Hvad synes I? kører uden autostol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2013

Kofoed.

Nu har jeg et virkelig dårlig hofte, så et lille ryk kan gøre, at jeg ikke kan gå to skridt uden at knække sammen. Hvis det bliver så slemt og Peter ikke har muligheden for at komme og hente ana og hjælpe mig hjem, så kunne jeg godt tage imod, at nogen kørte os hjem, hvor jeg sidder fastspændt og holder godt fast i ana. Vi har en enkelt gang kørt i taxa grundet min hoften og en mulighed blindtarms betændelse, der var der ingen autostol, sjovt nok, men jeg skulle jo på sygehuset (det var nok omkring 800 meter). (og inden i siger, Peter bare kan gå med ana selv og jeg tager bilen, skal i lige vide, jeg har ikke kørekort plus, jeg vil ikke engang kunne holde ud, at trykke på speederen og så god er min stedmors bil heller ikke, at den kan køre på koblings punktet hele vejen hjem)

Så personligt synes jeg, at det kommer meget an på situationen. Men er det bare pga. regnvejr de gør det, så var jeg blevet tosset.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

ALDRIG, Vi kører ikke engang fra den ene ende af parkeringspladsen til den anden uden at han får selen på...

se andre gøre det har jeg kun hovedrysten tilovers for... ved at det hjælper alligevel ikke at sige noget... i stedet risikerer man bare problemer fordi man blander sig...

Så nej nej og atter NEJ ville aldrig lade nogen køre med vores søn eller selv gøre det uden han er fastspændt...

vi går ikke engang med klapvognen uden han er fastspændt..

det er lige den ene gang i det lille øjeblik man ikke gør det at der sker noget og så kan du altså ikke spole tiden tilbage og så er det fuldkomment ligemeget hvor mange gange før du ellers har gjort det...

Anmeld

2. november 2013

lycly

Mussen2 skriver:

Jeg er nysgerrig og spørger nu jer! Jeg har haft en oplevelse og debat, som jeg godt kunne tænke mig andres syn på.

Hvad er Jeres holdning til at kører børn (1½ år og 4½ år) i en bil uden autostole. En lille bitte tur, som er på 500 meter?

Kunne I finde på det eller lade andre gøre det for en enkelt undtagelse?

Hvad ville I gøre hvis i så andre køre afsted fra børnehaven uden autostole?

Jeg venter med at fortælle detaljerne om oplevelsen

Den chance ville jeg aldrig tage. Et uheld behøver jo ikke være ens egen skyld.
Hvis jeg så nogen sætte små børn i en bil uden autostol så ville jeg gå hen og fortælle dem hvor uansvarlige de er.

Anmeld

2. november 2013

modesty

Jeg er nysgerrig og spørger nu jer! Jeg har haft en oplevelse og debat, som jeg godt kunne tænke mig andres syn på.

Hvad er Jeres holdning til at kører børn (1½ år og 4½ år) i en bil uden autostole. En lille bitte tur, som er på 500 meter?

En tur på 500 meter fordi man måske kører i lånt bil eller bedsteforældrenes eller hvad ved jeg, hvor der ikke er seler. Tja, det kunne jeg også finde på.

Hvis det er konsekvent hver dag at man ser børn hentet fra børnehave i bil uden autostol, så ville jeg nok reagere. IKKE ved at kontakte myndigheder eller politi, men ved at snakke med forældrene eller evt. pædagogerne i børnehaven hvis jeg kendte dem.

EDIT: Har lige læst din forklaring. Det er jo en helt anden situation hvis det er andres børn - det nævner du ikke i dit første indlæg. Det er selvfølgelig ikke OK.

Anmeld

2. november 2013

LMX

Aldrig nogen sinde!! Det er ULOVLIGT. Koster kassen og ét klip pr barn under 15 der ikke er spændt fast på lovlig vis!

Anmeld

2. november 2013

StudPsyk

Mussen2 skriver:

Det synes jeg er hul i hovedet for at sige det lige ud. Sorry! Men der kan også ske uheld på 500 meter! (Og så tænker jeg, hvorfor ikke bare gå de 500 meter, men det er en anden snak ). Altid i autostol, altid i en der er alders/vægtsvarende, jeg synes ikke der er undtagelser.

Anmeld

2. november 2013

Chevro

Mussen2 skriver:

Nej nej nej ! :O !!

Seriøst, hvis man kan finde på bare at overveje og køre uden autostole, tænker man godt nok ikke ret langt !!

Anmeld

2. november 2013

Muffinmus

Nix, så må ungerne gå.... Ingen små børn i bilen uden stol.

Anmeld

2. november 2013

Kløver

Nej absolut ikke, vi har kun 400 meter ned til dagplejen og ville aldrig køre dem iden de er forsvarligt spændt fast, er også meget hys med sele osv. Det eneste sted hvor det kan gå er særregler på feks egen lukket ejendom hvor der er særlige omstændigheder, eller hvis man feks er i givskud zoo hvor barnet sidder ved en på passager sædet så barnet kan se dyrene, vi har dog ikke selv gjort det

Anmeld

2. november 2013

Kløver

Janne T. skriver:

Det synes jeg er hul i hovedet for at sige det lige ud. Sorry! Men der kan også ske uheld på 500 meter! (Og så tænker jeg, hvorfor ikke bare gå de 500 meter, men det er en anden snak ). Altid i autostol, altid i en der er alders/vægtsvarende, jeg synes ikke der er undtagelser.

Enig når det er ude i trafikken og offentlig vej, synes det er ok hvor forældre tager barnet på skødet mens man er på safari inde hos dyrene i givskud, vi har dog aldrig selv gjort det, er ret hys med at spænde ordentligt fast, sele og den slags, kører ikke med nogle uden selen er der. Min "kan ikke " starte hvis man ikke er spændt fast i enten autostol eller har sele på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.