Brug for hjælp :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2013

lycly

Anonym skriver:

Hej piger

Jeg har ikke skrevet så meget herinde, men jeg har brug for lidt hjælp.

Min kæreste og jeg har en datter på 3 måneder. Hun er super dejlig, men jeg synes, det er hårdt. 

Min kæreste går normalt vis til kampsport to aftener om ugen, hvor han tager afsted næsten lige efter arbejde, og vil først være hjemme når vores datter er lagt i seng. Dette har været lagt lidt på hylden de sidste par måneder.

Han ønsker at starte igen, hvilket jeg har det lidt svært med, da jeg så står alene med vores datter fra morgen til aften to dage om ugen.

Har jeres mænd nogle fritidsinteresser? Hvordan ville i have det med ovenstående? 

Min kæreste har ikke fritidsaktiviteter men han arbejder i butik og arbejder fra 06-20 hver torsdag og hver anden weekend arbejder han lørdag og søndag fra 06-18. Så der er jeg alene med ungerne og det er da hårdt, men man "vænner" sig til det Der om torsdagen tager jeg som regel hjem og spiser hos mine forældre så jeg ikke skal stå og lave mad selv. Har du ikke mulighed for det evt?

Jeg synes personligt at der skal være plads til fritidsinteresser, og jeres barn bliver jo nemmere med alderen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2013

modesty

Anonym skriver:

Hej piger

Min kæreste og jeg har en datter på 3 måneder. Hun er super dejlig, men jeg synes, det er hårdt. 

Min kæreste går normalt vis til kampsport to aftener om ugen, hvor han tager afsted næsten lige efter arbejde, og vil først være hjemme når vores datter er lagt i seng. Dette har været lagt lidt på hylden de sidste par måneder.

Han ønsker at starte igen, hvilket jeg har det lidt svært med, da jeg så står alene med vores datter fra morgen til aften to dage om ugen.

Har jeres mænd nogle fritidsinteresser? Hvordan ville i have det med ovenstående? 

Det ville jeg sige nej til. Jeg synes specielt at aftenerne var hårde i den alder, og en aften i ny og næ hvis han havde et vigtigt arrangement, OK, men to gange om ugen, nej.

Anmeld

2. november 2013

Anonym trådstarter

mch skriver:

jeg har ikke børn endnu, men er sammen med en som førhen trænede på temmelig højt plan så det var 5 aftner om ugen jeg ville skulle være alene (vi forøsgte på pb den gang) og jeg havde det enormt svært ved den tanke men valgt at vende tanken om og tænke så får jeg lov at have alene tid med den lille og når den lille er i seng så har jeg alene tid hvor jeg kan gøre lige hvad jeg har lyst til uden at tænke på hvad andre vil, derudover så tænkte jeg også at i og med jeg havde væsentligt mere tid med barnet end han ville have så betød det også jeg kunne opdrage lidt mere på min måde end hvis han haved gået hjemme og jeg skulle snakke alt igennem med ham om hvad barnet må og ikke må. Så for mig fik jeg den vendt om og faktisk begyndte at glæde mig, det var faktisk såden at jeg blev helt trist da han valgte at stoppe med hans sport for så mistede jeg jo mine friaftner

Ja, det tror jeg, jeg vil prøve at gøre det er da i hvert fald nemmere at tackle, hvis man ser positivt på det.

Anmeld

2. november 2013

Muffinmus

Anonym skriver:

Hej piger

Min mand gik til boksning og jeg var alene hjemme med en baby og en på 3 og 4..... så tja. Jeg synes jo et barn ville være luksus mod tre;-)

Anmeld

3. november 2013

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar to dage om ugen er måske ikke så slemt.

Anmeld

3. november 2013

TNBC

Anonym skriver:

Hej piger

jeg ville synes det er ok, fordi det er noget han intressere sig for, men så må du jo bare sige, at han så må tage jeres datter en lørdag eller søndag hele dagen, hvis hun er flaskebarn, eller bare nogle timer, så du også får lidt alenetid og de får lidt far/datter tid..

Anmeld

3. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Tak for alle jeres svar to dage om ugen er måske ikke så slemt.

Husk at mærke efter om du virkelig synes det er okay. For det kan godt være flertallet af os der har svaret synes det er fint, men hvis du bare er et sted hvor du synes det er alt for hårdt så må fritidsinteresser blive lagt lidt på bero.
I kan også aftale at I starter med en dag om ugen og du ser hvordan det går, når du så er nået dertil hvor du synes du har fundet en god rytme kan du så opdatere aftalen til to og hvis du stadig synes det dr for hårdt så må han blive hjemme

Anmeld

4. november 2013

Bell'star

Anonym skriver:

Hej piger

Her arbejder min kæreste to dage om ugen længe, så han også først kommer hjem når baby er lagt i seng, og mor er godt på vej i drømmeland også (Det er hårdt med et spædbarn, man må god gå i seng kl 20.30 )

det er jo så godt nok pga. Arbejdet, og ikke fritidsinteresser så man kan ikke rigtig gøre så meget ved det. Men jeg synes personligt, at de dage er rigtig hårde, hvis jeg ikke skal noget sådanne dag, føler jeg det er en meget lang dag, hvor der ikke kommer nogen og tager lidt over, men at man ved, at man står med det hele selv, HELE dagen.

tilgengæld er min kæreste god til de andre dage at sørge for, at jeg får lidt "fritid", til fx at tage op og træne og sådan. Så træner han selv om morgenen inden arbejde, så han ikke skal klare sådanne ting på de dage hvor han så har tidligt fri.. Så synes egentlig det er okay, fordi man så ved, at de andre dage er han "på" på hjemmefronten..

og så vil jeg da anbefale, at sørge for at eventuelle besøg fra familie og veninder ligger en af de dage, hvor din kæreste er længe væk. Her sørger jeg for at der ofte kommer nogen på besøg i løbet af dagen, på de dage - så virker dagen ikke så lang - og mine veninder og søstre er fx vilde med at få lov og komme og aflaste lidt, så føler de virkelig at de er til god hjælp, (hvilket de også virkelig er) når de kan hjælpe med at passe ham, mens jeg lige klarer et par praktiske ting, jeg ellers ikke kunne have gjort uden de var der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.