Stå måske til at blive fyret...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.705 visninger
17 svar
17 synes godt om
28. oktober 2013

o1Mutte

Så tog jeg chancen i dag, og sagde til min arbejdsgiver at vi er i fertilitetsbehandling. Har gået og stresset rigtig meget over at skulle holde det hemmeligt.
Hans reaktion var faktisk som ventet.
Han varslede at jeg nok blev fyret pga. at han ikke har råd til at have mig.
Ringede til 3F og spurgte om hvordan jeg skulle forholde mig hvis jeg bliver fyret. De ville ringe tilbage i morgen, for som hun sagde ''Det lyder ikke så godt, nu når du lige har fortalt at du er i behandling'' Og det kan jeg kun give hende ret i...
Andre der har stået i samme situation? Og hvad skete der efterfølgende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2013

SabinaMortensen

Mener bestemt ikke han må. 
Min far er chef, og en af hans ansatte er i fertilitetsbehandling, og derfor kan hun ikke fyres.

Anmeld

28. oktober 2013

M (:

SabinaMortensen skriver:

Min far er chef, og en af hans ansatte er i fertilitetsbehandling, og derfor kan hun ikke fyres.

Man må gerne fyre kvinder i fertilitetsbehandling/som er gravide, men argumentet for fyringen skal selvfølgelig være så godt, at der ikke er tvivl om, at det ikke er behandling/graviditet, der er årsagen. (: 

Anmeld

28. oktober 2013

o1Mutte

Det skal lige nævnes at jeg stadig er i prøveperioden

Anmeld

28. oktober 2013

Sander&Vitus-Mor

o1Mutte skriver:

din prøvetid er på 3 mdr ikke? Hvad lyder ansættelsen på efter der? :-)

Anmeld

28. oktober 2013

Carina:-)

o1Mutte skriver:

Så må du fyres uden begrundelse.

Anmeld

28. oktober 2013

ESV

o1Mutte skriver:

Så tog jeg chancen i dag, og sagde til min arbejdsgiver at vi er i fertilitetsbehandling. Har gået og stresset rigtig meget over at skulle holde det hemmeligt.
Hans reaktion var faktisk som ventet.
Han varslede at jeg nok blev fyret pga. at han ikke har råd til at have mig.
Ringede til 3F og spurgte om hvordan jeg skulle forholde mig hvis jeg bliver fyret. De ville ringe tilbage i morgen, for som hun sagde ''Det lyder ikke så godt, nu når du lige har fortalt at du er i behandling'' Og det kan jeg kun give hende ret i...
Andre der har stået i samme situation? Og hvad skete der efterfølgende?

Jeg kan godt forstå det er surt for dig men helt ærlig hvis jeg var arbejdsgiver med en medarbejder i prøveperioden der fortalte det ville jeg gøre nøjagtig det samme.

Anmeld

28. oktober 2013

2babygirls

SabinaMortensen skriver:

Selvfølgelig kan og må man blive fyret. Men er begrundelsen svag koster det jo bare

Anmeld

28. oktober 2013

2babygirls

Anmeld

28. oktober 2013

CroQuis

Min chef kunne ikke fyre mig, fordi jeg var i fertilitetsbehandling = gravid (til andet var bevist).. Men var så også udover prøveperioden..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.