Nu med pcos bum bum

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2013

Silke91

Michelle88 skriver:

Har ikke hørt det med at man måske kan vokse fra det. Men dejligt hvis det kan ske Det var min egen læge der sagde at vi bare ville få en henvisning igen. Da der jo ikke er nogen grund til at prøve selv når jeg ikke får min mensturation... Ja, håber også det lykkedes hurtigt for Jer Det gode ved de piller jeg fik er også at de nedsætter risikoen for at tabe barnet.. Hvis man bliver gravid uden behandling, har nogen øget risiko for at tabe barnet pga. de øget mandelige hormoner man har med pcos..

Nej lige præcis men syntes bare jeg har hørt om mange der måtte hoppe og danse ved deres læge for at få henvisning før et år var gået Jeg fik dog en henvisning til gynækolog allerede efter 4 måneder så jeg føler mig heldig Men som du siger når noget tydeligt er galt er der jo ingen grund til at det skal trækkes ud.

Det giver jo egentlig god nok mening med de mandlige hormoner og abort. Jeg er spændt på hvad min blodprøve siger med hensyn til mandlige hormoner.

Jeg glæder mig næsten helt til at skulle starte på hormoner om et par uger men er lidt nervøs med hensyn til bivirkninger. Jeg er typen der tuder over ingen ting bare i den uge jeg har mens så håber ikke at blive forvandlet til et hormon monster.

Påvirkede de dig??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2013

Michelle88

Silke91 skriver:

Nej lige præcis men syntes bare jeg har hørt om mange der måtte hoppe og danse ved deres læge for at få henvisning før et år var gået Jeg fik dog en henvisning til gynækolog allerede efter 4 måneder så jeg føler mig heldig Men som du siger når noget tydeligt er galt er der jo ingen grund til at det skal trækkes ud.

Det giver jo egentlig god nok mening med de mandlige hormoner og abort. Jeg er spændt på hvad min blodprøve siger med hensyn til mandlige hormoner.

Jeg glæder mig næsten helt til at skulle starte på hormoner om et par uger men er lidt nervøs med hensyn til bivirkninger. Jeg er typen der tuder over ingen ting bare i den uge jeg har mens så håber ikke at blive forvandlet til et hormon monster.

Påvirkede de dig??

Det betyder alt når man har en læge som gider tage en seriøs. Jeg ventede et halvt år med at gå til læge pga. jeg havde hørt så meget om at man skulle vente et år, så turde ikke rigtig gå derhen, i frygt for at blive afvist. Når jeg får hormoner ved min mand godt at han skal passe lidt på med hvad han siger Fordi jeg hurtigt bliver pige sur, rigtig træls.. Havde glemt at skrive at jeg også fik metformin, men ved ikke om det hjalp noget, udover at de gav mig hård mave i starten :/

Anmeld

1. november 2013

Mariasbaby

Hej, 

Jeg smed sidste sommer mine p-piller med henblik på at blive gravid. Der skete dog intet og mine cykli blev længere og længere. I marts måned gik jeg til lægen, da jeg havde kraftig mistanke om PCO. Jeg fik en henvisning og kom til gynækolog to måneder efter. Startede methformin-behandling op i maj og har taget dem siden. Da jeg på samme tidspunkt startede i nyt job ville jeg og gerne lige vente et par måneder med at blive gravid, og vi brugte derfor anden prævention. Mine cykli har fra den første måned i behandling stabiliseret sig på 31-32 dage.

Vi droppede præventionen i sidste måned og er nu gravid 4+4 (!!!), hvilket kom meget bag på mig, da den jo så endte med at være der i "første" hug. Så det behøver ikke at være en hindring at have PCO 

Anmeld

1. november 2013

Silke91

Mariasbaby skriver:

Hej, 

Jeg smed sidste sommer mine p-piller med henblik på at blive gravid. Der skete dog intet og mine cykli blev længere og længere. I marts måned gik jeg til lægen, da jeg havde kraftig mistanke om PCO. Jeg fik en henvisning og kom til gynækolog to måneder efter. Startede methformin-behandling op i maj og har taget dem siden. Da jeg på samme tidspunkt startede i nyt job ville jeg og gerne lige vente et par måneder med at blive gravid, og vi brugte derfor anden prævention. Mine cykli har fra den første måned i behandling stabiliseret sig på 31-32 dage.

Vi droppede præventionen i sidste måned og er nu gravid 4+4 (!!!), hvilket kom meget bag på mig, da den jo så endte med at være der i "første" hug. Så det behøver ikke at være en hindring at have PCO 

mange tak for dit svar
Det lyder jo rigtig meget som min situation og det fantastiske udfald håber jeg bestemt at kunne efterfølge

Jeg skal starte på methformin og hormoner om 14 dage og er ærlig talt en smule spændt. Håber jo sådan at det er det der skal til for at få de 2 streger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.