Jeg kan altså ikke forstå det...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2013

Anonym101

Åse skriver:

det er mit første IVF forsøg og jeg fik taget 8 æu lagt 1 ÆO 6 æg til frys Bp fredag D.08.11.13 jeg har været gravid "hjemmelavet" 3 gange 2 af dem var GUL, da de fandt ud af jeg havde vandcyster i æggelederne Og de blev derfor fjernet. Derfor skulle vi så gå igang med IVF og det hele er bare gået super godt, lægen sagde "flotte 4 celler, perfekt kvalitet og at det var unormalt at der kom 6 æg i så god kvalitet til frys, som det der skulle sættes op."  Alt det her bliver man jo' super glad for, at hører.

men i dag 2 dage før BP, tog jeg en GT og den var helt klar negativ + jeg har fået rigtig mens.

Jeg er mega skuffet og forstå det ikke, alt var jo' så godt, er så skuffet over min krop. Jeg kan simpelhen ikke forstå hvorfor det ikke har sat sig fat, fik jo' at vide at det ikke kunne falde ud... Jeg forstår det virkelig, virkelig ikke!!!

jeg ryger lige ind i deres juleferie, kan nok først starte fryse forsøg til februar, kun hvis jeg er rigtig heldig kan det blive Januar...

ved ikke rigtig hvad jeg vil med det her opslag, er bare rigtig ked af det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2013

**Ønskebabyen

Åse skriver:

Hvormange forsøg var du igennem ?

To friske hvor af der kun var ÆO i det første og hvor der kom to æg i fryseren. Derefter forsøgte vi os med fryseæggene og det lykkedes

Anmeld

6. november 2013

**Ønskebabyen

Åse skriver:

det jeg mener er, at når man fik sat op ÆO kunne ægget ikke trille ud, men det kan jo godt gå tilgrunde hvis det ikke sætter sig fat, og så får man sin mens ligesom mig nu

Nåå.. Tror du da det er trillet ud?
Der er jo ingen garanti for at ægget sætter sig fast, men "trille ud" det gør det jo ikke..

Anmeld

6. november 2013

salix

Åse skriver:

til og med D. 28 nov. Kan man nå det sidste fryse forsøg, det kan jeg ikke og skal have en md pause. Men kan ikke helt forstå hvornår de åbner igen, det er omkring D. 6 eller 14 januar, hvis det er den 14 kan jeg ikke nå det, så bliver det først til februar 

ja det kan jeg godt se... på OUH er det sidste dag den 1 dec at  melde sig til et fryseforsøg og det vil jeg måske lige kunne nå også har jeg jo haft en cyklus pause... ellers åbner de igen for tilmelding den 6 januar... 

jeg håber da at i kan nå at komme med i januar

Anmeld

6. november 2013

Åse

salix skriver:

ja det kan jeg godt se... på OUH er det sidste dag den 1 dec at  melde sig til et fryseforsøg og det vil jeg måske lige kunne nå også har jeg jo haft en cyklus pause... ellers åbner de igen for tilmelding den 6 januar... 

jeg håber da at i kan nå at komme med i januar

Ja det håber vi også :-) og håber også at du når det inden den 1 december 

Anmeld

7. november 2013

Putomanen

Jeg synes det er lidt ærgerligt, at der ikke bliver oplyst mere om, at det langt fra lykkes for alle i første forsøg, også selvom alt er i orden!

Vi fik også at vide at vi havde gode odds da vi startede i behandling, da det var min mand som var problemet, og min krop fungerende som den skulle. Alligevel endte det med at det tog os 8 forsøg før det lykkedes.

Det lykkes for langt de fleste i de første 3 forsøg, så jeg prøver ikke at skræmme dig.
Men et befrugtet æg der bliver lagt op er ikke lig en graviditet. Tænk på alle dem, som intet fejler, som det tager 6-12 måneder før det lykkes på naturlig vis.
Jeg håber at du får modet op og ikke bebrejder din krop! Der er intet galt med dig, det er bare en meget kompliceret proces at blive gravid.

Anmeld

7. november 2013

pussekat

Åse skriver:

det er mit første IVF forsøg og jeg fik taget 8 æu lagt 1 ÆO 6 æg til frys Bp fredag D.08.11.13 jeg har været gravid "hjemmelavet" 3 gange 2 af dem var GUL, da de fandt ud af jeg havde vandcyster i æggelederne Og de blev derfor fjernet. Derfor skulle vi så gå igang med IVF og det hele er bare gået super godt, lægen sagde "flotte 4 celler, perfekt kvalitet og at det var unormalt at der kom 6 æg i så god kvalitet til frys, som det der skulle sættes op."  Alt det her bliver man jo' super glad for, at hører.

men i dag 2 dage før BP, tog jeg en GT og den var helt klar negativ + jeg har fået rigtig mens.

Jeg er mega skuffet og forstå det ikke, alt var jo' så godt, er så skuffet over min krop. Jeg kan simpelhen ikke forstå hvorfor det ikke har sat sig fat, fik jo' at vide at det ikke kunne falde ud... Jeg forstår det virkelig, virkelig ikke!!!

jeg ryger lige ind i deres juleferie, kan nok først starte fryse forsøg til februar, kun hvis jeg er rigtig heldig kan det blive Januar...

hejsa søde
jeg ved hvad du her det nu når det ikke lykke men op på hest igen det er kun det første førsøg i her her her vi få 21 førsøg og 2 gang lykke det og bliv gravid men det end i sa og her prøve en hjemme lave en også som være en bio og vi prøve i nu hjemme da vi ikke her flere førsøg og min mand give ikke sygehus mere og vi her prøve i over 9 år nu
og håbet det lykke for jer

Anmeld

7. november 2013

modesty

Sådan er det desværre. Som lægen sagde til mig "det er et lotteri". Alt så perfekt ud i alle mine forsøg, og jeg blev først gravid i 4. forsøg.

Det undrer mig meget at du siger at du havde fået at vide at "det ikke kunne falde ud". Jeg går ud fra at dette er din egen tolkning/formulering? For det har jeg svært ved at forestille mig at en læge ville sige.

Jeg vil lige sige at det er et rigtigt godt tegn at du har været gravid "hjemmelavet". At man har haft en bio, betyder at chancerne for at blive gravid igen er meget store.

Og ja, ventetid er der desværre meget af i behandlingsverdenen...

Det skal nok lykkes!

Anmeld

7. november 2013

Åse

Putomanen skriver:

Jeg synes det er lidt ærgerligt, at der ikke bliver oplyst mere om, at det langt fra lykkes for alle i første forsøg, også selvom alt er i orden!

Vi fik også at vide at vi havde gode odds da vi startede i behandling, da det var min mand som var problemet, og min krop fungerende som den skulle. Alligevel endte det med at det tog os 8 forsøg før det lykkedes.

Det lykkes for langt de fleste i de første 3 forsøg, så jeg prøver ikke at skræmme dig.
Men et befrugtet æg der bliver lagt op er ikke lig en graviditet. Tænk på alle dem, som intet fejler, som det tager 6-12 måneder før det lykkes på naturlig vis.
Jeg håber at du får modet op og ikke bebrejder din krop! Der er intet galt med dig, det er bare en meget kompliceret proces at blive gravid.

Jeg vidste godt, at der var 35-40% chance for at det lykkes, men man tro altiD eller jeg troede "det må jo' være mig, der er de 35-40%" men det var det så ikke, uanset hvad ville tro det gode, jeg kan simpelhen ikke gør mig parat til, at blive skuffet. 

det er lidt ligesom det der ordsprog "det er altid naboen det sker for, ikke mig" men denne gang var det mig, og jeg er så skuffet over miN krop, jeg føler mig magtesløs, men man kan jo' ikke gøre noget ved det, andet end det man gør.

8 forsøg er også mange og det er lidt sådan noget jeg frygter, det må havde været virkeligt hård, jeg kan slet ikke forestille mig den smerte af skuffelse hver gang. Men det endte godt og det jeg skal huske på 

Anmeld

7. november 2013

Putomanen

Åse skriver:

Jeg vidste godt, at der var 35-40% chance for at det lykkes, men man tro altiD eller jeg troede "det må jo' være mig, der er de 35-40%" men det var det så ikke, uanset hvad ville tro det gode, jeg kan simpelhen ikke gør mig parat til, at blive skuffet. 

det er lidt ligesom det der ordsprog "det er altid naboen det sker for, ikke mig" men denne gang var det mig, og jeg er så skuffet over miN krop, jeg føler mig magtesløs, men man kan jo' ikke gøre noget ved det, andet end det man gør.

8 forsøg er også mange og det er lidt sådan noget jeg frygter, det må havde været virkeligt hård, jeg kan slet ikke forestille mig den smerte af skuffelse hver gang. Men det endte godt og det jeg skal huske på 

Jeg synes generelt at behandling føles sådan heller tiden, som om man er naboen. Og det er det ene nederlag efter det andet. Derfor er det også vigtigt at huske de gode ting i livet og tage sig tid til det.

60-65 % chance for at det ikke lykkes er egentlig ret meget, men selvfølgelig håber man på, at man er med i den gode gruppe. Selvom man forsøger at forberede sig på skuffelsen gør det vildt ondt, når det ikke lykkes.

Vi endte med at være en lille del af statistikken, som det tog rigtig lang tid for. Det er heldigvis meget få, som skal igennem så mange forsøg. Men som du skriver kan de se det som den gode historie, at det sagtens kan lykkedes selv om der går længere tid end forventet.

Jeg håber at 2 forsøg er lykkens for jer! Og jeg krydser alt hvad jeg har.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.