Sælgers morale? (Second Sale)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

805 visninger
12 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. oktober 2013

Anonym trådstarter

Jeg var inde og kigge efter en ting.

For første gang, var jeg den første til at skrive på dette billige puslebord = først i køen.. Wee! (Plejer altid at se sådan noget forsent) 

Sælger oplyste mig dog hurtigt om at det var reserveret igennem anden salgsside, men ville skrive hvis køber havde fortrudt.

Kort tid efter skrev hun igen, at køber var sprunget fra, så det stadig var til salg, men først til mølle og at vi var meget velkomne til at komme og se det..

Jeg skriver tilbage at jeg desværre bor ret langt væk, men skal lige høre min far vedr. afhentning, da han muligvis skal op i hendes område søndag, og vil kunne tage det med.

Nogle timer senere, har jeg fået snakket med min far (der var flere ting der skulle planlægges, så det afhang af en højere enhed, næsten).. Og skrev så til hende, at han ville hente det søndag, og bad om en adresse.

Hun svarer tilbage at det er blevet reserveret til anden side, og hun vil give besked dagen efter, hvis det ikke blev afhentet alligevel..

Nu har jeg sovet på det, og er stadig irriteret over at jeg blev smidt bag i køen  Måske er det hormonerne, men synes virkelig det er dårlig service..

Havde jeg været sælger, havde jeg da skrevet til den anden køber, at der var en der kom først, men som lige skulle give besked vedr. afhentning. Også ville jeg skrive til den første køber (mig) at der var en anden interesseret, så jeg ville gerne bede om svar inden dagen var omme (eller klokkeslæt whatever).. Men da ikke BARE sælge, når den første havde skrevet at vedkommende var ved at undersøge afhentningsmuligheder... ??

Eller har jeg fuldstændig misforstået "Først til mølle"...

Iiiiiiiiiiiiiiiih 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2013

ano14316

Anonym skriver:

For første gang, var jeg den første til at skrive på dette billige puslebord = først i køen.. Wee! (Plejer altid at se sådan noget forsent) 

Sælger oplyste mig dog hurtigt om at det var reserveret igennem anden salgsside, men ville skrive hvis køber havde fortrudt.

Kort tid efter skrev hun igen, at køber var sprunget fra, så det stadig var til salg, men først til mølle og at vi var meget velkomne til at komme og se det..

Jeg skriver tilbage at jeg desværre bor ret langt væk, men skal lige høre min far vedr. afhentning, da han muligvis skal op i hendes område søndag, og vil kunne tage det med.

Nogle timer senere, har jeg fået snakket med min far (der var flere ting der skulle planlægges, så det afhang af en højere enhed, næsten).. Og skrev så til hende, at han ville hente det søndag, og bad om en adresse.

Hun svarer tilbage at det er blevet reserveret til anden side, og hun vil give besked dagen efter, hvis det ikke blev afhentet alligevel..

Nu har jeg sovet på det, og er stadig irriteret over at jeg blev smidt bag i køen  Måske er det hormonerne, men synes virkelig det er dårlig service..

Havde jeg været sælger, havde jeg da skrevet til den anden køber, at der var en der kom først, men som lige skulle give besked vedr. afhentning. Også ville jeg skrive til den første køber (mig) at der var en anden interesseret, så jeg ville gerne bede om svar inden dagen var omme (eller klokkeslæt whatever).. Men da ikke BARE sælge, når den første havde skrevet at vedkommende var ved at undersøge afhentningsmuligheder... ??

Iiiiiiiiiiiiiiiih 

Hmm forstår godt din irritation. Men jeg er sq også blevet hurtigere på aftrækkeren med hensyn til at sælge og ikke holde tingene...
Jeg har så mange gange oplevet at holde ting 3-4 dage fordi nogen havde sagt de ville hente der, når dagen så kommer så vil de ikke have det alligevel eller bliver bare væk, og så kan man jo starte forfra.
Så jeg sælger altså til dem der kommer først og henter...

Men det jeg synes er lidt mærkeligt i din situation er at hun har reserveret det til en anden og siger til sig at du kan ikke reservere det, men så er der pludseligben tredje der godt kan reservere det...

Anmeld

26. oktober 2013

2babygirls

Anonym skriver:

Iiiiiiiiiiiiiiiih 

Det er så provokerende med de salg.
Prøvede det med en køber der over 3 UGER lovede at overfører penge. Til sidst gad jeg hende ikke mere. Hav dog lidt respekt

Anmeld

26. oktober 2013

FruK

Jeg forstår godt din irritation. Men jeg forstår også sælger.

Belært af erfaring sælger jeg også altid som "først til mølle" - forstået på den måde, at den første der står her med pengene, får varen. Jeg reserverer ikke, eller venter på at folk kan hente, hvis der er andre der gerne vil købe i mellemtiden.

Men det kunne hun selvfølgelig godt have sagt til dig.

Anmeld

26. oktober 2013

bøllen

Anonym skriver:

Iiiiiiiiiiiiiiiih 

Sælger HAR skrevet først til mølle , så jeg forstår godt sælger ( desværre ) det gør jeg af den grund, at jeg ALT ALT for mange gange hører fra køber for så de springer fra igen. Det er skide trælst. Jeg resevere af samme grund ikke en vare mere. 

for mig er det heller ikke nødvendigvis den der skriver først på annoncen men den der skriver JEG VIL KØBE der ender med varen igen fordi folk ofte spørg på en ting når man så har svaret vender evt interesseret IKKE tilbage.

Anmeld

26. oktober 2013

Mother-love

Jeg forstår godt din frustration.
Men samtidig vil jeg sige da jeg oftes har noget til salg at jeg siger også første til mølle. For jeg har prøvet flere gange at sige ok jeg kan godt vente nogle dage eller til den første. Og når man så kommer til dagen vil de ikke have tingen alligevel. Og synes det er så træls at man siger til andre at det er under salg og så er det ikke alligevel.

Og når jeg har noget til salg vil jeg også bare gerne have det væk hurtigst muligt. Fordi det jo oftes står og fylder.

Men samtidig hvis det f.eks er en der bor langt væk som først kan hente om nogle dage. Siger jeg de kan overføre pengene til min konto og så hente tingen når det er muligt. For så er tingen solgt for mig. Og dermed bare venter på afhentning.

Anmeld

26. oktober 2013

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Hmm forstår godt din irritation. Men jeg er sq også blevet hurtigere på aftrækkeren med hensyn til at sælge og ikke holde tingene...
Jeg har så mange gange oplevet at holde ting 3-4 dage fordi nogen havde sagt de ville hente der, når dagen så kommer så vil de ikke have det alligevel eller bliver bare væk, og så kan man jo starte forfra.
Så jeg sælger altså til dem der kommer først og henter...

Men det jeg synes er lidt mærkeligt i din situation er at hun har reserveret det til en anden og siger til sig at du kan ikke reservere det, men så er der pludseligben tredje der godt kan reservere det...

Ja så er det bare forkert at den godt kan reserveres før og efter..

Anmeld

26. oktober 2013

Anonym trådstarter

2babygirls skriver:

Det er så provokerende med de salg.
Prøvede det med en køber der over 3 UGER lovede at overfører penge. Til sidst gad jeg hende ikke mere. Hav dog lidt respekt

Nej det forstår jeg så også godt.. Som sælger bliver man selvfølgelig også træt af useriøse købere..

Anmeld

26. oktober 2013

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Jeg forstår godt din irritation. Men jeg forstår også sælger.

Belært af erfaring sælger jeg også altid som "først til mølle" - forstået på den måde, at den første der står her med pengene, får varen. Jeg reserverer ikke, eller venter på at folk kan hente, hvis der er andre der gerne vil købe i mellemtiden.

Men det kunne hun selvfølgelig godt have sagt til dig.

Jaa det synes jeg jo også.. Havde jo sagt at jeg boede lang væk..

Anmeld

26. oktober 2013

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Sælger HAR skrevet først til mølle , så jeg forstår godt sælger ( desværre ) det gør jeg af den grund, at jeg ALT ALT for mange gange hører fra køber for så de springer fra igen. Det er skide trælst. Jeg resevere af samme grund ikke en vare mere. 

for mig er det heller ikke nødvendigvis den der skriver først på annoncen men den der skriver JEG VIL KØBE der ender med varen igen fordi folk ofte spørg på en ting når man så har svaret vender evt interesseret IKKE tilbage.

Var det så bedre at jeg skrev at jeg ville købe, og kunne afhente to dage efter, også selvom at jeg så ville "holde sælger hen" indtil jeg var sikker på at min far skulle op i området.. For hvis jeg havde gjort det, og det viste sig at min far ikke skulle derop alligevel, ville jeg blive en af de købere der i fremtiden "springer fra" - og sådan kan jeg jo blive nødt til at opføre mig, for at få noget jeg gerne vil købe 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.