Hjælp - forældremyndighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Leneur skriver:

Nej, kommunen ansøgte om pas hos rigspolitiet. Fik afslag med den begrundelse at, de ikke mente der var grundlag for at udstede, da de mente vi burde kunne samarbejde og at det ej heller var chikane fra x'ens side, så vi måtte pænt vinke til mormor og moster mens de rejste på ferie, en ferie vi skulle have været med på.

Ej, det er f...... ikke i orden!! Det er sku da cikane. Er ked af, at hører, at I så ikke kom med på ferie Bliver f....... harm over sådan noget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
LMX skriver:

Altså jeg har den modsatte opfattelse. At det er blevet meget sværere?

Vil sige at hvis du søger den skal du være sikker på at du får den, for hvis den ene part ønsker at søge kan den ikke forblive fælles så SKAL den tilfalde den ene eller den anden forældre.

Jeg ville kun søge hvis der virkelig er samarbejdsvanskeligheder. Ellers ikke. 

Pøj pøj...

Da min søns far og jeg gik fra hinanden i februar 2012 søgte han om fuld forældermyndighed... Han fik afslag og vi fortsatte med at have fælles....

Anmeld

2. november 2013

sandramor

monedk skriver:

Er der nogen der har erfaring med statsforvaltningen i forhold til at søge fuldforældremyndighed - som vil dele ud? Er lidt i tvivl om jeg skal gøre det.

Nu er det langt fra sikkert det forholder sig sådan i praksis.. Men efter de lavede den nye forældre ansvarslov om i okt 2012 skulle det bla være lettere at få ene forældre myndighed.. At forældre altså ikke skal tvinges til at have fælles forældre myndighed... Med den begrundelse at hvis konflikt niveauet mellem forældrene er meget højt skader det barnet mere end det gavner at forældrene har fælles forældre myndighed.... Men som sagt... Langt fra sikkert det er det der blir taget hensyn til i praksis!!
Jeg har ene forældre myndighed over begge mine børn og vil da sige at med mange ting er det bare så meget nemmere end hvis man skal være enig om tingene....

Anmeld

2. november 2013

Leneur

MoarHvidovre skriver:

Ej, det er f...... ikke i orden!! Det er sku da cikane. Er ked af, at hører, at I så ikke kom med på ferie Bliver f....... harm over sådan noget.

Ja også derfor jeg vil prøve igen.

Anmeld

2. november 2013

LMX

Ms.Sunshine skriver:

Da min søns far og jeg gik fra hinanden i februar 2012 søgte han om fuld forældermyndighed... Han fik afslag og vi fortsatte med at have fælles....

Reglerne bliver også hele tiden lavet om 

Da jeg fik den over min søn for 13 år siden var det den besked jeg fik af dommeren..

Anmeld

2. november 2013

LMX

Leneur skriver:

Er det noget du ved helt 100 procent? For jeg var møllen igennem hele vejen til landsretten for et par år siden og der tabte jeg, så det stadig var fælles men overvejer meget kraftigt at prøve igen, for min datters biofar er stadig ikke en del af hendes liv og har aldrig været men fordi vi har fælles, er han stadig medbestemmende og i sommers ville han ikke skrive under på et nyt pas til hende, så hvis det er rigtigt det du skriver, ville jeg da være sikker på at få den fulde denne gang. Synes nemlig ikke at en mand, der ikke på nogen måde er en del af min datters nu 4-årige liv, skal have så meget magt og dermed begrænse vores liv og færden.

Nej tilsyneladende ikke 

Sådan var det for 13 år siden. Det er i mellemtiden nok lavet om?

Snak med din advokat. Han/hun ved det 

Anmeld

2. november 2013

LMX

LuLy skriver:

Nej før SKULLE der være tale om noget voldsomt som misbrug, vold osv før den fælles forældremyndighed kunne ophæves. Nu er det nok med samarbejdsvanskeligheder. Har det fra en skilsmisse advokat.
Men det er jo også forskelligt fra sag til sag.

Jeg må også erklære mig uenig. Jeg fik den for 13 år siden over min søn og det var nemt.

Misligholdt samvær var sådan set nok..

Anmeld

2. november 2013

DianaRJS

Leneur skriver:

Er det noget du ved helt 100 procent? For jeg var møllen igennem hele vejen til landsretten for et par år siden og der tabte jeg, så det stadig var fælles men overvejer meget kraftigt at prøve igen, for min datters biofar er stadig ikke en del af hendes liv og har aldrig været men fordi vi har fælles, er han stadig medbestemmende og i sommers ville han ikke skrive under på et nyt pas til hende, så hvis det er rigtigt det du skriver, ville jeg da være sikker på at få den fulde denne gang. Synes nemlig ikke at en mand, der ikke på nogen måde er en del af min datters nu 4-årige liv, skal have så meget magt og dermed begrænse vores liv og færden.

altså nu ved jeg en anden nok siger noget andet...

men jeg fik at vide både af dommer og advokat da deres far ikke mødte op i landsretten første gang, at den skulle afsluttes inden de nye regler kom, da det ellers ville blive sværre for mig at få den.

så jeg er helt 100% sikker på at det er blevet sværre....

Anmeld

2. november 2013

Rockertand

LMX skriver:

Jeg må også erklære mig uenig. Jeg fik den for 13 år siden over min søn og det var nemt.

Misligholdt samvær var sådan set nok..

FOR nemt.
Min mand mistede sin for ca. 12 år siden, der kom bare brev fra advokaten med besked om, at det var barnets tarv, og at han kunne gøre indsigelse. Han blev frarådet at køre sag, da det ville blive for dyrt, og de fleste sager på det tidspunkt gik til moderen uden videre.
Det skal siges, at han var skoleeksemplet på en weekendfar med fast arbejde og hus/bil og en meget stor lyst til at deltage i barnets liv.
Vi har bifaldet de nye ændringer, men af hensyn til freden og samarbejdet med moderen har han undladt at søge fælles forældremyndighed igen, selvom han sagtens kunne få den i dag.

Anmeld

2. november 2013

LMX

Rockertand skriver:

FOR nemt.
Min mand mistede sin for ca. 12 år siden, der kom bare brev fra advokaten med besked om, at det var barnets tarv, og at han kunne gøre indsigelse. Han blev frarådet at køre sag, da det ville blive for dyrt, og de fleste sager på det tidspunkt gik til moderen uden videre.
Det skal siges, at han var skoleeksemplet på en weekendfar med fast arbejde og hus/bil og en meget stor lyst til at deltage i barnets liv.
Vi har bifaldet de nye ændringer, men af hensyn til freden og samarbejdet med moderen har han undladt at søge fælles forældremyndighed igen, selvom han sagtens kunne få den i dag.

Jeg er fuldstændig enig.

I mit tilfælde blev samværet dog ikke overholdt.. Nogensinde.. Og faderen havde det med at love bål og brand hver gang han var uenig eller bitter. Derfor søgte jeg den og fik den. Ville ikke stå i en situation hvor han ville sætte sig på tværs pga uoverensstemmelser som INTET havde med barnet at gøre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.