Har han pligt til at forsøge dem??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2013

Mettefpigen

Som jeg har forstået det så Jaa.... man kan jo sige at han har jo ikke kun valgt dig men også børnene....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Hvis min kontankt hjælp ryger helt og jeg skal leve for mit børnebidrag det er 2400 pr måned for 2 børn det kan jeg jo ikke forsøge dem for.....

Nej men så tænk på den familie der har 2-3 børn hvor de bor med begge sine biologiske forældre der er udbetalingsdage på : 0 kr da der ingen børnepenge er at konen efter

Anmeld

30. oktober 2013

mor88

Anonym skriver:

Hej Piger....

Har et ganske simpel spørglsmål....

Jeg har ialt 3 børn.... 2 fra et tidligere forhold der bor hos mig og 1 sammen med min nuværende kæreste.....  Har min nuværende kæreste forsøgelses pligt over for de 2 børn der ikke er hans??

Hvad er problemet med at han forsørger dine børn? i bor sammen, han har valgt en kæreste med børn! Jeg håber da ikke at børnene mærker forskel på, at han er bedre ved sit "biologiske barn"

Hvorfor skal alle være så smålige? Er det vores skattekroners skyld, at han ikke gider betale for dine to andre børn? Jeg håber virkelig ikke de mærker noget til det.

Anmeld

7. november 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

sat på spidsen kan de 2400 pr måned dække dine børns kost. børnepengene deres tøj osv. Huslejen skal betales af din kæreste uanset om du har børn eller ej ved forsørgerpligten.

evt. sfo/institutioner kan jo blive til friplads hvis din indtægt ryger væk.

Tror desværre det er sådan.

Nej daginstuationen rge rikke væk da det er husstanden de kigger på..... Så vi vil komme til at betale det samme som vigør idag nemlig 2600 kr pr måned.....

Og har lige fået ivide i statsamtet at det kun er biologiske forældre der har forsørgelses pligt... Altså kan man ikke tvinge en stedfar eller mor til at forsørge et stedbarn.....

Anmeld

7. november 2013

Anonym trådstarter

mor88 skriver:

Hvad er problemet med at han forsørger dine børn? i bor sammen, han har valgt en kæreste med børn! Jeg håber da ikke at børnene mærker forskel på, at han er bedre ved sit "biologiske barn"

Hvorfor skal alle være så smålige? Er det vores skattekroners skyld, at han ikke gider betale for dine to andre børn? Jeg håber virkelig ikke de mærker noget til det.

De mærker bestemt ikke forskel... Og for det andet har vi aftalt fra start at vi har hver vores økonomi.... Jeg betaler mad, er med til at betale vand og el og han betaler også mad og terminerne på huset.... Jeg betaler daginstuations plads for mine 2 børn og halvt for vores fælles og han betaler den anden halvdel for ham..... Jeg får så børnepengene hver 3 måned for alle tre børn..... Og til en orintering er det så oki nu vi snakker skattepenge at han ikke kan bruge mit fradrag men fordi vi ikke er gift men han skal forsørge os.....?? Det er jo børnene det rammer at familier kommer til at leve under fattigdomsgrænsen.... Men det er sikkert også helt okay eller hvad??

Og så har jeg lige fået ivid eaf statsamtet at en stedfar eller mor ikke har forsørgelses pligt det e rkun biologiske forældre og ingen kan tvinge dem til at forsørge et ikke biologisk barn!!!!!!

Anmeld

7. november 2013

Nemesis

Anonym skriver:

Nej daginstuationen rge rikke væk da det er husstanden de kigger på..... Så vi vil komme til at betale det samme som vigør idag nemlig 2600 kr pr måned.....

Og har lige fået ivide i statsamtet at det kun er biologiske forældre der har forsørgelses pligt... Altså kan man ikke tvinge en stedfar eller mor til at forsørge et stedbarn.....

hvis din indtægt ryger væk bliver husstandens indkomst jo også det mindre og derved kan der fås tilskud til daginstitution.

en stedfar forsørger jo heller ikke dine børn..du får jo børnebidrag netop til forsørgelsen af dine børn. Han vil komme til at forsørge dig og ellers stå for udgifterne alene.

Ellers må i jo flytte fra hinanden, for jeg er helt sikker på kommunen ikke skildrer imellem at bo sammen med delebørn og bo sammen med biologiske børn i forhold til den nye kontanthjælpsreform.

Anmeld

7. november 2013

SHERO

Jeg ville ringe til min ydelsessagsbehandler, da jeg snakkede med min sagde hun det havde betydning at min kæreste ikke var far til mit barn efter den nye reform. Men hvad sagde hun ikke...

Anmeld

7. november 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

hvis din indtægt ryger væk bliver husstandens indkomst jo også det mindre og derved kan der fås tilskud til daginstitution.

en stedfar forsørger jo heller ikke dine børn..du får jo børnebidrag netop til forsørgelsen af dine børn. Han vil komme til at forsørge dig og ellers stå for udgifterne alene.

Ellers må i jo flytte fra hinanden, for jeg er helt sikker på kommunen ikke skildrer imellem at bo sammen med delebørn og bo sammen med biologiske børn i forhold til den nye kontanthjælpsreform.

samlet tjener min for meget til at overhovedet at kunne få kontanthjælp... selvom min kH ryger væk tjerner min kæreste stadig for meget så vi ligger stadig over den samlet indtægt så nej vi falder ikke... Min kæreste boede i sit hus da han lærte mig kende og kunne sidde i det alene nu skal han så pludselig forsøge 4 mere og det kan han ikke..... Og ja så må vi flytte fra hinanden som bare vil koste samfundet endnu flere penge da jeg pludselig bliver enlig mor... Og tror nok at kommunen ser på det med rigtige øjne da jeg fik sagsbehandlerens navn og direkte nr så kunne jeg bare bede kommunen ringe til dem hvis jeg fik problemer da hun sagde at reglerne var sådan at kun biologiske forældre havde forsørgelses pligt og dette også kun var rimeligt da en stedfar ingen rettigheder har overhovedet.. Og noget helt andet ved du overhovedet hvad man får i børnebidrag fra faren?? Så ville du også vide at man umuligt kan leve for det beløb....

Anmeld

7. november 2013

Anonym trådstarter

Tullen85 skriver:

Jeg ville ringe til min ydelsessagsbehandler, da jeg snakkede med min sagde hun det havde betydning at min kæreste ikke var far til mit barn efter den nye reform. Men hvad sagde hun ikke...

Prøvede at ringe til dem og de anede intet om noget som helst.... Og lagde den over på udbetaling danmark som heller ikke vidste noget... Så derfor tænkte jeg at statsamtet a må vide hvem der skal forsørge børn------

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.