Åh hjælp mig inden min frustration overtager..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

929 visninger
13 svar
1 synes godt om
6. november 2013

PrincessTanja

Hej allesammen.

Vores datter, på snart 9 måneder, nægter og spise grød, mos, vælling, ja alt undtaget modermælk, og jeg ved ikke hvad vi skal stille op. Hun begyndte på grød, da hun var 5 måneder og har spist grød og mos lige siden - indtil nu! Hun lukker munden sammen når jeg kommer med en skefuld og begynder og skrige mere og mere..

Hun sover så også dårligere om natten nu, siden hun begyndte og nægte og spise.

Arghhhhhhhhh, bliver så frustreret, hun er jo nødt til og spise, og hun kan jo heller ikke bare spise modermælk hele dagen..

/Tanja.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2013

Hullabullabulla

PrincessTanja skriver:

Hej allesammen.

Vores datter, på snart 9 måneder, nægter og spise grød, mos, vælling, ja alt undtaget modermælk, og jeg ved ikke hvad vi skal stille op. Hun begyndte på grød, da hun var 5 måneder og har spist grød og mos lige siden - indtil nu! Hun lukker munden sammen når jeg kommer med en skefuld og begynder og skrige mere og mere..

Arghhhhhhhhh, bliver så frustreret, hun er jo nødt til og spise, og hun kan jo heller ikke bare spise modermælk hele dagen..

/Tanja.

Kontakt din sp måske kan hun byde ind med nogle gode råd ?

Har du forsøgt med lidt grovere mad, alm mad såsom rugbrød , sovs/kartofler osv ? 

Anmeld

6. november 2013

PrincessTanja

Britt88 skriver:

Kontakt din sp måske kan hun byde ind med nogle gode råd ?

Har du forsøgt med lidt grovere mad, alm mad såsom rugbrød , sovs/kartofler osv ? 

Min SP er ikke til nogen hjælp, desværre.

Vores datter kan ikke spise "fingermad" eller grovere mad endnu, da hun får det i halsen med det samme og blir nærmest kvalt i det, har nemligt prøvet flere gange..

Anmeld

6. november 2013

Jibbe

Hvor længe har det varet? Jeg tænker tænder og at det gør ondt i munden på hende. Så har mine fortrukket mm i de perioder.
Dog kan det også være ørerne - få dem tjekket og få det udelukket. Min søn spiste først alm mad efter han fik dræn i, 8 mdr gammel. Det er noget med at amning, og sutterefleks letter trykket i ørerne og de derfor foretrækker det.

Anmeld

6. november 2013

Aabye

PrincessTanja skriver:

Hej allesammen.

/Tanja.

Vi var igennem en lignende periode.. 
Jeg tilbød grød hver dag, og så kom det til sidst.. Det er mega pisse frustrerende.. :/

Anmeld

17. november 2013

Aluka

PrincessTanja skriver:

Hej allesammen.

/Tanja.

Kan hun evt være forkølet? Hvis deres næse er stoppet bryder de sig so regel ikke om at have "rigtig" mad i munden, fordi de så ikke kan trække vejret så godt. Hvilket jo også kan gøre at hun ikke sover så godt om natten, når hun ikke har hovedet oppe. 

Anmeld

17. november 2013

B&J

det kan være der er en lille virus på vej, men tænker har du prøves at stille skålen foran hende med en ski i hånden og lad hende selv prøve ja det sviner men kan være det hjælper evt. kartoffelmos det kan du jo lave på sødmælk og smør

eller havregrød lad grynene stå i vand i 15 minutter også kog det op som ellers så bliver det mere blødt så de ikke kvæpper i det

ellers når hun ikke vil jamen så smil og sig det er okay. fordi børn har de små faser og det er hårdt men det skal nok komme igen

Anmeld

17. november 2013

De3Guldklumper

PrincessTanja skriver:

Hej allesammen.

/Tanja.

Jeg ville tilbyd hende en tallerken selv med evt kartoffelmos og lade hende pille og grave i - imens ville jeg fodre af med kartoffelmos ved siden af.

Tilbud grovere mos/grød hvis ikke hun kan spise rugbrødsstykker eller kartoffelstykker o.lign. Evt advokado eller indmad fra en frikadelle.

Anmeld

18. november 2013

PrincessTanja

B&J skriver:

det kan være der er en lille virus på vej, men tænker har du prøves at stille skålen foran hende med en ski i hånden og lad hende selv prøve ja det sviner men kan være det hjælper evt. kartoffelmos det kan du jo lave på sødmælk og smør

eller havregrød lad grynene stå i vand i 15 minutter også kog det op som ellers så bliver det mere blødt så de ikke kvæpper i det

ellers når hun ikke vil jamen så smil og sig det er okay. fordi børn har de små faser og det er hårdt men det skal nok komme igen

Tak for de gode råd, har bare prøvet det med tallerkenen og en ske i hånden til hende, men det bliver desværre kun til grisseri og ingenting kommer ind i munden.

Jeg prøver og tage det med et smil, det er bare hårdt når hun intet vil ha' udover modermælk - og så ovenikøbet nu hvor jeg midt i det hele kun kan producere mælk i et bryst, er jo bange for der ikke er nok mælk, hvis hun skal ha' det hele tiden. Og hun nægter flaske.. Åh..

Anmeld

18. november 2013

PrincessTanja

Pylle3 skriver:

Jeg ville tilbyd hende en tallerken selv med evt kartoffelmos og lade hende pille og grave i - imens ville jeg fodre af med kartoffelmos ved siden af.

Tilbud grovere mos/grød hvis ikke hun kan spise rugbrødsstykker eller kartoffelstykker o.lign. Evt advokado eller indmad fra en frikadelle.

Fik hende til og spise en skefuld af noget lidt grovere mos - hvilket desværre resulterede i hun kløjs i det/fik det galt i halsen og nægtede og spise mere efter det.. puha hvad skal man dog gøre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.