Hjælp - forældremyndighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.659 visninger
19 svar
6 synes godt om
1. november 2013

monedk

Er der nogen der har erfaring med statsforvaltningen i forhold til at søge fuldforældremyndighed - som vil dele ud? Er lidt i tvivl om jeg skal gøre det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2013

lycly

Det er blevet "lettere" end før i tiden. Før skulle der misbrug, omsorgssvigt, vold osv til. Nu skal der "bare" være væsentlige samarbejds vanskeligheder. Men det skal være gentagne gange og det skal være sådan at det går ud over barnet og dets tarv.

Det er i øvrigt heller ikke statsforvaltningen der træffer en endelig afgørelse om forældremyndigheden, det er en dommer

Anmeld

1. november 2013

LMX

Altså jeg har den modsatte opfattelse. At det er blevet meget sværere?

Vil sige at hvis du søger den skal du være sikker på at du får den, for hvis den ene part ønsker at søge kan den ikke forblive fælles så SKAL den tilfalde den ene eller den anden forældre.

Jeg ville kun søge hvis der virkelig er samarbejdsvanskeligheder. Ellers ikke. 

Pøj pøj...

Anmeld

1. november 2013

DianaRJS

LuLy skriver:

Det er blevet "lettere" end før i tiden. Før skulle der misbrug, omsorgssvigt, vold osv til. Nu skal der "bare" være væsentlige samarbejds vanskeligheder. Men det skal være gentagne gange og det skal være sådan at det går ud over barnet og dets tarv.

Det er i øvrigt heller ikke statsforvaltningen der træffer en endelig afgørelse om forældremyndigheden, det er en dommer

det er ikke korrekt....

den er blevet sværre at få...

Anmeld

1. november 2013

DianaRJS

monedk skriver:

Er der nogen der har erfaring med statsforvaltningen i forhold til at søge fuldforældremyndighed - som vil dele ud? Er lidt i tvivl om jeg skal gøre det.

du skal have et rigtig godt formål med at ville have den selv, ellers får du den højest sandsynlig ikke....

jeg kæmpede et år om forældre myndigheden inden reglerne blev lavet om, og den er blevet sværre at få nu... det var til trods for en mand der ikke havde set sine børn i 2 år, og den tid han så dem blev de læsset af ved deres farmor.... udover det var det en retssag fyldt med løgne, og det blev ændret fra gang til gang....

så du skal være 100% sikker på du er klar til at kæmpe for den, og grundlaget skal være virkelig godt....

Anmeld

1. november 2013

lycly

DianaRJS skriver:

det er ikke korrekt....

den er blevet sværre at få...

Nej før SKULLE der være tale om noget voldsomt som misbrug, vold osv før den fælles forældremyndighed kunne ophæves. Nu er det nok med samarbejdsvanskeligheder. Har det fra en skilsmisse advokat.
Men det er jo også forskelligt fra sag til sag.

Anmeld

1. november 2013

Leneur

LMX skriver:

Altså jeg har den modsatte opfattelse. At det er blevet meget sværere?

Vil sige at hvis du søger den skal du være sikker på at du får den, for hvis den ene part ønsker at søge kan den ikke forblive fælles så SKAL den tilfalde den ene eller den anden forældre.

Jeg ville kun søge hvis der virkelig er samarbejdsvanskeligheder. Ellers ikke. 

Pøj pøj...

Er det noget du ved helt 100 procent? For jeg var møllen igennem hele vejen til landsretten for et par år siden og der tabte jeg, så det stadig var fælles men overvejer meget kraftigt at prøve igen, for min datters biofar er stadig ikke en del af hendes liv og har aldrig været men fordi vi har fælles, er han stadig medbestemmende og i sommers ville han ikke skrive under på et nyt pas til hende, så hvis det er rigtigt det du skriver, ville jeg da være sikker på at få den fulde denne gang. Synes nemlig ikke at en mand, der ikke på nogen måde er en del af min datters nu 4-årige liv, skal have så meget magt og dermed begrænse vores liv og færden.

Anmeld

1. november 2013

monedk

Okay for svar alle sammen!

Nu har jeg til at starte med bare søgt om konfliktmægling/børnesagkyndigrådgivning.

det er noget være bøvl.

Anmeld

1. november 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Leneur skriver:

Er det noget du ved helt 100 procent? For jeg var møllen igennem hele vejen til landsretten for et par år siden og der tabte jeg, så det stadig var fælles men overvejer meget kraftigt at prøve igen, for min datters biofar er stadig ikke en del af hendes liv og har aldrig været men fordi vi har fælles, er han stadig medbestemmende og i sommers ville han ikke skrive under på et nyt pas til hende, så hvis det er rigtigt det du skriver, ville jeg da være sikker på at få den fulde denne gang. Synes nemlig ikke at en mand, der ikke på nogen måde er en del af min datters nu 4-årige liv, skal have så meget magt og dermed begrænse vores liv og færden.

Fik du ikke pas til hende? Jeg ved, at hvis faren ikke vil skrive under kan man alligevel godt få pas. Min søster var ude for det samme og jeg mener, at det var kommunen der så skrev under i stedet for.

Anmeld

1. november 2013

Leneur

MoarHvidovre skriver:

Fik du ikke pas til hende? Jeg ved, at hvis faren ikke vil skrive under kan man alligevel godt få pas. Min søster var ude for det samme og jeg mener, at det var kommunen der så skrev under i stedet for.

Nej, kommunen ansøgte om pas hos rigspolitiet. Fik afslag med den begrundelse at, de ikke mente der var grundlag for at udstede, da de mente vi burde kunne samarbejde og at det ej heller var chikane fra x'ens side, så vi måtte pænt vinke til mormor og moster mens de rejste på ferie, en ferie vi skulle have været med på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.