Åh nej!!! arp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2009

JustAnotherName

bondepigen skriver:

Jamen det er da bare dejligt, for jeg elsker at rede hendes hår, og hun elsker at få det redt... det klør jo det skidt, når hun har det varmt

Ikke noget at sige til med alt det fine mørke hår hun har!
Hun er bare så bedårende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2009

Bondepigen

JustAnotherName skriver:

Ikke noget at sige til med alt det fine mørke hår hun har!
Hun er bare så bedårende

Tak og i lige måde med dine skønne prinsesser!!!

Anmeld

25. juli 2009

Misjelle

Her har vi også haft arp og det kommer stadig forbi engang imellem, selvom jeg reder (staves) håret med tættekam og blød tandbørste hver dag. Linus har også ekstrem tør hovedebund og arp dannes jo af døde hudceller, som sætter sig til disse hårde gullige flager. Det er ikke noget alvorligt og det genere ikke dit barn, men det ser selvfølgelig ikke så pænt ud.

Vi kom i den periode det var værst babyolie i håret om aftene inden han skulle sove og kunne så fjerne en hel del om morgenen når det var blødet op. De bliver lidt røde i hovedebunden og selvfølgelig skal man være forsigtig, men synes nu ikke at man helt skal lade være med at bruge tættekam. Jeg ved jo ikke hvor slemt det er hos jer, men her var en den bløde tandbørste ikke nok, dog synes jeg den er rigtig god at bruge til at stimulere hovedebunden og løsne det tørre hud, der endnu ikke har sat sig til arp.

Held og lykke med det

Anmeld

25. juli 2009

SAL

Tusind tak for alle jeres råd!
Jeg har brugt 1 time her til formiddag på at få bugt med arpen...Gjorde som mange af jer skrev - smurte babyolie i hovedbund og hår i går aftes og gav sønnike en hue på! Så til formiddag fik den ellers med tættekam - mens han sov Og jeg har fået det!!!!! Men det var da noget af en omgang, synes sq det tog lang tid! Der er godt nok en del pleje af sådanne små mennesker...
Så handler det nok bare om at forebygge nu - med en blød (tand)børste!
Go´ (arpe-fri) weekend til jer alle!
Kh Louise

Anmeld

25. juli 2009

Amelia<3

Hvad er ARP for noget?

Anmeld

25. juli 2009

Plysbjørnen

arnela87 skriver:

Hvad er ARP for noget?

Det er sådan nogen plamager, kan man vist godt kalde det, små børn får i hovedbunden... Lidt ligesom voksne får skæl... bare mere blødt, men sidder meget godt fast...

Anmeld

26. juli 2009

Anja

Kan varmt anbefale en shampo fra apoteket som hedder Sasha. Den bruges mod bla arp.

Da min søn fik arp som spæd anbefalede min sp den og den virker. Har brugt den hvergang der har været noget siden. Et par hårvask med den og alm kam gennem håret og så er arp væk. Ingen rød hovedbund, ingen olie/vaseline eller andet fedtetstads i håret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.