Pga at min mand er flyttet ud og vi er midt i en skilsmisse vælger jeg at være anonym. Børnefordelingen er ikke afklaret endnu.
Min mand er en som aldrig har taget større del i det praktiske omkring børnene, end han var nødt til. Han kan sagtens. Han gidder bare ikke. Dermed er det stort set mig, det har hængt på.
I går måtte jeg arbejde sent. Han skulle så have ungerne. Helt fint. Han vil så ikke have dem hos sig selv men hos mig. Også helt fint. Da jeg kommer hjem 20.30 i går aftes er vores store pige på snart 6 år stadig vågen. Hun ligger i sin seng, men jeg går ind og snakker lidt med hende. Det viser sig, at hun ikke har fået mad, siden hun kom hjem fra skole. Jeg spørger så min mand, om det passer, at hun ikke har fået mad. Han svarer, at hun fik en veninde på besøg, så hun valgte at lege i stedet for at spise, da de havde middag.
Jeg er rasende! I mine øjne er det den voksnes ansvar at sørge for, at børnene får den mad, de har brug for. Så må veninden hellere vente 10 min eller et eller andet. Man kan da ikke overlade den slags afgørelser til en femårig! Og får barnet af en eller anden grund ikke middag, så sørger man da for pokker for, at ungen får en skive rugbrød eller noget andet, før hun bliver sendt i seng!
Sagen er så bare, at min mand slet ikke ser problemet og synes, jeg er en hønemor.
Jeg trænger lidt tilbagemeldinger her. Er det bare mig, som er hysterisk og overreagerer, eller er det ham, som har svigtet i denne situation?
Anmeld