Er vi monogame?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.613 visninger
22 svar
35 synes godt om
7. november 2013

Mom

Profilbillede for Mom

Hej,

Ja jeg kunne ikke lige finde en bedre overskrift

Nu har jeg efterhånden læst en del tråde, om utroskab, mistanker derom, eller at nogle har fået følelser for en anden end den de er i forhold med.

Og det har selvfølgelig fået de små grå til, at tænke lidt...

Er vi i virkeligheden gode til at være monogame (ved godt at vi reelt ikke skabt monogame), men efter mange års udvikling derhen ad, hvordan går det så med det?

Hvorfor er det vigtigt for os, hvem hinanden kysser eller dyrker sex med? Så længe vi sørger for at beskytte os, og er ærlige omkring det?

Og hvorfor er det blevet sådan at sex og følelser udfravigeligt hører sammen?

En gang utro altid utro, er det virkelig sandheden, eller kan utroskab få os til at forstå hvem vi i virkeligheden ønsker at tilbringe vores liv sammen med?

Lad os få en debat om det... Lad os se og læse om vi ser virkeligheden nogenlunde ens, eller hvor mange nuancer vi reelt har med at gøre.

Hvor langt vil vi strække os, for kærligheden?

Kh Mia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2013

Lone Jakobsen

synes du tager hul på et rigtigt spændende emne, som kunne blive til en god debat. men jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skal starte  så jeg har valgt at følge din tråd, for at se hvor den ender henne

Anmeld

7. november 2013

B&J

altså i mine øjne hedder det hvis min kæreste kysser eller dyrker sex med en anden så er det ud det er mig og ham og ikke en 3 person hvis han ønsker en ny jamen så er det ikke mig han skal være sammen med slut prut

og nej tror ikke utro altid utro.... nogle forandre sig helt sikkert fordi det var dumt gjord eller noget de skulle prøve.

andre gør det igen og igen og igen.

vi er alle forskellige men vi kan alle forandre os

Anmeld

7. november 2013

TNBC

Mom skriver:

Hej,

Nu har jeg efterhånden læst en del tråde, om utroskab, mistanker derom, eller at nogle har fået følelser for en anden end den de er i forhold med.

Er vi i virkeligheden gode til at være monogame (ved godt at vi reelt ikke skabt monogame), men efter mange års udvikling derhen ad, hvordan går det så med det?

Hvorfor er det vigtigt for os, hvem hinanden kysser eller dyrker sex med? Så længe vi sørger for at beskytte os, og er ærlige omkring det?

En gang utro altid utro, er det virkelig sandheden, eller kan utroskab få os til at forstå hvem vi i virkeligheden ønsker at tilbringe vores liv sammen med?

Lad os få en debat om det... Lad os se og læse om vi ser virkeligheden nogenlunde ens, eller hvor mange nuancer vi reelt har med at gøre.

Kh Mia

jeg deler ikke. hvis han har lyst til at kysse eller have sex med en anden, så må han pisse af. han er min mand, ikke et stykke legetøj der kan deles.

nope. jeg kan ikke klare utroskab, for man ved aldrig om han kan finde på det igen.. og jeg er så ligeglad med om de har beskyttet sig eller ej, fordi han vælger at være sammen med en anden.. og det acceptere jeg bare ikke..

så ud med ham,hvis han heller vil være sammen med en anden.

Anmeld

7. november 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Yurie skriver:

jeg deler ikke. hvis han har lyst til at kysse eller have sex med en anden, så må han pisse af. han er min mand, ikke et stykke legetøj der kan deles.

nope. jeg kan ikke klare utroskab, for man ved aldrig om han kan finde på det igen.. og jeg er så ligeglad med om de har beskyttet sig eller ej, fordi han vælger at være sammen med en anden.. og det acceptere jeg bare ikke..

så ud med ham,hvis han heller vil være sammen med en anden.

Jeg syntes det er rigtigt spændene at høre/læse andres holdning, også selvom jeg nødvendigvis ikke deler den.

Dog syntes jeg at dele at kalde en mand et legetøj fordi man måske selv er for lidt mere frie rammer, er lige lovlig firkantet

Anmeld

7. november 2013

ModerNatur

Jeg var forholdsvis ung da min mand og jeg fandt sammen (og er stadig ) og kom sent i gang med at afprøve livet og finde mig selv, så nogle gange har jeg da tænkt tanken om man ville ku leve i et åbent forhold i en periode mens man prøvede nogen ting af...

Men det er helt klart et nej herfra - og fra min mand..
Jeg forbinder sex og følelser, så at være sammen med en anden ville fra min side være unødvendigt da jeg allerede har manden i mit liv og dermed go sex
Så er jeg jo bare så heldig at min mand er en "freak between the sheets" og jeg kan afprøve og udforske med ham

Gav det mening?..

Anmeld

7. november 2013

Frk. Himmelblå

Mom skriver:

Hej,

Kh Mia

Jeg synes, jeg kan læse ud fra dit indlæg, at vi er nogenlunde enige. 

Jeg tror ofte at det store behov for monogami hænger sammen med tryghed og pragmatik - at vi fx ikke render rundt og stifter familie til højre og venstre.

Men kan man have en åben og ærlig dialog i forholdet omkring lysten til andre, - så er det da super. Tror bare, vi er forskelligt indrettede, og nogle forelsker sig let, mens andre er langt mere trofaste  - altså også helt ubevidst.

Jeg synes især, det er ærgerligt, at vi kulturelt har en opfattelse af, at utroskab er et gigantisk svigt. - Jeg tænker, at mange knuste hjerter kunne have været skånet, hvis vi havde taget lidt lettere på temaet. 

Anmeld

7. november 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Issa skriver:

Jeg var forholdsvis ung da min mand og jeg fandt sammen (og er stadig ) og kom sent i gang med at afprøve livet og finde mig selv, så nogle gange har jeg da tænkt tanken om man ville ku leve i et åbent forhold i en periode mens man prøvede nogen ting af...

Men det er helt klart et nej herfra - og fra min mand..
Jeg forbinder sex og følelser, så at være sammen med en anden ville fra min side være unødvendigt da jeg allerede har manden i mit liv og dermed go sex
Så er jeg jo bare så heldig at min mand er en "freak between the sheets" og jeg kan afprøve og udforske med ham

Gav det mening?..

Jeg syntes absolut det giver mening

Jeg har et lidt andet syn på parforhold, men kan bestemt godt se hvad du mener.

Anmeld

7. november 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Frk. Himmelblå skriver:

Jeg synes, jeg kan læse ud fra dit indlæg, at vi er nogenlunde enige. 

Jeg tror ofte at det store behov for monogami hænger sammen med tryghed og pragmatik - at vi fx ikke render rundt og stifter familie til højre og venstre.

Men kan man have en åben og ærlig dialog i forholdet omkring lysten til andre, - så er det da super. Tror bare, vi er forskelligt indrettede, og nogle forelsker sig let, mens andre er langt mere trofaste  - altså også helt ubevidst.

Jeg synes især, det er ærgerligt, at vi kulturelt har en opfattelse af, at utroskab er et gigantisk svigt. - Jeg tænker, at mange knuste hjerter kunne have været skånet, hvis vi havde taget lidt lettere på temaet. 

Tror også at vi to ser nogenlunde ens på det.

For mig hænger det at være tro ikke nødvendigvis sammen med sex, men langt mere med kærlighed at gøre. Og i min verden hænger sex og kærlighed ikke nødvendigvis altid sammen

Anmeld

7. november 2013

TNBC

Mom skriver:

Jeg syntes det er rigtigt spændene at høre/læse andres holdning, også selvom jeg nødvendigvis ikke deler den.

Dog syntes jeg at dele at kalde en mand et legetøj fordi man måske selv er for lidt mere frie rammer, er lige lovlig firkantet

Det skal jo ikke forstås så bogstaveligt. Men jeg har ikke tænkt mig at være sammen med en mand der vil være sammen med mig og en eller to andre kvinder. Min mand skal kun være sammen med mig. Deler ikke..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.