Jer med ca 22mdr mellem børnene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

604 visninger
14 svar
0 synes godt om
28. oktober 2013

Anonym trådstarter

Hej, jeg har en søn på 13mdr. Og er ny gravid.

det hele er super fantastisk og vi glæder os til endnu et familiemedlem 

Nu til mit spørgsmål.

hvordan reagerede jeres første barn på lillebror/søster? Følte barnet sig "tilsidesat"? Har de gavn af hinanden osv. 

Tak for svar 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2013

L&V

Der er 22mdr mellem vores og jalouxi har ik væretet issue her.. Laura holdte vi hjemme den første månede efter fødslen så hun vennede sig til at lillebror var her og hun ku se hva vi lavede osv og det er jeg sikker på er grunden til hun har taget det så pænt. hun får lov til at hjælpe og være med alt det hun vil..

Idag er lillebror 3 1/2 mdr og de begynder at ha mere og mere glæde af hinanden

Anmeld

28. oktober 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Der er 22mdr mellem vores og jalouxi har ik væretet issue her.. Laura holdte vi hjemme den første månede efter fødslen så hun vennede sig til at lillebror var her og hun ku se hva vi lavede osv og det er jeg sikker på er grunden til hun har taget det så pænt. hun får lov til at hjælpe og være med alt det hun vil..

Idag er lillebror 3 1/2 mdr og de begynder at ha mere og mere glæde af hinanden

Hvor dejligt at hører 

Vi har også tænkt os at indrage vores søn så megetvsom muligt, så han ikke bliver skubbet væk. Han skal synes det er en fantastisk oplevelse 

Anmeld

28. oktober 2013

lycly

Anonym skriver:

Hej, jeg har en søn på 13mdr. Og er ny gravid.

det hele er super fantastisk og vi glæder os til endnu et familiemedlem 

Nu til mit spørgsmål.

hvordan reagerede jeres første barn på lillebror/søster? Følte barnet sig "tilsidesat"? Har de gavn af hinanden osv. 

Tak for svar 

Der er 21 mdr mellem mine og den yngste er nu 6 mdr og der har endnu ingen reaktion været fra storesøster. Hun elsker sin lillebror og er så kærlig ved ham. Han får et dask i ny og næh men det er hvis han tager hendes legetøj eller hiver i hendes tøj fx

Men vi har også sørget for at inkludere hende i alt hun ville inkluderes i og når jeg pjatter med lillebror, så pjatter jeg med hende bagefter fx Plus jeg sørger for at have noget tid alene med hende uden lillebror

Anmeld

28. oktober 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Der er 21 mdr mellem mine og den yngste er nu 6 mdr og der har endnu ingen reaktion været fra storesøster. Hun elsker sin lillebror og er så kærlig ved ham. Han får et dask i ny og næh men det er hvis han tager hendes legetøj eller hiver i hendes tøj fx

Men vi har også sørget for at inkludere hende i alt hun ville inkluderes i og når jeg pjatter med lillebror, så pjatter jeg med hende bagefter fx Plus jeg sørger for at have noget tid alene med hende uden lillebror

Dejligt at hører 

Det er lige sådan noget jeg har brug for at hører hihi. 

Vi har tænkt os at gøre præcis det samme 

Anmeld

28. oktober 2013

lycly

Anonym skriver:

Dejligt at hører 

Det er lige sådan noget jeg har brug for at hører hihi. 

Vi har tænkt os at gøre præcis det samme 

Så skal det nok gå Tror det er sjældent der kommer en reaktion i den alder, for de er alligevel liiiige små nok til helt at forstå det

Anmeld

28. oktober 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Så skal det nok gå Tror det er sjældent der kommer en reaktion i den alder, for de er alligevel liiiige små nok til helt at forstå det

Ja det er rigtigt nok hihi 

Anmeld

28. oktober 2013

Troldemommi

Der er 23,5 måned imellem vores to børn, og nej Jalousi findes ikke i dette hjem, Det første Johanne spørger om hver morgen er hvor er lillebror, og hun kysser ham, aer ham, krammer ham i en uendelighed.

Tror meget det handler om at give den store alt den opmærksomhed han/hun vil have, og sørge for at den store er med i en masse af de ting der har med baby at gøre 

Her i er lillebror kun 7 uger gammel så vi er stadig ved at vænne os til alt det nye, men glæd dig det er fantastisk at have to 

Held og lykke med det hele

Monica

Anmeld

28. oktober 2013

Ciss

Der er 23 mndr mellem vores. De har haft glæde af hinanden hele vejen, men virkelig meget nu hvor de næsten 6 år og næsten 4 år. Selvfølgelig kan de også skændes og irritere hinanden osv, men aller mest er de rigtig glade for hinanden og leger meget sammen.

Vi havde rigtig meget fokus på at huske den store, da Lillebror kom til, og det gik rigtig fint. Vi har hele tiden - også nu - sørget for, at den ældste har noget tid alene med os, når Lillebror sover. - og så plejede jeg at synge sanglege med Storesøster, når jeg havde hænderne fulde med Lillebror. Nogle gange fortalte jeg Lillebror, at nu måtte han lige vente et øjeblik, mens jeg hjalp Storesøster. Det forstod han jo ikke noget af, men så fik hun set, at det ikke altid kun var hende, som måtte vente på mig pga Lillebror. I tillæg tror jeg, at det er en god ide, at den ældste har et fristed, hvor den lille ikke kommer og blander sig. I starten var det spisebordet hos os, hvor den store fik lov til at lege med ting, som ikke var egnet for Lillebror. 

Jeg er utrolig glad for, at vores har den aldersforskel!

Anmeld

29. oktober 2013

(august)

Vi har godt nok kun 17mdr mellem vores, men det handler om at den store skal være med og ikke blive tilsidesat. Hun fulgte en helt almindelig daglig dag med vuggestue (blev dog afleveret senere og hentet tidligere) end nu når vi begge er på arbejde. 

Vi havde lavet den aftale at når min mand kom hjem og den lille var ammet af, så tog han hende og jeg kunne så have tid med den store uden lillesøster var der.

Det bedste råd jeg fik var at når den store gerne vil lege eller sige noget og jeg lige var igang med at amme, skifte ble eller lign, at sige: "lillesøster/navnet skal have mad, tør ble osv. og bagefter vil jeg gerne lege"

På den måde er det nemmere for den store at acceptere at det er et behov den lille har og ikke mor og far som ikke vil være sammen med den store.

Vi havde en gang hun reagerede på at være blevet storesøster og det var ca 14 dage efter lillesøster var kommet til verden. Vi var til fødselsdag og havde gjort tingene som vi altid har gjort, men hun kunne simpelthen ikke rumme mere, og havde bare brug for at være sammen med mor, far og lillesøster. Vi takkede af efter en time og kørte hjem igen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.