Hvordan "slår man op" med en ven??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.829 visninger
20 svar
3 synes godt om
5. november 2013

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg har en ven jeg har kendt i 4-5 år. Han har aldrig sagt mig det helt store, men vi har alligevel set hinanden med jævne mellemrum, især fordi vores børn leget gdt sammen. Han har et hjerte af guld og har ofte hjulpet mig, blandt andet med at flytte og i det hele tiden køre mig, da jeg ikke har bil.

Jeg har aldrig udnyttet ham, tværtimod har jeg ofte sagt nej til hans hjælp da jeg ikke vil være afhængig af nogen eller have dårlig samvittighed over at jeg ikke kan gøre noget for ham til gengæld. Han siger dog at jeg altid har hjulpet ham meget da jeg er god at snakke med og han har haft mange problemer med sin ex-kone.

Min ven og jeg har haft mange konflikter, ofte bliver jeg sur på ham og han gør alt hvad han kan for at please mig og siger undskyld. Men han er for eksempel typen der ringer og skriver hele tiden, mange gange om dagen, og har jeg tidligere sagt jeg ikke gider.

Når vi har set hinanden er det mest fordi jeg får dårlig samvittighed over det er længe siden vi har ses, og han skriver at han savner sin bedste ven! Sandheden er bare at jeg egentlig ikke har lyst til at se ham. Jeg bryder mig ikke om at være sammen med ham, han er alt for lalleglad altid og virker lidt som et overgearet barn. Han overskrider mine grænser, har vi snakket om mange gange, men tror ikke han kan ændre det, vi er simpelthen forskellige.

Jeg går rundt med konstant dårlig samvittighed fordi vi ikke ses nok. Men på den anden side, hvorfor skal jeg bruge tid med en der ikke siger noget, hvor det er en sur pligt når vi skal ses? Hvis en af mine venner havde det sådan med mig ville jeg da ønske han/hun sagde fra. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal droppe kontakten med ham, og ved det vil ødelægge ham, da han er meget glad for mig.

Hvad synes I jeg skal gøre?

Skal lige siges vi aldrig har været kærester, flirtet, været sammen eller noget som helst.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2013

Team Putte

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg har en ven jeg har kendt i 4-5 år. Han har aldrig sagt mig det helt store, men vi har alligevel set hinanden med jævne mellemrum, især fordi vores børn leget gdt sammen. Han har et hjerte af guld og har ofte hjulpet mig, blandt andet med at flytte og i det hele tiden køre mig, da jeg ikke har bil.

Jeg har aldrig udnyttet ham, tværtimod har jeg ofte sagt nej til hans hjælp da jeg ikke vil være afhængig af nogen eller have dårlig samvittighed over at jeg ikke kan gøre noget for ham til gengæld. Han siger dog at jeg altid har hjulpet ham meget da jeg er god at snakke med og han har haft mange problemer med sin ex-kone.

Min ven og jeg har haft mange konflikter, ofte bliver jeg sur på ham og han gør alt hvad han kan for at please mig og siger undskyld. Men han er for eksempel typen der ringer og skriver hele tiden, mange gange om dagen, og har jeg tidligere sagt jeg ikke gider.

Når vi har set hinanden er det mest fordi jeg får dårlig samvittighed over det er længe siden vi har ses, og han skriver at han savner sin bedste ven! Sandheden er bare at jeg egentlig ikke har lyst til at se ham. Jeg bryder mig ikke om at være sammen med ham, han er alt for lalleglad altid og virker lidt som et overgearet barn. Han overskrider mine grænser, har vi snakket om mange gange, men tror ikke han kan ændre det, vi er simpelthen forskellige.

Jeg går rundt med konstant dårlig samvittighed fordi vi ikke ses nok. Men på den anden side, hvorfor skal jeg bruge tid med en der ikke siger noget, hvor det er en sur pligt når vi skal ses? Hvis en af mine venner havde det sådan med mig ville jeg da ønske han/hun sagde fra. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal droppe kontakten med ham, og ved det vil ødelægge ham, da han er meget glad for mig.

Skal lige siges vi aldrig har været kærester, flirtet, været sammen eller noget som helst.

Sige fra er du i hvert fald nødt til at gøre.. Den type bekendtskaber dræner dig for energi!

Jeg ville sige det som det er.. Vi er for forskellige og jeg har faktisk ikke lyst til at ses. Det er blevet for meget og vi er bare for forskellige! Bum

Anmeld

5. november 2013

Bshizzle

Anonym skriver:

Du har jo lige selv skrevet det 

Du så helst hvis andre tænkte sådan om dig, ville sige det til dig.

Tror du ikke han vil føle sådan osse? 

Ihvertifald syntes jeg du skulle ligge alle kort på bordet og sige det som det er! 

I er forskellige og går hver sin retning... 

Ergo.. Du har brug for luft! 

Det er hårdt! JA! Men allefortjener klar besked istedet for man pludselig en dag vender samtalen og får et 'møgfald' og får det sagt forkert 

Så vær ærlig.. Hold en klar tone 

Anmeld

5. november 2013

Team Putte

Bshizzle skriver:

Ihvertifald syntes jeg du skulle ligge alle kort på bordet og sige det som det er! 

Det er hårdt! JA! Men allefortjener klar besked istedet for man pludselig en dag vender samtalen og får et 'møgfald' og får det sagt forkert 

Enig.. Klar i budskabet når man har med en pleaser at gøre.. Ellers forstår han det ikke og vil blive ved med at ringe og skrive for at undskylde det han nu har gjort.. Det virker hårdt men det er det eneste der virker

Anmeld

5. november 2013

Mum33

Jeg ville lade det "glide ud", men er nok også lidt konfliktsky  Lad være med at skriv, ring el lign og kom med en undskyldning hvis han spørg. Så fanger han den nok hen af vejen

Anmeld

5. november 2013

mogms

Abemor skriver:

Jeg ville lade det "glide ud", men er nok også lidt konfliktsky  Lad være med at skriv, ring el lign og kom med en undskyldning hvis han spørg. Så fanger han den nok hen af vejen

Ja jeg tilslutter mig osse i at lade det glide ud. og hvis han skulle kontakte dig direkte, så sig du ikke har tid og henvis evt til at du ofte har nævnt at han overskrider dine grænser og at han må respektere at du ikke har overskud til ham. og han må se venskabet som forbi.

ELLER:

Jeg havde sådan en "veninde", og måtte simpelt gå kold tyrker på hende ellers fattede hun det slet ikke, jeg have 117 gange dagligt sagt til hende jeg ikke ville behandles som hun gjorde (alt hvad jeg gjorde eller fortalte, så nedgjorde hun det på alle mulige måder, hun stoppede ikke engang da jeg forsøgte at kæmpe mig gennem depression og angst)

Tilsidst efter et skænderi på (over SMS &nbsp fik jeg nok og skrev farvel til hende, og kontaktede hende aldrig mere, og hun sms'ede konstant i dagevis, mest hendes normale negative BS og enkelte tigge tigge be be - jeg svarede hende aldrig og slettede hende på facebook og forlod den debat side hun også var på. 

det er 3 år siden nu og hun har flere gange søgt mit venskab over facebook , men jeg har valgt totalt at ignorer hende, hun vil aldrig forstå det.

måske skal den hårde metode til - jeg kan ihvertfald sige det virker, selv på den mest  person jeg nogensinde har kendt.

Anmeld

5. november 2013

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Ja, det er rigtigt...

Men nu tror jeg ikke han er som mig, virker som om han vil være min ven for hver en pris. Og han er meget følsom, og jeg ved han vil blive meget ked af det hvis jeg sagde jeg ikke ville mere. Og tænke hvad der var galt med ham, han har nemlig heller ikke været for heldig på sine dates for nylig  

Anmeld

5. november 2013

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

Enig.. Klar i budskabet når man har med en pleaser at gøre.. Ellers forstår han det ikke og vil blive ved med at ringe og skrive for at undskylde det han nu har gjort.. Det virker hårdt men det er det eneste der virker

Ja, kan godt være det er det eneste der får ham til at forstå, føler mig bare som en kælling for han er sådan en person der vil gøre alt for mig. Men du har ret, det dræner mig for energi, også fordi jeg altid skal finde på undskyldninger eller gå og være irriteret når vi er sammen.

Anmeld

5. november 2013

Momo

Sig det som du lige har sagt det til os 

Anmeld

5. november 2013

Anonym trådstarter

Abemor skriver:

Det er egentlig det jeg gør nu... vi har ikke set hinanden længe, og jeg svarer lidt kort på hans beskeder, og tager aldrig selv initiativ. Og finder på undskyldninger når han vil ses. Men han ville aldrig blive sur på mig over det, og han vil helt sikkert blive ved med at kontakte mig. Så sent som i formiddags skrev han til mig at jeg var verdens bedste ven og at han altid vil være der for mig  Har kulsort samvittighed!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.