Hva er en mormor????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2009

H+S Skjolgborg.

Betina88 skriver:

Min mor og mormor er der for mig .. De elsker mig utroligt højt ..

Utroligt at din mor og mormor ikk' har været der for dig .. Det er bare så trist at høre fra en , der har haft sådan en hård barndom ,..

skulle stå udlande med min morfar...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2009

Ox.

Henriette Skjoldborg Jørgensen skriver:

Super mormor/mor du har der.
Dog har jeg da  været utrolig heldig med mine to farmor/ eks svigermødre til mine to børne..

Og tro også den nye farmor/svigermor her er der meget.Hele min kærestes familie gave os en barne vogn bare efter vi have været kæreste 4 mdr til min datter da den jeg have ikke var ret god... .
Så den har vi da til den lille + helt ny lift som lige er taget ned fra lofte .

ER du gravid osv osv??

Mvh Henriette 18+3

Ja jeg venter min datter hvert øjeblik nu  ...

Det er dejligt du har haft noget støtte fra noget af din familie og svigerfamilie så, når nu der ikke har været meget at hente hos din mor ...
Det er vigtigt man har nogle at støtte sig til

Anmeld

24. juli 2009

Cris

Sikker et hård liv du har haft! Det er utrolig, at du ikke er faldet på stofer, druk eller alt muligt andet for at gemme det hele! Først skal du være stolt af dig selv, at du har klaret det hele så godt. Og der er nogle, som desværre ikke har forældre eller bedsteforældre. Måske skal du ikke tage så meget hensyn til hende, lad hende gå og prøv at finde, hvad der er bedst med dig og børnene. De har jo dig, som er allerede mere end du har haft. Og måske kan du finde nogle omkring dig, som kan også give dem noget tryghed. Måske dyb i dig håber du, at din mor kommer tilbage til dig og bliver den person du ønsker. Jeg tror desværre, at der sker aldrig. Har du kontakt med dine søskende? Måske kan I støtte hinanden? Ellers som sagt, tror jeg, at du ville have det bedre uden at tænke så meget på at dine børn skal have en mormor og fokusere på at børnene vokser i en god miljø (trykhed og kærlighed). Jeg ønsker dig det bedste!!!!

Anmeld

24. juli 2009

H+S Skjolgborg.

Cris skriver:

Sikker et hård liv du har haft! Det er utrolig, at du ikke er faldet på stofer, druk eller alt muligt andet for at gemme det hele! Først skal du være stolt af dig selv, at du har klaret det hele så godt. Og der er nogle, som desværre ikke har forældre eller bedsteforældre. Måske skal du ikke tage så meget hensyn til hende, lad hende gå og prøv at finde, hvad der er bedst med dig og børnene. De har jo dig, som er allerede mere end du har haft. Og måske kan du finde nogle omkring dig, som kan også give dem noget tryghed. Måske dyb i dig håber du, at din mor kommer tilbage til dig og bliver den person du ønsker. Jeg tror desværre, at der sker aldrig. Har du kontakt med dine søskende? Måske kan I støtte hinanden? Ellers som sagt, tror jeg, at du ville have det bedre uden at tænke så meget på at dine børn skal have en mormor og fokusere på at børnene vokser i en god miljø (trykhed og kærlighed). Jeg ønsker dig det bedste!!!!

Kan kun give dig ret...

Jeg har været lidt på stoffe weekenden som ung tro jeg nu mange har prøve eller taget af og til som ung...

Fuld jaaa det har jeg så også kun været som ung ellers kun 2-3 gang siden 97 uden børne hjemme eller med......

De har aldrig set mig fuld dum osv som jeg med min mor og tro mig de kommer aldrig til det...

Jeg har jo så i feb 07 komme ud i af få mega stress,dep og panik angst pga fysisk og pysisk forhold med min datters far så gik fra jeg var ca 6 mdr henne til jeg føde mere og mere ned og derefter var han der inu mindre så jeg gik meget mere ned og jeg i feb 07 ende på sygehuse pga meget højt feber og bløde fra numsen pga stress....

så min søn hente en fra kommune ham i børnehaven uden jeg viste det tro han var sammen med sin far i min bolig men nej..Min datter var pyha i gode hænder hos sin far og farmor hos farmor...

% H mdr og fik ham hjem igen tog ham hjem med hjælp fra min søster fra min fars siden og min svoger... de var meget ind i sagde den gang der...

Siden den da er jeg komme mere op mere op og bleve stræk på mange punkter og har ingen ting med kommunen af gør omkring mine børn og de har ikke nået på mig osv ..
Men ingen få mig så langt ned igen ingang min mor skal jeg sig så kan hun glem alt om mig/os.
Mvh Henriette 18+3

Anmeld

24. juli 2009

H+S Skjolgborg.

Kan kun give dig ret...

Jeg har været lidt på stoffe weekenden som ung tro jeg nu mange har prøve eller taget af og til som ung...

Fuld jaaa det har jeg så også kun været som ung ellers kun 2-3 gang siden 97 uden børne hjemme eller med......

De har aldrig set mig fuld dum osv som jeg med min mor og tro mig de kommer aldrig til det...

Jeg har jo så i feb 07 komme ud i af få mega stress,dep og panik angst pga fysisk og pysisk forhold med min datters far så gik fra jeg var ca 6 mdr henne til jeg føde mere og mere ned og derefter var han der inu mindre så jeg gik meget mere ned og jeg i feb 07 ende på sygehuse pga meget højt feber og bløde fra numsen pga stress....

så min søn hente en fra kommune ham i børnehaven uden jeg viste det tro han var sammen med sin far i min bolig men nej..Min datter var pyha i gode hænder hos sin far og farmor hos farmor...

% H mdr og fik ham hjem igen tog ham hjem med hjælp fra min søster fra min fars siden og min svoger... de var meget ind i sagde den gang der...

Siden den da er jeg komme mere op mere op og bleve stræk på mange punkter og har ingen ting med kommunen af gør omkring mine børn og de har ikke nået på mig osv ..
Men ingen få mig så langt ned igen ingang min mor skal jeg sig så kan hun glem alt om mig/os.
Mvh Henriette 18+3

lige en fejl % = 5 mdr..

Undskyld fejlen er ordblind tro jeg selv.

Anmeld

24. juli 2009

Cris

Jeg er stadig meget imponeret, at efter alt, hvad du har oplevet ikke har haft nogle værre ture med stoffer og druk og ballade med andre og så nogle ting. Du er godt nok stært. Din mor er velkommen til jer, når hun har lyst til. Men hun skal ikke øddelegge noget mere i dit liv. Jeg mener, hvis man ikke forventer noget, så er man ikke skuffet, ikke? Det er det jeg mener. Jeg ved, at det er hård, for man drømmer om en familie. Men man skal være realistisk og sige, at så noget sker der aldrig med din mor. Hun må godt komme og snakke med jer, men lad det være, med at forvente mere end det. Så find en anden måde at give dine børn en familie. Måske er der nogle gode venner, måske nogle pædagoger eller nogle som kan give dem lidt kærlighed en gang i mellem. Og de skal nok klare det sammen med dig! Tillykke med din graviditet og jeg håber, at du kan blive så stærk i resten af dit liv!

Anmeld

24. juli 2009

holbøll

Jeg må også erkende at jeg er imponeret over hvor stærk du er. Du har ikke haft en nem opvækst og derudover været lidt uheldig med fædrene til nogle af dine børn. Men jeg tror -som også andre skriver- at du bliver nødt til at være hård overfor din mor. Hvis ikke vil din søn komme til at mærke mange af de svigt som fylder meget hos dig. Og du vil jo altid bebrejde dig selv. Hun kan jo være velkommen i dit hjem, men så er tingene jo på dine præmisser.
For jeg vil da give dig ret i at det opførelsen ikke lige passer sig for en mor/mormor. Jeg kan blive helt flov ved at fortælle hvor meget min mor står til rødighed for os og drengene.
Jeg håber du kan få en "erstatnings" mor i din svigermor, og lade hende have meget med børnene at gøre. Man kan vel også søge efter en reserve bedste til sine børn, det er mennesker som går 100 % med hjertet ind i sådan et projekt.
Jeg håber du bliver ved at være stærk, for din ballast har sgu ikke givet dig de bedste vilkår. Tager hatten af for dig. Held og lykke fremover.

Anmeld

24. juli 2009

AstridM

Så alkoholiker kan man ikke lige sige hun er ikke mere igellem åren her.

Det handler ikke om hun er eller ikke er alkoholikker i ordets betydning. Det kan være jeg skrev dårligt.

Det handler om de svigt du får i forbindelse med alle de ting der er i forbindelse med de ture. Det er jo ikke de 10 dage om året, men det er alt det der følger med som dårlig dømmekraft, manglende overskud og alle de ting som hun har ud over selve akten at drikke.

Som der blev skrevet så har du to mødre, en der virker og en der ikke virker.

Anmeld

25. juli 2009

H+S Skjolgborg.

Cris skriver:

Jeg er stadig meget imponeret, at efter alt, hvad du har oplevet ikke har haft nogle værre ture med stoffer og druk og ballade med andre og så nogle ting. Du er godt nok stært. Din mor er velkommen til jer, når hun har lyst til. Men hun skal ikke øddelegge noget mere i dit liv. Jeg mener, hvis man ikke forventer noget, så er man ikke skuffet, ikke? Det er det jeg mener. Jeg ved, at det er hård, for man drømmer om en familie. Men man skal være realistisk og sige, at så noget sker der aldrig med din mor. Hun må godt komme og snakke med jer, men lad det være, med at forvente mere end det. Så find en anden måde at give dine børn en familie. Måske er der nogle gode venner, måske nogle pædagoger eller nogle som kan give dem lidt kærlighed en gang i mellem. Og de skal nok klare det sammen med dig! Tillykke med din graviditet og jeg håber, at du kan blive så stærk i resten af dit liv!

Nej det har du ret i...
Skuffe mig kan hun ikke mere men min søn/børne kan hun jo..
Men fra nu af så kommer hun ikke til af have ham på ferie mere ikke før hun har besviste hun ikke aflyse nået i 1 år overfor mig..

Besøg osv...

Nu må vi se jeg har ikke hørt fra hende efter og er også kold i jaaa...
Jeg lever mit liv og hun sit så..Er fint nok for mig..

Vi bruger så min datters far og farmor + min kærestes familie....

Tak blever stærker og stærker dag for dag..

Henriette18+4

Anmeld

25. juli 2009

H+S Skjolgborg.

AstridM skriver:

Det handler ikke om hun er eller ikke er alkoholikker i ordets betydning. Det kan være jeg skrev dårligt.

Det handler om de svigt du får i forbindelse med alle de ting der er i forbindelse med de ture. Det er jo ikke de 10 dage om året, men det er alt det der følger med som dårlig dømmekraft, manglende overskud og alle de ting som hun har ud over selve akten at drikke.

Som der blev skrevet så har du to mødre, en der virker og en der ikke virker.

ja både og .Hun er da  bedre når hun er sig selv uden øl osv.
Men helt virker hun heller ikke når hun er sig selv der har hun brug for selvmidligheden tør ike være alene og har angst og andre ting som f.eks af død osv..

Så hved ikke lige...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.