Har han pligt til at forsøge dem??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.530 visninger
18 svar
4 synes godt om
30. oktober 2013

Anonym trådstarter

Hej Piger....

Har et ganske simpel spørglsmål....

Jeg har ialt 3 børn.... 2 fra et tidligere forhold der bor hos mig og 1 sammen med min nuværende kæreste.....  Har min nuværende kæreste forsøgelses pligt over for de 2 børn der ikke er hans??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2013

C-Dog

Jeg tror ikke helt Jeg forstår? Hvis I bor sammen så er han vel med til at betale tøj, mad, husleje og inst på ligefod med dig? :-)

Anmeld

30. oktober 2013

Anonym trådstarter

C-Dog skriver:

Jeg tror ikke helt Jeg forstår? Hvis I bor sammen så er han vel med til at betale tøj, mad, husleje og inst på ligefod med dig? :-)

Ja men tænker mere i den her forbindelse med alt det her forsøgeselse pligt... Har lige hørt at kommunen ikke må nægte mig kontanthjælp selvom han tjener for meget da jeg skal forsøge de 2 børn og han ikke har pligt til det da det ikke er hans....

Anmeld

30. oktober 2013

Nemesis

ikke direkte nej...det er derfor du får børnebidrag...men som par..ja der kan i godt ryge ud i at han får forsørgelsespligten over dig og jeres fælles. De børn der ikke er han kan jo bo hos deres far! (set med kommunens øjne)

så tror desværre sagtens din kontanthjælp kan ryge og han derfor kommer til at skulle forsørge jer alle.

Anmeld

30. oktober 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

ikke direkte nej...det er derfor du får børnebidrag...men som par..ja der kan i godt ryge ud i at han får forsørgelsespligten over dig og jeres fælles. De børn der ikke er han kan jo bo hos deres far! (set med kommunens øjne)

så tror desværre sagtens din kontanthjælp kan ryge og han derfor kommer til at skulle forsørge jer alle.

Børnene kan ikke bo hos deres far så den mulighed er ude....

Har lige fundet et link her http://www.familiestyrelsen.dk/skilsmisse/bidrag/spoergsmaalogsvar/

Anmeld

30. oktober 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

Hvis min kontankt hjælp ryger helt og jeg skal leve for mit børnebidrag det er 2400 pr måned for 2 børn det kan jeg jo ikke forsøge dem for.....

Anmeld

30. oktober 2013

C-Dog

Anonym skriver:

Hvis min kontankt hjælp ryger helt og jeg skal leve for mit børnebidrag det er 2400 pr måned for 2 børn det kan jeg jo ikke forsøge dem for.....

Lige på det punkt så ja, fælles forsøgerpligt, også selv om det hedder dine, mine og vores børn. Og som kommunen ser på det kan han jo bare forlade dig hvis han ikke vil forsørge dig/jer. Men i er vel allerede fælles om alt når I bor sammen? Så det er jo ikke anderledes end for alle andre par med børn :-)

Anmeld

30. oktober 2013

Anonym trådstarter

C-Dog skriver:

Lige på det punkt så ja, fælles forsøgerpligt, også selv om det hedder dine, mine og vores børn. Og som kommunen ser på det kan han jo bare forlade dig hvis han ikke vil forsørge dig/jer. Men i er vel allerede fælles om alt når I bor sammen? Så det er jo ikke anderledes end for alle andre par med børn :-)

Hvordan skal den her så forstås?? Hvordan er det så man ikke har forsøgerpligt??

http://www.familiestyrelsen.dk/skilsmisse/bidrag/spoergsmaalogsvar/

Anmeld

30. oktober 2013

Nemesis

Anonym skriver:

sat på spidsen kan de 2400 pr måned dække dine børns kost. børnepengene deres tøj osv. Huslejen skal betales af din kæreste uanset om du har børn eller ej ved forsørgerpligten.

evt. sfo/institutioner kan jo blive til friplads hvis din indtægt ryger væk.

Tror desværre det er sådan.

Anmeld

30. oktober 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Hej Piger....

Har et ganske simpel spørglsmål....

Jeg har ialt 3 børn.... 2 fra et tidligere forhold der bor hos mig og 1 sammen med min nuværende kæreste.....  Har min nuværende kæreste forsøgelses pligt over for de 2 børn der ikke er hans??

Ja det har han.... Og det er vel ganske ok når han har valgt at flytte sammen med jer i sin tid... I er en familie biologiske eller ej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.