Brug for hjælp :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

947 visninger
17 svar
3 synes godt om
2. november 2013

Anonym trådstarter

Hej piger

Jeg har ikke skrevet så meget herinde, men jeg har brug for lidt hjælp.

Min kæreste og jeg har en datter på 3 måneder. Hun er super dejlig, men jeg synes, det er hårdt. 

Min kæreste går normalt vis til kampsport to aftener om ugen, hvor han tager afsted næsten lige efter arbejde, og vil først være hjemme når vores datter er lagt i seng. Dette har været lagt lidt på hylden de sidste par måneder.

Han ønsker at starte igen, hvilket jeg har det lidt svært med, da jeg så står alene med vores datter fra morgen til aften to dage om ugen.

Har jeres mænd nogle fritidsinteresser? Hvordan ville i have det med ovenstående? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2013

mch

Anonym skriver:

Hej piger

Min kæreste og jeg har en datter på 3 måneder. Hun er super dejlig, men jeg synes, det er hårdt. 

Min kæreste går normalt vis til kampsport to aftener om ugen, hvor han tager afsted næsten lige efter arbejde, og vil først være hjemme når vores datter er lagt i seng. Dette har været lagt lidt på hylden de sidste par måneder.

Han ønsker at starte igen, hvilket jeg har det lidt svært med, da jeg så står alene med vores datter fra morgen til aften to dage om ugen.

Har jeres mænd nogle fritidsinteresser? Hvordan ville i have det med ovenstående? 

jeg har ikke børn endnu, men er sammen med en som førhen trænede på temmelig højt plan så det var 5 aftner om ugen jeg ville skulle være alene (vi forøsgte på pb den gang) og jeg havde det enormt svært ved den tanke men valgt at vende tanken om og tænke så får jeg lov at have alene tid med den lille og når den lille er i seng så har jeg alene tid hvor jeg kan gøre lige hvad jeg har lyst til uden at tænke på hvad andre vil, derudover så tænkte jeg også at i og med jeg havde væsentligt mere tid med barnet end han ville have så betød det også jeg kunne opdrage lidt mere på min måde end hvis han haved gået hjemme og jeg skulle snakke alt igennem med ham om hvad barnet må og ikke må. Så for mig fik jeg den vendt om og faktisk begyndte at glæde mig, det var faktisk såden at jeg blev helt trist da han valgte at stoppe med hans sport for så mistede jeg jo mine friaftner

Anmeld

2. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
min kæreste går til fodbold. træning en gang om ugen og kamp en til to gange om ugen. Men altså, det vil være hårdt i starten indtil du finder en rytme, hvad og hvordan det fungerer for dig uden din kæreste i de to dage.
Hvis det er noget sport han er meget glad for, tror jeg ikke I kan undgå at han på et eller tidspunkt vil starte til det igen. Så kan det lige så vel være nu
I kan også aftale at i venter til barnet er en alder, men det bliver jo også hårdt når barnet kravler og er over det hele mens man skal lave med, lige sådan når barnet kan gå osv.

Anmeld

2. november 2013

L&V

Anonym skriver:

Hej piger

Det tænker jeg lyder sundt. Det er godt med interesser uden for hjemmet.. I sommer halvåret går min mand til div 4dage om ugen og om vinteren 2 gange om ugen.. Der udover rejser han med sit arbejde nogle gange et par uger af gangen.. Vi har to børn en på 2 og en på 4måneder..

Anmeld

2. november 2013

Mettefpigen

Da jeg var sammen med min eks havde han aften/natarbejde.... han første hjemmefra 18-19 om aftenen...
Det er godt med noget fritid :-) men i må sammen finde ud af hvad der fungere for jer...

Anmeld

2. november 2013

C-Dog

Så længe du har samme mulighed for at dyrke din hobby to aftner om ugen hvor han ta'r baby så er det fair nok. Hvis han derimod kun synes det er hans hobby der er vigtig ville jeg sige nej :-)

Anmeld

2. november 2013

Michella2

Anonym skriver:

Hej piger

Her er manden tit sent hjemme, grundet hans arbejde..

Og han vil gerne have mulighed for også at nå at træne, hvilket jeg fuldt ud støtter, så ofte er det mig der klarer ærterne herhjemme.

Det en rytme man kommer ind i, og jeg har det helt fint med det. Han skal have lov til lidt fritid efter arbejde, og arbejdstiderne er bare som de er.

Vi har en datter på snart 4 og 1 mere på vej nu.

Anmeld

2. november 2013

Lukas&Liam<3

Jeg synes det lyder helt fair. Her er min kæreste også i perioder tit ude og nogle gange hele weekender. Og ja det er da hårdt, men synes mere at jeg synes det er kedeligt
Men der går ikke længe før det bliver nemmere med baby, hvor hun kan ligge mere selv og sådan. Lukas er 9 måneder nu og han behøver ikke rigtig underholdning. Elsker at lege selv på gulvet, kræver kun mad, ren ble og at jeg ligger ham til at sove. Selvfølgelig leger jeg ogsåed ham og sidder på gulvet med ham. Men egentlig kravler han bare rundt selv og hygger sig alligevel. Og sådan har det været siden han var 5 måneder i hvert fald

Anmeld

2. november 2013

LinLin

Anonym skriver:

Hej piger

Min ældste søns far arbejdede i toysRus da vi blev forældre. Med de åbningstider var jeg alene fra 9-20 fire-fem dage om ugen lørdag kun til 17.30

Det var ok - selvom David sov max tre timer om dagen...

Så for mig havde to dage været luksus

Anmeld

2. november 2013

Newsence

her har vi også en på 3 måneder.

Her har vi aftalt at der skal være mere ro på før der sker sådan noget.

samtidig er aftalen at vi max har en aften ude hver om ugen da vores pige også skal have begge sine forældre og det ellers bliver for hårdt..

Syntes du skal foreslå det samme. at han har en ugedag ude og det samme har du. Du har også brug for at komme ud og han har brug for alene tid med barnet så de rigtig lærer hinanden at kende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.