Vugge eller ikke vugge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2013

Guldet

modesty skriver:

Vi købte en Leandervugge og brugte den aldrig (købte den for 500 på dba og solgte den for det samme). 

Han sov i liften i sengen med os i starten. Og derefter i liften i tremmesengen. Tror at vi fjernede liften da han var 4 mdr. Han nød at få plads til at brede sig på.

Hvordan kan det være i ikke brugte den?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2013

Clisolka

<3 Julebabyen <3 skriver:

Hej Piwer

Hvad sov jeres små pus i fra starten af? Købte i en lille vugg e? eller sov de bare i liften - men der kan de vel ikke sove særlig længe? og synes en tremmeseng er for stor i starten.

Til vores første barn, havde vi en lille træ vippevugge - det var en i familien ( og den var bare rigtig go - og fyldte ikke særlig meget) men den er optaget denne gang!

Til at starte med sov Bella mellem os i vores seng, og hun blev derefter puttet i sin lift i tremmesengen  

Da hun var blevet for stor til liften blev hun lagt i tremmesengen med sengerand og bamser, så ikke den var for stor til hende 

Lillebror på 8 uger sover stadig mellem os - han er alt for morglad til at sove alene endnu 

Anmeld

7. november 2013

lycly

Oki - synes også at fx. de der leandervugger ( som jeg synes er ret fine) er for dyre - for de bruger dem jo ikke ret længe!

Stod jeres lift så bare nede på gulvet? Vi har ikke mulighed for at have tremmesengen inde i soveværelset, det fylder den for meget til!

Jeg synes også vugger er alt for dyre, og hvis man får et barn der vokser hurtigt (som min søn fx!) så er de færdige med at bruge den efter 2-3 mdr.

Vi har heller ikke plads til tremmeseng ved vores seng, så ja vi havde bare liften på gulvet

Anmeld

7. november 2013

modesty

Hvordan kan det være i ikke brugte den?

Det virkede meget upraktisk at skulle stå og vugge den hele tiden indtil han faldt i søvn. Jeg snakkede med et vennepar som virkelig fortrød at de havde brugt vuggen, for deres pige kunne simpelthen ikke falde i søvn uden at de stod og vuggede og vuggede. Min dreng er altid bare blevet lagt og er faldet i søvn.

Selvfølgelig kan man bruge vuggen uden at vugge - men baby vil stadig vænnes til den flydende bevægelse, som så brat stopper når h*n skal over i en almindelig seng.

For mig virker en vugge i bedste fald overflødig og i værste fald kan den føre til søvnproblemer som skal brydes senere.

Anmeld

7. november 2013

Team Putte

Hej Piwer

Hvad sov jeres små pus i fra starten af? Købte i en lille vugg e? eller sov de bare i liften - men der kan de vel ikke sove særlig længe? og synes en tremmeseng er for stor i starten.

Til vores første barn, havde vi en lille træ vippevugge - det var en i familien ( og den var bare rigtig go - og fyldte ikke særlig meget) men den er optaget denne gang!

Her sov hun i liften som stod på 2 omvendte mælkekasser ved siden af sengen.. Da hun blev for stor til liften røg hun i tremmesengen med en pude i benenden så den ikke var så stor

Anmeld

7. november 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi brugte begge gange liften som kom op i tremmesengen. Det var også nemt, da vi gerne ville have dem hos os i stuen til, at starte med og så når vi gik i seng kunne vi bare tage dem med ind uden, at de vågnede.

Synes, at en vugge er spild af penge, hvis man skal ud og købe en ny.

Anmeld

7. november 2013

mommy1991

Hej Piwer

Leander sov i tremmesengen fra start, hvor jeg bare havde en pølsepude til at ligge i den ene side og en sengerand i den anden

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

7. november 2013

AnthonsMor

Hej Piwer

Vi bruger Daniels familie-vugge, og ja, vi bruger den stadig, den er  grande, så selvom Anthon er 7½ måneder og 72 cm lang, så kan han stadig være i den

Da han var helt ny sov han i liften, som jeg stillede ned i vuggen, så han stadig kunne vugges når han skulle sove

Men de fleste jeg kender har "bare" sat liften i tremmesengen, også når barnet ikke passer liften mere så i tremmesengen.. Der kan det være en fordel at ligge i voksendyne sammen nede i fodenden, så den ikke føles så uendelig stor for så lille et menneske

Anmeld

7. november 2013

lineog4

Med nummer 1 lånte vi en barneseng med hjul (den er en del mindre end en tremmseseng men større end en vugge) men hun sov i vores seng. Med nummer 3 havde vi plads til en tremmeseng som stod ved siden af vores seng og der satte vi liften - han kunne ikke lide at sove i vores seng. Med nummer 4 havde vi ikke plads til tremmesengen hos os så jeg købte en vugge til hænge i loftet (ikke en leander), og den var skøn og da min store pige stadig kom ind i sengen var de rart han ikke var i vores seng. Vi oplevede ikke nogen problemer ved at flytte fra vugge til ttremmesengen da den tid kom. 

Anmeld

7. november 2013

MoarMoar

Hos os stod liften på to stole ved siden af vores seng ��

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.