Småsvimmel i nogle uger samt hovedpine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2013

Muffinmus

Ja...jeg er jo godt klar over kroppen prøver at fortælle mig noget:-) men når man har været igennem et forløb relativt nyligt er det bare som om energien ikke er der til endnu en tur og evt flere dårlige nyheder. ..sidste diagnose har kostet mig jobbet.
Men må hellere bestille tid og komme i gang med udelukkelses metoden. Mit mtx medicin KAN også give de bivirkninger... dog har jeg taget det snart et år uden... har oplevet andre bivirkninger men ikke lige dem her.
Hmm diabetes ligger ikke lige til familien og synes ikke mine chancer for at få det burde være skyhøje med en vægt på 62, 5 men man ved jo aldrig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2013

Muffinmus

Ne

Tænker altså er der er noget virus i øjeblikket. Jeg har hørt om flere der har en svimmelhed/kvalme, og jeg har selv gået med noget også ig har lige ligget syg med feber og kvalme/svimmelhed. Men det mærkes både i hoved og mave. Er det også sådan du har det?
Synes jeg havde det fint igår aftes, men idag er jeg rigtig mærket af det igen, øv. Håber det går over igen snart!

Nej jeg har ingen problemer med maven. Kun hovedet i form af svimmelhed og hovedpine. Og har to gange fået det fysisk dårligt hvor mine hænder begyndte at ryste lidt og jeg fik hjertebanken...men det gikover i løbet af få min begge gange.

Anmeld

2. november 2013

Hullabullabulla

MariaE skriver:

Ja...jeg er jo godt klar over kroppen prøver at fortælle mig noget:-) men når man har været igennem et forløb relativt nyligt er det bare som om energien ikke er der til endnu en tur og evt flere dårlige nyheder. ..sidste diagnose har kostet mig jobbet.
Men må hellere bestille tid og komme i gang med udelukkelses metoden. Mit mtx medicin KAN også give de bivirkninger... dog har jeg taget det snart et år uden... har oplevet andre bivirkninger men ikke lige dem her.
Hmm diabetes ligger ikke lige til familien og synes ikke mine chancer for at få det burde være skyhøje med en vægt på 62, 5 men man ved jo aldrig

Du skriver mtx medicin, er det så metrotrexat (staves) ?

Min mor har nemlig fået det og fik samme bivirkninger som stoppede da hun stoppede med medicinen igen ...

Anmeld

2. november 2013

Mother-love

For mig lyder det som lavt blodtryk?
Jeg har altid haft meget lavt blodtryk og er tit blevet spurgt om jeg har problemer med det. Men det har jeg ikke.
Det havde jeg faktisk kun da jeg var gravid. Fordi jeg døjede rigtig meget med at jeg blev svimmel. Og den sidste halvdel af min graviditet kunne jeg ikke stå op uden at blive dårlig og svimmel. Jeg skulle enten gå eller sidde for at det ikke kom.
Jeg var igennem en række tests. Og de kom frem til at jeg havde et lavt blodtryk som gjorde dette. Hvorfor jeg så kune mærkede det når jeg var gravid anede de ikke. Men havde den overbevisning at det var fordi kroppen arbejdede mere og der var mere tryk på.

Men selvom du er træt af at gå til læge ville jeg gøre det. For selvom man har nogle trælse minder omkring læger osv. Så red et jo ens helbred man snakker om. Og hvis det ret noget alvorligt ville det jo være forfærdeligt ikke at reagere på det.
Noget andet er så at det virkelig er belastende at have det på den måde.

Anmeld

2. november 2013

Lene Unik

Jeg har de samme symptomer, og har lige bestilt tid ved læge. Jeg har problemer med forhøjet blodtryk, og får medicin for det. Derfor har jeg et blotryk-apperat, og har målt blodtryk der er lavt. Nu venter jeg så på at høre om min læge er enig i min formodning om at det er blodtrykket.

Mine symptomer er svimmel, let hovedpine, tung og træt i kroppen, rysten på hænderne og uro i kroppen. Værst om morgenen. Når det er værst kan jeg også vågne om natten fordi jeg bliver svimmel når jeg vender mig. Jeg tager blodtryksmedicin om aftenen, så tænker der kan være en sammenhæng i at jeg får det bedre i løbet af dagen.

Anmeld

3. november 2013

Muffinmus

Britt88 skriver:

Du skriver mtx medicin, er det så metrotrexat (staves) ?

Min mor har nemlig fået det og fik samme bivirkninger som stoppede da hun stoppede med medicinen igen ...

Ja har været på mtx i snart et år. De vil ikke give mig andet og jeg kan ikke klare mig uden. Uden den kan jeg ikke selv tage tøj på, køre bil, bære mit barn eller f.eks bare rede håret. ..

Anmeld

3. november 2013

Muffinmus

Lene Unik skriver:

Jeg har de samme symptomer, og har lige bestilt tid ved læge. Jeg har problemer med forhøjet blodtryk, og får medicin for det. Derfor har jeg et blotryk-apperat, og har målt blodtryk der er lavt. Nu venter jeg så på at høre om min læge er enig i min formodning om at det er blodtrykket.

Mine symptomer er svimmel, let hovedpine, tung og træt i kroppen, rysten på hænderne og uro i kroppen. Værst om morgenen. Når det er værst kan jeg også vågne om natten fordi jeg bliver svimmel når jeg vender mig. Jeg tager blodtryksmedicin om aftenen, så tænker der kan være en sammenhæng i at jeg får det bedre i løbet af dagen.

Når man har psoriasis skal man have et årligt tjek hos lægen. Så ja, jeg skal tage mig sammen og få det tjek som også omfatter blodtrykket.

Anmeld

3. november 2013

*Pingvinen*

Bank i bordet ved lægen og be' om at komme på sygehuset og få en CT-scanning. Noget er ikke som det skal være og tør man løbe risikoen...

Anmeld

4. november 2013

Muffinmus

Indtil videre har jeg snakket med sygehuset som synes jeg skal prøve at holde pause med mtx. Går hovedpinene og svimmelheden væk ja så er det jo bivirkninger derfra. Derud over har jeg aftalt tid hos sygeplejersken i morgen til tjek. Så tager hun lige blodtrykket og evt relevante blodprøver. Så nu er møllen sådan set i gang, så må vi se hvor det fører hen
I øvrigt sagde sygehuset min blodprocent i sidste uge var på 8,1 så intet galt der.
Tak for jeres svar...som ny sygeplejestuderende ved jeg godt jeg er en drønnert....men det er altid nemmere at sige til andre de skal snakke med lægen end det er at gøre det selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.