Der er 23 mndr mellem vores. De har haft glæde af hinanden hele vejen, men virkelig meget nu hvor de næsten 6 år og næsten 4 år. Selvfølgelig kan de også skændes og irritere hinanden osv, men aller mest er de rigtig glade for hinanden og leger meget sammen.
Vi havde rigtig meget fokus på at huske den store, da Lillebror kom til, og det gik rigtig fint. Vi har hele tiden - også nu - sørget for, at den ældste har noget tid alene med os, når Lillebror sover. - og så plejede jeg at synge sanglege med Storesøster, når jeg havde hænderne fulde med Lillebror. Nogle gange fortalte jeg Lillebror, at nu måtte han lige vente et øjeblik, mens jeg hjalp Storesøster. Det forstod han jo ikke noget af, men så fik hun set, at det ikke altid kun var hende, som måtte vente på mig pga Lillebror. I tillæg tror jeg, at det er en god ide, at den ældste har et fristed, hvor den lille ikke kommer og blander sig. I starten var det spisebordet hos os, hvor den store fik lov til at lege med ting, som ikke var egnet for Lillebror.
Jeg er utrolig glad for, at vores har den aldersforskel!
Anmeld