jeg har det ikke ok...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.127 visninger
14 svar
4 synes godt om
27. oktober 2013

Kay

selvom jeg flere gange i dag har sagt at det er jeg...

en lang historie jeg prøver at gøre kort...

min far er formand i en frivvilig "forening" eller hvad man kan kalde det, der laver forskellige festlighedder i min barndoms by. og der har hele min familie altid hjulpet til. 

i går var der så øl fest, med 200 gæster, og det var en super hyggelig aften, hvor jeg og min mand havde passet en bar tæt på ind og udgangen hele aftenen (sammen med et par stykker andre),

alt havde foregået i god ro og orden, ingen ballade eller noget som helst, bare en hyggelig aften med festglade mennesker.

vi lukkede kl 2 og folk var på vej hjem af, da to unge fyre pludselig går amok og slår på en 3. ung fyr.  en masse griber ind og skilder de 2 ad, bla andet min mor, min far, min mand og en af min brors gode kammerter... 

normalt, eller i gamle dage havde jeg også græbet ind, det har jeg gjort mange gange før... men i går trådte jeg et skridt tilbage, og stod bare og observerede  jeg er ret rystet over min egen reaktion men tror det har noget at gøre med at jeg er blevet mor...

min mor fik et par på hoved af den unge fyr der gik aller mest amok, og han holdte hende fast og vræd hendes finger om, så hendes hånd i dag er helt blå, og min brors kammerat har været indlangt i ½ døgn med sværd hjernerystelse men er blevet udskrevet her til eftermiddag.

jeg har kursus i psykisk førstehjælp, og det har jeg ydet på flere af de til stædeværende, bla min mand, min mor, far og brors kammerat... samt andre medhjælpere til festen. 

gik over i en ret professtionel rolde, fik dem der var kommet til skade ind i et mødelokale, orienterede politiet om hvem der var hvor, i forhold til afhøringer, og ringede til falk da de skulle ind på skadestuen efter afhøringer. sørgede for at de havde vand og sodavand med sig og at de der ud over ikke manglede noget. 

i dag har jeg så brugt tiden på at forklare de implicerede, hele tidsrækken fordi de jo hver havde set deres brudtykke af det hele, og jeg jo havde obsaveret det hele fra sidelinjen.

alt er anmeldt og ordnet...

og nu sidder jeg her til bage med tårre i øjnene og ondt i maven... føler mig helt tom og fjern... kan ikke samle mig om noget... er faktisk ret chokkeret... har aldrig haft det sådn her før... fryser, og ryster og så sveder jeg... føler min krop er helt ved siden af sig selv...  

har intet sagt til min mand der lige nu putter elna... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2013

serinasmor

Husk at du også selv skal snakke med nogen om det

Anmeld

27. oktober 2013

Kay

serinasmor skriver:

Husk at du også selv skal snakke med nogen om det

ja men alle dem jeg plejer at kan snakke med når der er nget er selv impliceret og jeg føler ikke rigtig jeg kan snakke med dem om det... 

Anmeld

27. oktober 2013

Dinsen

kæmpe krammer til dig, men ja, husk også selv at få snakket tingene igenne...

men hold op hvor er du sej, tror ikke jeg kunne ha reageret sådan 

Anmeld

27. oktober 2013

*Pingvinen*

Flot beskrevet og du har handlet helt professionelt. Men Husk nu dig selv. Tror også det har noget at gøre med, at du nu er blevet mor. Du skal pludselig passe på dig selv på en anden måde. Prøv at få sat ord på og talt med din mand. Kram...

Anmeld

27. oktober 2013

Kay

Dinsen skriver:

kæmpe krammer til dig, men ja, husk også selv at få snakket tingene igenne...

men hold op hvor er du sej, tror ikke jeg kunne ha reageret sådan 

jeg har altid været god til at holde hoved koldt og havde styr på den slags ting... men plejer aldrig at være den der trædder et skrid til bage når den slags sker 

Anmeld

27. oktober 2013

Kay

*Pingvinen* skriver:

Flot beskrevet og du har handlet helt professionelt. Men Husk nu dig selv. Tror også det har noget at gøre med, at du nu er blevet mor. Du skal pludselig passe på dig selv på en anden måde. Prøv at få sat ord på og talt med din mand. Kram...

min mand har selv haft brug for at snakke en del om det da han jo stod midt i det hele og selv var ved at få et par på hoved... har lidt haft følelsen af at jeg har skulle være der for alle omkring mig på en gang... tror han er faldet i søvn inde ved elna nu... 

Anmeld

27. oktober 2013

Giraffen

Kay skriver:

ja men alle dem jeg plejer at kan snakke med når der er nget er selv impliceret og jeg føler ikke rigtig jeg kan snakke med dem om det... 

husk på at når du kan rumme at være der for de andre, så kan din mand på samme måde også rumme din oplevelse

Anmeld

27. oktober 2013

Kay

Giraffen skriver:

husk på at når du kan rumme at være der for de andre, så kan din mand på samme måde også rumme din oplevelse

ja men han ligger og snorker inde i sengen efter at havde puttet elna... 

puhhh... er pisse træt men ryster bare sådan og kan ikke få ro på til at skulle gå ind og sove

Anmeld

27. oktober 2013

Happiness

Puha, kan da godt forstå du er rystet. Det er en naturlig reaktion. Både at du ikke bryder ind, også den du er igennem nu. Tror det er en kombi af at du er blevet mor, men også af du har dit psykiske førstehjælps kursus. Du bliver bare nød til at finde en at snakke det ud med, ellers hobber det sig op.

Hvis K er faldet i søvn, synes jeg måske du skal ringe til din mor. Eller en af de andre der var en del af ulykken. Og komme af med det hele, og de kan lytte og hjælpe dig videre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.