Jer med ca 22mdr mellem børnene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2013

Faith

Der er 23 måneder mellem mine tvillinger og deres lillebror.

De store har ikke håndteret det super godt at få en lillebror desværre. De er utrolig tæt knyttet til hinanden, og jeg tror de så lillebror som en møj irriterende skabning der optog en stor del af deres forældres tid og opmærksomhed fordi han var så meget syg i starten.

Men det er da blevet bedre. De synes stadig ikke han er verdens bedste opfindelse, men de tolererer ham da. Dog kan de være ret hårde ved ham hvis han tager deres legetøj, og vi må sommetider ind og mægle lidt. Er sikker på det vil blive nemmere når lillebror bliver ældre og kan deltage i legen i stedet for at stjæle deres legetøj og stikke af med det. Det falder ikke i god jord.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2013

Tulipan

Der er præcis 22 mdr mellem mig og min storesøster. Vi har haft super meget glæde af hinanden. Det eneste problem jeg kan huske mine forældre har snakket om, var at det var lidt hårdt for min søster at blive "smidt" ud ud af klapvognen og skulle gå ved siden af.
Ellers har det virkelig været fantastisk at være så tæt på hinanden

Anmeld

29. oktober 2013

Tulipan

Der er præcis 22 mdr mellem mig og min storesøster. Vi har haft super meget glæde af hinanden. Det eneste problem jeg kan huske mine forældre har snakket om, var at det var lidt hårdt for min søster at blive "smidt" ud ud af klapvognen og skulle gå ved siden af.
Ellers har det virkelig været fantastisk at være så tæt på hinanden

Anmeld

29. oktober 2013

lhn89

Herhjemme er der 20 mdr. mellem storsøster og lillebror - og det er skønt! Luna elsker virkelig Albert og de har allerede SÅ meget glæde af hinanden (Albert er nu 10 mdr.) Han er den eneste hun konstant vil kysse og kramme, og bare der er det mindste, så står hun klar til at hjælpe. Så det kan helt klart anbefales med børn så tætte på hinanden  

Anmeld

29. oktober 2013

Muhmi

Hej, jeg har en søn på 13mdr. Og er ny gravid.

det hele er super fantastisk og vi glæder os til endnu et familiemedlem 

Nu til mit spørgsmål.

hvordan reagerede jeres første barn på lillebror/søster? Følte barnet sig "tilsidesat"? Har de gavn af hinanden osv. 

Tak for svar 

Silas var også 13 mdr da jeg blev gravid med Rune Og siden jeg udviklede bækkenløsning allerede i uge 12-13 stykker så kunne jeg ikke være der ligeså meget for Silas som jeg ellers har og det var han lidt ked af, men heldigvis har han en dejlig og kærlig far der glædeligt tager over Så han led bestemt ingen nød og er rigtig glad for det tætte forhold han har fået til sin far nu

Mht. til hvordan han har modtaget hans lillebror, jamen så kunne det faktisk ikke have været gået bedre synes vi Han er en rigtig stolt storebror og han både kysser og krammer Rune og siger "Jeg elsker Rune" osv. Men i starten synes han det var lidt underligt.. Men meget lidt faktisk, han bed næsten ikke mærke i det hehe... Men vi havde også gjort meget i at fortælle ham at han skulle være storebror og vise ham billeder af babyer og sige at sådan en var der inde i mors mave og at den ville komme ud og lege en dag

Rune ser virkelig op til Silas og man kan godt mærke på ham at han slet ikke kan vente med at komme igang med at kunne alt muligt så de kan lege sammen

Nu ved jeg ikke hvordan det bliver når de bliver større, men jeg er rigtig glad for den alder de har imellem dem og jeg synes det er super lækkert at om et halvt års tid, så kan de løbe rundt og lege sammen

De er også lige begyndt i dagpleje sammen og det kunne ikke være nemmere med indkørsel af Rune... Han kender jo én dernede og Silas er SÅ stolt og kommer og viser hvor lillebror er når vi kommer og henter dem...  Det er super dejligt og ville ikke bytte nu her, selvom jeg tidligere har tænkt at det måske ville blive så hårdt for Silas... Men han har modtaget Rune så godt og er så stolt og glad for ham 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.