Hvor store er jeres 2,5 årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.320 visninger
21 svar
4 synes godt om
6. november 2013

Mother-love

Godaften de damer.
Hvor store er jeres 2,5 årige?
Jeg har lige vejet og målt Isabella hun er nu 91 cm og vejer 13 kg.
E så glad for da vi var til 2 års undersøgelse vejede hun 11 kg og var 86 cm lang. Og lægen sagde hun synes hun lå meget lavt. Og vi skulle holde øje med hendes vægt og højde. Men hun har da godt nok lige taget fart
Selvom hun vokser i ryk kan jeg se at for 9 mdr siden var hun 81 cm så gennemsnitlig er hun vokset lidt over 1 cm om mdr. det er så dejligt for man bliver jo ret bekymret når lægen siger hun ligger i den lave ende og vi loge skal holde øje med hvor meget hun vokser og tager på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2013

Aabye

Havanagila skriver:

Godaften de damer.
Hvor store er jeres 2,5 årige?
Jeg har lige vejet og målt Isabella hun er nu 91 cm og vejer 13 kg.
E så glad for da vi var til 2 års undersøgelse vejede hun 11 kg og var 86 cm lang. Og lægen sagde hun synes hun lå meget lavt. Og vi skulle holde øje med hendes vægt og højde. Men hun har da godt nok lige taget fart
Selvom hun vokser i ryk kan jeg se at for 9 mdr siden var hun 81 cm så gennemsnitlig er hun vokset lidt over 1 cm om mdr. det er så dejligt for man bliver jo ret bekymret når lægen siger hun ligger i den lave ende og vi loge skal holde øje med hvor meget hun vokser og tager på

Jeg ved faktisk ikke hvor høj min den ældste er (han bliver 3 i april) men han vejer 13 kg.. Tror også at han er lige omkring de 90.. For han er ikke meget større end lillebror som er 83 cm høj..

Anmeld

6. november 2013

Mother-love

Aabye skriver:

Jeg ved faktisk ikke hvor høj min den ældste er (han bliver 3 i april) men han vejer 13 kg.. Tror også at han er lige omkring de 90.. For han er ikke meget større end lillebror som er 83 cm høj..

Det lyder da som om de ligger meget tæt så det er simpelthen så befriende at hun efterhånden ligger på samme linie som andre

Anmeld

6. november 2013

twinny

Drengene blev mål til 2 års undersøgelse til 13.3 og 13.9 tror de var 86-87. 

Vi fik ingen kommentarer på deres højde. 

Anmeld

6. november 2013

Aabye

Havanagila skriver:

Det lyder da som om de ligger meget tæt så det er simpelthen så befriende at hun efterhånden ligger på samme linie som andre

Ja det er rigtig dejligt..

Vi har alle dage fået at vide at vores den ældste er for lille, skulle tage på.. Min sundhedsplejerske sagde hvad gang hun kom: "Mere smør i maden, mere.. mere.. mere.. han skal have mere fedtstof... han er alt for tynd.. " bla bla bla *indsæt selv ting her*..

Men drengen spiser som en mejetærsker, han bevæger sig sindsygt meget og der er altid fart over feltet med ham.. Og jeg kan jo ikke stoppe en tragt i halsen på ham og tvangsfodre ham.. 

Anmeld

6. november 2013

Mother-love

Aabye skriver:

Ja det er rigtig dejligt..

Vi har alle dage fået at vide at vores den ældste er for lille, skulle tage på.. Min sundhedsplejerske sagde hvad gang hun kom: "Mere smør i maden, mere.. mere.. mere.. han skal have mere fedtstof... han er alt for tynd.. " bla bla bla *indsæt selv ting her*..

Men drengen spiser som en mejetærsker, han bevæger sig sindsygt meget og der er altid fart over feltet med ham.. Og jeg kan jo ikke stoppe en tragt i halsen på ham og tvangsfodre ham.. 

Ja Isabella har også altid spist utrolig meget når vi får kartofler spiser hun nemt 10-15 kartofler med sovs til aftensmad.
Men tror også det kommer af at vi i foråret havde 6 ud af 8 uger hvor Isabella var syg og tabte næsten 3 kg. Så hun var utrolig tynd. Så hun kom meget bagud med hendes vægt.
Vi har dog ikke rigtig fået nogen bemærkninger imens vi havde sp. Men Isabella har aldrig været et tykt barn. Jo inden hun gik var hun lidt buttet. Men hun gik også før hun kravlede.
Men derefter røg fedtet meget hurtigt. Og hun har altså også krudt i røven.

Anmeld

6. november 2013

Mother-love

twinny skriver:

Drengene blev mål til 2 års undersøgelse til 13.3 og 13.9 tror de var 86-87. 

Vi fik ingen kommentarer på deres højde. 

Okay. Men tror også mest det var vægten. Hun var bekymret for. Men hun sagde hun lå i den lave ende i højden. Men det er jo nok forskelligt fra læge til læge hvad de mener er små børn.

Anmeld

6. november 2013

Rikke vuholm

Min store my vejer 15 og er 92-94 høj

Anmeld

6. november 2013

Mother-love

Rikke vuholm skriver:

Min store my vejer 15 og er 92-94 høj

Hold da op hun er en stor pige
Tak for svar

Anmeld

6. november 2013

Rikke vuholm

Ja hun er skøn og fuld af fart hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.