Baby vil ikke ligge selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Celine89 skriver:

Jeg har godt selv tænkt tanken, men så vidt jeg ved, regner man tigerspringene ud fra terminsdatoen, og hun er født 39+3, så jeg tænker at det er lige tidligt nok?

Ikk nødvendigvis, Tigerspring er ca tidspunkter, de kan sagtens variere med en uge eller to, til begge sider. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2013

modesty

Celine89 skriver:

Jeg har godt selv tænkt tanken, men så vidt jeg ved, regner man tigerspringene ud fra terminsdatoen, og hun er født 39+3, så jeg tænker at det er lige tidligt nok?

Ugerne er kun cirka, springene kan godt starte både før og efter :-)

Anmeld

28. oktober 2013

ano14316

Celine89 skriver:

Min datter er født d. 25. september, dvs. at hun fylder 5 uger på onsdag.

Hun har fra begyndelsen været vant til at sove i en lift ved siden af min seng, og de sidste par uger har hun også sovet udenfor i barnevognen uden problemer. 

Men nu vil hun pludselig slet ikke ligge for sig selv. Hvis jeg putter hende i lift eller barnevogn går der max ti minutter, før hun vågner og vil tages op, også selvom hun er i dyb søvn inden jeg lægger hende. Det har stået på i fem dage nu, og jeg er ved at blive sindssyg. Hendes far arbejder desværre rigtig meget for tiden, så jeg er for det meste alene med hende. Jeg har hende rigtig meget i strækviklen, men jeg savner nu alligevel at kunne spise og gå på toilet i fred, eller få bare et par timers søvn uden at have en baby liggende på maven.

Nogen der har et godt råd, eller bare et par opmuntrende ord? Hun græder sjældent, og virker glad og tilfreds så længe hun får lov at være hos mig - dog døjer hun en del med luft i maven, men det har ikke tidligere påvirket hende så voldsomt.

Jeg har ikke læst hvad andre har skrevet så måske jeg hmgiver det samme råd som andre... 

Der er 2 ting i det du skriver. 

Det første råd omhandler at hun skal have hjælp til at komme i den dybe søvn når du lægger hende... Det gør du ved at bliver hos hende indtil hun begynder at vågne efter de jer ca. 10 min sp nusser du hende lidt eller vugger barnevognen så hun ikke vågner rigtig op. 

For at hjælpe hende når hun bliver lidt større og endnu mere opmærksom på din tilstedeværelse er det en god idé at du sidder med hende indtil hun er lige ved at at falde i søvn og så lægger hende 'alene' så hun falder i søvn 'alene'.. når hun falder i søvn på dig og så kommer lidt op til overfladen efter de 10 mim så opdager hun straks at hun ikke sover på dig og bliver utryg for det er en anden situation end hun faldt i søvn i. Så derfor er det bedst at falde i søvn samme sted og vågne samme sted. 

Men det er svært når de er så små, for det er virkelig en balancegang for hun skal jo hele tiden være tryg... Når hun bliver end 3 mdr kan man gå lidt mere til den med at de skal falde i søvn i sin seng eller lift... 

Anmeld

28. oktober 2013

Tulle28

Det går over igen og er helt normalt Har du overvejet en slynge eller bæresele? Beco eller Manduca kan anbefales, det er bæreseler som er ergonomisk korrekte for både dig og baby - hold dig fra Babybjørn!! Slyngeskolen.dk eller slyngebarn.dk er rigtig god, hvis du mangler fif til brug af slynger.

Du får armene fri og baby får sin mor tæt på - win win

Anmeld

29. oktober 2013

Mettefpigen

Sådan er det med små børn.... de er stadig meget små i den alder, mit råd er at du må opfylde behovet....

Sådan var det her i de første 6 måneder on and off....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.