Anmeld

9. november 2013

Anonym trådstarter

Jenny12 skriver:

Jeg stoppede, men fertilitetslægen sagde jeg skulle have fortsat til 12. uge

Held og lykke.

Ja okay .. Det er meget forskelligt så, jeg tror man skal føle hvordan man har det indeni

Anmeld

9. november 2013

et-ønske

Jeg stoppede da jeg fandt ud af at jeg var gravid. Det var dog ikke den anbefaling Gyn kom med - han sagde faktisk at de anbefaler at man som PCO pige fortsætter, da man er i risikogruppe for en sa.... Jeg kunne bare ikke tage noget som jeg vidste ville være skadeligt for embryoet.

Da jeg i tidernes morgen startede på metformin tabte jeg mig en del - men trængte også til det

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.