Sygemelding pga. stress; hvornår&hvordan kommer man tilbage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2013

tarkoflen

Jeg var sygemeldt i 6 måneder, havde dog ikke noget job at vende tilbage til. Jeg blev fyret under sygdom, men det var godt det samme, for de behandlede mig virkelig dårligt, så det var godt, at jeg ikke skulle tilbage.

Jeg vil mene, at du bør startet stille og roligt op på nedsat tid, det blev jeg i hvert fald rådet til. Når du har en arbejdsplads, der tager sig rigtig godt af dig, så vil jeg overveje, om jeg ville kunne klare at komme tilbage, hvis du får ondt i maven over at skulle tilbage, så skal du virkelig mærke efter, og ikke tage afsted. Er du ikke blevet raskmeldt af din læge og hvad mener han/hun? Jeg er ikke sikker på, at jeg ville blive raskmeldt uden en samtale med min læge.

Held og lykke med det, håber det bliver godt for dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2013

Anonym trådstarter

Happiness skriver:

Har heller ikke angst, men fik panikangst anfald pga stressen. Fik vidst formuleret mig forkert Det er bare endnu et symptom på at den er gal. Der er mange der får angstanfald pga stressen, mit var bare meget slemt. Og havde rigtig mange fysiske symptomer på stressen. Hvde min mens hver 14. dag. Fik hedeture i stor stil, og hjertebanken. 

Det er vigtigt at du får udarbejdet en aftale FØR du starter op. Så du ved hvordan du skal arbejde de næste par måneder. Det er for at minimere stressen. Og for at undgå du falder i igen. Har du ikke snakket med nogen vedr. stressen? Snakket med lægen om opstart eller anden?

Jeg var en "ekstra" hånd de første 3 uger. Så jeg ikke følte jeg skulle leve op til noget, men bare kunne starte op i eget tempo.

Det følte jeg var vejen frem for mig.

At jeg så er gået ned med stress igen er en anden sag. Men når man først har været der én gang, skal der bare ikke så meget til. Desværre. Skiftede arbejde for at stikke af fra stressen, men den fulgte pænt med... Så det er med at få arbejdet med sig selv, og ikke kun få sig det tiltrængte pusterum

Jeg var ved læge i mandags... Men der var min arbejdssituation ikke ændret. Det blev den så allerede tirsdag.... Så på den måde er en del af det jeg blev sygemeldt for jo ændret. Men det betyder jo ikke at alt er ok igen...
min overordede talte sådan meget om at vi jo skulle have mig stilbage hurtigst muligt (og selvfølgelig skal hun sige det!) men jeg følte mig ærligt talt presset til at sige ok til at tage ugen ud og så møde mandag... Hun talte overhovedet ikke om timenedsættelse eller noget. Men det finder hun da ud af der er brug for i morgen, hvis ikke hun er klar over det i forvejen

Jeg ved ikke om jeg burde snakke med min læge igen inden jeg starter for sådan som jeg har haft det de sidste tre dage så er der ikke den store udvikling

Anmeld

27. oktober 2013

Happiness

Anonym skriver:

Jeg var ved læge i mandags... Men der var min arbejdssituation ikke ændret. Det blev den så allerede tirsdag.... Så på den måde er en del af det jeg blev sygemeldt for jo ændret. Men det betyder jo ikke at alt er ok igen...
min overordede talte sådan meget om at vi jo skulle have mig stilbage hurtigst muligt (og selvfølgelig skal hun sige det!) men jeg følte mig ærligt talt presset til at sige ok til at tage ugen ud og så møde mandag... Hun talte overhovedet ikke om timenedsættelse eller noget. Men det finder hun da ud af der er brug for i morgen, hvis ikke hun er klar over det i forvejen

Jeg ved ikke om jeg burde snakke med min læge igen inden jeg starter for sådan som jeg har haft det de sidste tre dage så er der ikke den store udvikling

Synes måske du skal møde op for at høre hvad de har at sige, og hvis det ikke er noget du føler du kan magte, så er det et smut til lægen, og få en sygemelding igen. Han/hun har måske også nogle gode råd til hvordan du kan koble fra.

Det er vigtigt du lytter til dig selv. Stress er bare ikke noget man skal tage let på. Kan være din chef ikke er klar over for alvorligt det er, og "bare" tror du har været overbelastet. Så prøv at se om de er klar på en dialog omkring det. Og vær ærlig, for det kommer til at bide dig selv i endnen hvis du ikke er. Det er dig der kommer til at knække på det. 

Anmeld

27. oktober 2013

Anonym trådstarter

Happiness skriver:

Synes måske du skal møde op for at høre hvad de har at sige, og hvis det ikke er noget du føler du kan magte, så er det et smut til lægen, og få en sygemelding igen. Han/hun har måske også nogle gode råd til hvordan du kan koble fra.

Det er vigtigt du lytter til dig selv. Stress er bare ikke noget man skal tage let på. Kan være din chef ikke er klar over for alvorligt det er, og "bare" tror du har været overbelastet. Så prøv at se om de er klar på en dialog omkring det. Og vær ærlig, for det kommer til at bide dig selv i endnen hvis du ikke er. Det er dig der kommer til at knække på det. 

Jeg har også tænkt mig at møde i morgen

Er bare så dårlig til at lytte til mig selv når jeg ved jeg er en belastning for mine kolleger når jeg er sygemeldt

Men jeg vil sgu heller ikke være en dårlig mor for mine drenge - og det har jeg været de sidste par mdr uden overskud...

Anmeld

27. oktober 2013

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg var sygemeldt i 6 måneder, havde dog ikke noget job at vende tilbage til. Jeg blev fyret under sygdom, men det var godt det samme, for de behandlede mig virkelig dårligt, så det var godt, at jeg ikke skulle tilbage.

Jeg vil mene, at du bør startet stille og roligt op på nedsat tid, det blev jeg i hvert fald rådet til. Når du har en arbejdsplads, der tager sig rigtig godt af dig, så vil jeg overveje, om jeg ville kunne klare at komme tilbage, hvis du får ondt i maven over at skulle tilbage, så skal du virkelig mærke efter, og ikke tage afsted. Er du ikke blevet raskmeldt af din læge og hvad mener han/hun? Jeg er ikke sikker på, at jeg ville blive raskmeldt uden en samtale med min læge.

Held og lykke med det, håber det bliver godt for dig

Jeg er sygemeldt af lægen i mandags (der var der ikke udsigt til ændringer før i næste uge tidligst) men så var min overordede hurtig og rokerede rundt allerede tirsdag! Siden har jeg ikke snakket med lægen... det er faktisk ret Dumt af mig kan jeg godt se men jeg følte mig presset til at sige ja til at starte fordi nu havde jeg jo fået ændret min arbejdssituation til noget meget bedre pg holdbart...

Anmeld

27. oktober 2013

Happiness

Anonym skriver:

Jeg har også tænkt mig at møde i morgen

Er bare så dårlig til at lytte til mig selv når jeg ved jeg er en belastning for mine kolleger når jeg er sygemeldt

Men jeg vil sgu heller ikke være en dårlig mor for mine drenge - og det har jeg været de sidste par mdr uden overskud...

Det læste jeg godt bagefter

Heller at du er hjemme og kommer ovenpå, end at du er en "belastning" på jobbet... For det vil du være, hvis du starter op og ikke er klar igen.

Og din familie er trods alt vigtigere Og hvis dine kollegaer ikke kan se det, så burde de ikke være dine kollegaer  

Håber det kommer til at gå godt imorgen og I får lavet en acceptable opstartsplan

Anmeld

27. oktober 2013

Anonym trådstarter

Happiness skriver:

Det læste jeg godt bagefter

Heller at du er hjemme og kommer ovenpå, end at du er en "belastning" på jobbet... For det vil du være, hvis du starter op og ikke er klar igen.

Og din familie er trods alt vigtigere Og hvis dine kollegaer ikke kan se det, så burde de ikke være dine kollegaer  

Håber det kommer til at gå godt imorgen og I får lavet en acceptable opstartsplan

De er nu gode kolleger, men kan også godt forstå hvis de er ved at være trætte af at løbe stærkere...

Men ja min familie er vigtigst!

Tak må nok hellere gå i seng nu

Anmeld

27. oktober 2013

tarkoflen

Anonym skriver:

Jeg er sygemeldt af lægen i mandags (der var der ikke udsigt til ændringer før i næste uge tidligst) men så var min overordede hurtig og rokerede rundt allerede tirsdag! Siden har jeg ikke snakket med lægen... det er faktisk ret Dumt af mig kan jeg godt se men jeg følte mig presset til at sige ja til at starte fordi nu havde jeg jo fået ændret min arbejdssituation til noget meget bedre pg holdbart...

Hmm ja jeg har lært at lytte til min mave i stedet for mit hoved! Det er som oftest den der har ret!

Regner din arbejdsgiver med, at du kører på fuld tid fra i morgen? For hvis det er tilfældet, må jeg sige, at jeg ikke tror det er en holdbar løsning. Hvor længe sygemeldte din læge dig?

Det kan godt være de har rokeret om, så det kommer til at passe bedre til dig, men de får ikke det optimale ud af dig, før du er rask, og det ved de ikke hvornår du er, det ved du og din læge og evt en psykolog, hvis du går hos en.

Hvis du bor i Århus, så er jeg frivillig vejleder ved sind erhverv, der hjælper stressramte, måske det kunne være et tilbud for dig? Du får i hvert fald lige et link. Jeg ved der også er en mindre afdeling i Kbh og om ikke andet, er du velkommen til at ringe til os, så kan du i hvert fald få en lille snak

http://www.sinderhverv.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.