Elektronik fra USA

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.143 visninger
14 svar
0 synes godt om
24. juli 2009

sarahb

Nogle erfaringer med elektronik fra Usa, ved godt man skal købe en adaptor så strømmen bliver omformet til hvad vi bruger her i DK. Og har læst på nettet at man sagtens kan..

Men søger konkete erfaringer om det virker optimalt osv..... Anyone??

Rigtig god da de damer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2009

Cris

Ja, jeg har haft noget elektronik fra dengang jeg boede i USA, ikke meget, kun et par stykker. Man skal bruge en adaptor til strømen, for vi kører på 220V i Europa og tingene fra USA eksplotere bare, hvis du bruger vores strøm i deres elektronik. Og så skal man bruge en adaptor til selve stik kontakten, for den ser også anderledes ud i USA. Hvis du få en gave eller noget lignende fra USA så skal du sorge for at have begge ting.

Men der er et par stykker her inde, som bor i USA som måske har end og mere erfaring  med det.

Anmeld

24. juli 2009

sarahb

mine forældre er der over nu og vil gerne ha et ghd glattejern med hjem. men mna kan velkøbe adaptoren herhjemme, ikk??

Anmeld

24. juli 2009

Cris

Jo, det tror jeg. Min blev købt i Spanien dengang, men så kan du spørge i en elektronik butik og høre, hvor meget der koster begge ting. Skynd dig. Det kunne være, at hvis det er for dyrt, kan ikke betale sig at købe noget elektronik. Eller måske jo. Du skal først spørge enten i butikkerne eller på nettet.

Så en glattejern er ikke til håret? Jeg kender ikke den   Spørg dine forældre, om de kan tjekke igen. Mange af de der badeværelset elektronik har så en lille knap til at skifte strømmen, når man rejser (hårtørrer, barbermaskiner osv) Det kunne være at den der også har så en lille knap og så kan du spare på adaptor til strømmen og kun finde en lille en til stikkontakten.

Anmeld

24. juli 2009

Klumpe-dumpe

Jeg har haft ting fra Canada, ved godt det IKKE er USA, (Hvis du spørger dem fra Amerika)
men det er det samme strøm de bruger.

JEg brugte bare transformatere, og det fungerede fint. Vi havde mange ting der overfra. Computere, dvdmaskine, ja faktisk det meste af vores elektronik var dengang derover fra. (kan altså ikke anbefalde dvd-maskiner da man ikke kan se film herfra på dem)

Det er selvf. besværeligt hvis der skal reklameres over det.

Og jo du kan købe transformatere herhjemme.

Anmeld

24. juli 2009

FrkC

Vi købte adaptor herhjemme da vi sku derover.. Så man kan godt købe dem her oss..

Anmeld

24. juli 2009

AstridM

En tur i enhver elektronik biks i Danmark og sig du skal have en omformer til US strøm og så kan du købe en billigt. Intet problem

De bruger mindre strøm af gange så at sige. Mener det er 100v og vi bruger 220v ..

Anmeld

26. juli 2009

sarahb

tusinde tak for svar skal helt sikkert ha mig et glattejern medhjem

Anmeld

26. juli 2009

Zeta

AstridM skriver:

En tur i enhver elektronik biks i Danmark og sig du skal have en omformer til US strøm og så kan du købe en billigt. Intet problem

De bruger mindre strøm af gange så at sige. Mener det er 100v og vi bruger 220v ..

Forkert, i Europa har vi i de sidste 15 år anvendt 230V, USA, Canada og store dele af Asien anvender 115V. Japan anvender 100V.

Anmeld

26. juli 2009

Zeta

AstridM skriver:

Nej nej, de bruger ikke mindre strøm, men en anden spænding og derfor også dobbelt så mange ampere!! Og den transformer (stepdown for at være korrekt) har også et stort effekttab, dvs. tingene bruger langt mere strøm på den måde og det blir dyrt i anvendelse med de elpriser vi har og som med tiden bliver højere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.