Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at høre andres erfaringer med at komme tilbage efter en sygemelding fra arbejde pga stress.
Hvor lang tid var du sygemeldt?
Hvad gjorde at du følte du var klar til at starte igen?
Startede du på nedsat tid? Hvor meget mindre end normalt?
Min historie "kort" er at jeg har flyttet arbejdsplads for halvandet år siden. Min ene kollega (vi er tre der arbejder tæt sammen) var fra start og et halvt år frem sygemeldt on/off. Så fik jeg en ny kollega. To mdr senere kørte min anden kollega galt og blev sygemeldt fuldtid et par mdr og har så stille og roligt haft flere og flere timer (max 20/uge). Imellemtiden er jeg selv blevet udsat for vold på mit arbejde og har lidt et stort personligt tab fem mdr derefter. For fire-fem uger siden blev min kollega så fuldtidssygemeldt igen. Og så kunne jeg altså ikke mere; jeg brød sammen! Jeg havde ingen tålmodighed, sov dårligt, råbte af mine børn, græd over ingenting.... Alt sammen symptomer på stress.
Jeg blev sygemeldt d. 8. Okt - havde så ferie fra 11.-17. og så sygemeldt igen indtil i torsdags (d. 24. Okt.)
nu har jeg så meldt mig klar til at prøve at komme i morgen. Der er blevet lavet om på mit arbejde så jeg nu skal samarbejde med en jeg ved jeg kan arbejde rigtigt godt sammen med og som er stabil!
Men jeg er virkeligt i tvivl om det er det rigtige for mig at komme tilbage "allerede"

men jeg synes virkeligt det er svært at sige at jeg ikke kan komme, når jeg for det første har været sygemeldt så meget i år og for det andet at der er blevet rokeret om til min helt klare fordel!
jeg føler mig som en dårlig kollega, hvis jeg fortsætter med at være sygemeldt...
Men når jeg læser hvad jeg lige selv har skrevet har jeg jo bare haft det værst tænkelige år! Hvis en anden havde været igennem det samme som mig, ville jeg sagtens kunne fortså hvis han/hun var sygemeldt mere end 3 uger (inkl ferie

)
Jeg tror bare jeg har brug for at vide om det er "okay" at jeg ikke føler mig klar...
Anmeld