Åh nej!!! arp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.177 visninger
17 svar
0 synes godt om
24. juli 2009

SAL

Kære alle!
Overskriften siger sig selv Har lige opdaget at min søn sigurd på 1 mnd. har flager i hovedbunden, det har jeg sq godt nok frygtet! Nå...Men jeg har hørt man skal bruge en tættekam, har lige prøvet, men den er da megahård ved hovedbunden! Han er helt rød nu  Jeg er smådesperat efter at høre jeres erfaringer og hvad I gør ved det...
Kh. Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2009

jannie

hej
det er ikke nogett at frygte . min magnus havde det osse et par gange da han var helt lille. hvis du klistre hans hår ind i babyolie inden han skal i seng i aften og så reder det forsigtigt med tættekammen imorgen og så gør det et par dage i træk, er du hurtigt af med det igen. det er heller ikke så hårtd mod hovedbunden hvis der har været mild babyolie i først. så løsner det sig og er til at rede ud imorgen

det fungerede her ved os

hilsen jannie 24+5

Anmeld

24. juli 2009

Stumpen

Mathilde havde det også som lille og det jeg gjorde/fik råd om at gøre var at smøre hendes hovedbund ind i babyolie og give hende sådan en bomuldshat på, som du kan binde under hagen og så lægge hende i seng og næste morgen tager tættekammen, det hele -det gjorde den i hvert fald med stumpen, så en gang var nok...

Anmeld

24. juli 2009

Rikke, Liam & Linus

Smør vaseline på hovedbunden og giv ham en hue på natten over.
Og vask med babyshampoo dagen efter.

Og så har jeg hørt at man skal nøjes med at bade barnet en gang om ugen mens han/hun har arp.

Anmeld

24. juli 2009

mariamiss6

Hvis du synes lusekammen er for hård (synes jeg også) så brug en baby-tandbørste i stedet for, det gjorde jeg når det var værst.... så kan du også bedre børste alt det væk du får løst...

men sørg altid for at arpen først er odentligt løsnet, enten med hjælp fra grundig hårvask, og gnubben med håndklædet, når du tørrer håret (herhjemme var den løsning faktisk nok). eller ved at have smurt hårbunden i olie, og ladet det trækker nogen timer (gerne natten over)....

Vaselinen har jeg aldrig prøvet, kunne forestille mig det er skidesvært at få af igen.....

Anmeld

24. juli 2009

JustAnotherName

Som de andre skriver

Smør hovedbunden ind i baby-olie, og læg et håndklæde under hans hovede natten over, så kan det redes ud i små skorper af flere omgange.

Mest til forebyggelse, men også generelt, så kan det være en rigtig god ide at bruge sådan en børste med hår (de der bløde baby-hårbørster) og køre IMOD håret og lave cirkelbevægelser, så du masserer hovedbunden. Det hjælper til at blodcirkulationen øges og sørger dermed også for at der ikke så nemt dannes arp.

Ellers kan man (ikke i selve håret ovenpå hovedet, men sådan langs hårgrænsen) smøre med Derma's babycreme. Det virkede også effiktivt på min ældste datter, da hun havde arp.

Min yngste datter på 2 måneder har ikke haft arp endnu.
Jeg tror det er fordi jeg med jævne mellemrum masserer hendes hovedbund og friserer i modsat retning af hendes hår med baby-hårbørsten.

Anmeld

24. juli 2009

Bondepigen

Hvis du synes lusekammen er for hård (synes jeg også) så brug en baby-tandbørste i stedet for, det gjorde jeg når det var værst.... så kan du også bedre børste alt det væk du får løst...

men sørg altid for at arpen først er odentligt løsnet, enten med hjælp fra grundig hårvask, og gnubben med håndklædet, når du tørrer håret (herhjemme var den løsning faktisk nok). eller ved at have smurt hårbunden i olie, og ladet det trækker nogen timer (gerne natten over)....

Vaselinen har jeg aldrig prøvet, kunne forestille mig det er skidesvært at få af igen.....

Emma har aldrig (endnu) haft arp, men har fået af vide af SP'en, at vi skulle smøre baby olie i håret og lade det sidde natten over, derefter massere med en blød tandbørste og så kæmme det.... ligesom mariamiss6 skriver

Anmeld

25. juli 2009

Bondepigen

JustAnotherName skriver:

Som de andre skriver

Smør hovedbunden ind i baby-olie, og læg et håndklæde under hans hovede natten over, så kan det redes ud i små skorper af flere omgange.

Mest til forebyggelse, men også generelt, så kan det være en rigtig god ide at bruge sådan en børste med hår (de der bløde baby-hårbørster) og køre IMOD håret og lave cirkelbevægelser, så du masserer hovedbunden. Det hjælper til at blodcirkulationen øges og sørger dermed også for at der ikke så nemt dannes arp.

Ellers kan man (ikke i selve håret ovenpå hovedet, men sådan langs hårgrænsen) smøre med Derma's babycreme. Det virkede også effiktivt på min ældste datter, da hun havde arp.

Min yngste datter på 2 måneder har ikke haft arp endnu.
Jeg tror det er fordi jeg med jævne mellemrum masserer hendes hovedbund og friserer i modsat retning af hendes hår med baby-hårbørsten.

Hmm, jeg reder ofte Emmas hår med både baby kam og børste...måske er det så derfor, at hun aldrig har haft arp??

Anmeld

25. juli 2009

JustAnotherName

bondepigen skriver:

Hmm, jeg reder ofte Emmas hår med både baby kam og børste...måske er det så derfor, at hun aldrig har haft arp??

Uden at kunne sige det med 100% sikkerhed selvfølgelig...
...Men ja, det vil jeg næsten tro   

Anmeld

25. juli 2009

Bondepigen

JustAnotherName skriver:

Uden at kunne sige det med 100% sikkerhed selvfølgelig...
...Men ja, det vil jeg næsten tro   

Jamen det er da bare dejligt, for jeg elsker at rede hendes hår, og hun elsker at få det redt... det klør jo det skidt, når hun har det varmt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.