Kære bror...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2013

Anonym trådstarter

Monica P skriver:

Jeg syntes du skal vise din bror hvad du har skrevet, så kan det være han ikke laver kriminalitet igen, fordi han så indser at det ikke kun er ham det går ud over når han laver noget som er knap så smart

må jeg spørge hvorfor du er så vred på kommunen? Det er da ikke dem der bestemmer hvor lang tid en kriminel skal være i fængsel det er da retvæsenet 

Monica

Han ved godt hvordan vi har det, og jeg ved han aldrig ender der igen 

Og da man i Danmark kun skal sidde 2/3 af tiden ville han kunne komme ud til november, men det er kun hvis kommunen vil hjælpe ham med at komme på rette spor, det vil de ikke og derfor kan han ikke komme ud efter 2/3.

Efter han er kommet ind har en psykiater og en psykolog fundet ud af at han lider af svær ADHD, og så siger retssystemet at han skal have nogle gratis psykolig timer og hjælp til medicin, da han jo kommer ud med 0 penge på lommen og ingen bolig - men de vil ikke!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2013

Jupiter

Anonym skriver:

Og da man i Danmark kun skal sidde 2/3 af tiden ville han kunne komme ud til november, men det er kun hvis kommunen vil hjælpe ham med at komme på rette spor, det vil de ikke og derfor kan han ikke komme ud efter 2/3.

Efter han er kommet ind har en psykiater og en psykolog fundet ud af at han lider af svær ADHD, og så siger retssystemet at han skal have nogle gratis psykolig timer og hjælp til medicin, da han jo kommer ud med 0 penge på lommen og ingen bolig - men de vil ikke!

Vil kommunen ikke give ham psykologhjælp og medicin eller er det penge og bolig?

Det må alt andet lige være retssystemet der sørger for at han får de timer og den medicin han har behov for?

Jeg kan godt forstå at kommunen ikke vil give penge og bolig før det andet er på plads - for det giver jo anledning til at tro på en stor sandsynlighed for tilbagefald, og så vil kommunen jo have "spildt" deres penge, i stedet for at have gemt dem til han ER tilbage på sporet og kan komme ud og få penge og en bolig som han har gavn af og passer på.

Anmeld

26. oktober 2013

lille fnug

Anonym skriver:

Kan i som familie ikke hjælpe ham med de ting?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.