Middagssøvn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

791 visninger
17 svar
7 synes godt om
3. november 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Hvornår holder børn op med at sove til middag ? Hvor gammel var jeres ? Min søn er 3 år og kan ikke undvære den. Har idag prøvet og se om han kunne undvære, men han faldt i søvn på sofaen. I børnehaven sover han ikke men når han kommer hjem kl 15.00 sover han med det samme. Det er så surt da han ikke kan sove igen ved 19.30 tiden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2013

Chris86

Mindes at have læst et sted, at børn over tre bør sove en halv time kun og vækkes.. Hvis de sadig trænger til en lur og det ikke gik udover den normale sengetid..

Anmeld

3. november 2013

De3Guldklumper

Aisha skriver:

Hvornår holder børn op med at sove til middag ? Hvor gammel var jeres ? Min søn er 3 år og kan ikke undvære den. Har idag prøvet og se om han kunne undvære, men han faldt i søvn på sofaen. I børnehaven sover han ikke men når han kommer hjem kl 15.00 sover han med det samme. Det er så surt da han ikke kan sove igen ved 19.30 tiden

Er er forskelligt hvornår det enkelte barn er klar til at smide luren helt. Det lyder det ikke til din søn er når han sådan dejser om når i kommer hjem og så ikke er til at få i seng igen til aften.

Jeg ville pålægge bh at han skulle hen og ligge lidt. Måske sover han ikke men så får han ro en times tid og måske falder han i søvn. Lur mig om det ikke også er andre børn som bliver lagt til lur/hvile tid

Anmeld

3. november 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Chris86 skriver:

Mindes at have læst et sted, at børn over tre bør sove en halv time kun og vækkes.. Hvis de sadig trænger til en lur og det ikke gik udover den normale sengetid..

Jeg tør ikke vække ham når han først er faldet i søvn så bliver han bare sur :p

Anmeld

3. november 2013

Maja_4000

Caroline stoppede da hun var to år og fem-seks måneder .. Samtidig med at hun kom i børnehave og smed sutten hun blev pludselig meeeget stor

Anmeld

3. november 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Maja_4000 skriver:

Caroline stoppede da hun var to år og fem-seks måneder .. Samtidig med at hun kom i børnehave og smed sutten hun blev pludselig meeeget stor

Hm... Min har smidt bleen for længst men sutten holder han ved. Når vi er ude og handle får han den nogen gange hvis han er urolig. Så hvis der er nogen der kigger på ham tager han den af. Han ved godt at han er for stor til den. Hehe

Anmeld

3. november 2013

Faith

Vi skrottede middagsluren da de var lige omkring 3.

De har altid været super glade for deres middagslur. Kunne sagtens tage 2½-3 timer, og stadig være trætte om aftenen når de skulle i seng.

Men pludselig begyndte det at ændre sig. Når vi "puttede" dem til deres middagslur, lå de egentlig bare og hyggede og fjollede. Så greb vi chancen og droppede middagsluren. I starten kunne de godt blive vældigt trætte omkring kl 16, men så sad de bare og puttede i sofaen mens de så en film.

Nu er de 3,4 år og mangler overhovedet ikke deres middagslur. Til gengæld falder de så også i søvn i det sekund hovedet rammer puden om aftenen

Anmeld

3. november 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Faith skriver:

Vi skrottede middagsluren da de var lige omkring 3.

De har altid været super glade for deres middagslur. Kunne sagtens tage 2½-3 timer, og stadig være trætte om aftenen når de skulle i seng.

Men pludselig begyndte det at ændre sig. Når vi "puttede" dem til deres middagslur, lå de egentlig bare og hyggede og fjollede. Så greb vi chancen og droppede middagsluren. I starten kunne de godt blive vældigt trætte omkring kl 16, men så sad de bare og puttede i sofaen mens de så en film.

Nu er de 3,4 år og mangler overhovedet ikke deres middagslur. Til gengæld falder de så også i søvn i det sekund hovedet rammer puden om aftenen

Det der er ønske scenariet for os her hjemme... Har lige støvsuget hele hjemme i håb om at han vågnede men nej... Han har sovet i 3 timer og 35 min.

Anmeld

3. november 2013

LinLin

Aisha skriver:

Den store stoppede da han kom i bhv, så 2,11 år...

Den yngste var kun 2,7 år da han syntes det var spild af tid

Anmeld

3. november 2013

B&J

det samme gjorde daniel han ville heller ikke sove i børnehaven men vi gav ham lov til at sove 15-30minutter her hjemme og ikke mere det var svært at vække ham men han skal jo kunne sove om natten. nu er han 3år og 7mdr og han sover ikke mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.