Kronisk syg og arbejde...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2013

l.kjoeller

Mom skriver:

Hej,

Jeg er desværre blevet konstateret kronisk syg, med fibromyalgi i svær grad

Jeg er i arbejde, ansat på 37 timer/ugentlig, pt kan jeg dog ikke holde til mere end ca. 25 timer/ugentlig. Jeg har i den periode hvor jeg har været under udredning og deltidssygemeldt fået refusion, eller det vil sige jobbet har fået

Men er der nogle af Jer som kender lidt til systemet når jeg nu har en diagnose? Skal nemlig til møde med jobcenteret (det er vel dem som har overtaget socialrådgiverrunktionen fra kommunen) i næste uge, og aner ikke hvad jeg kan forvente mig :-(

du vil kunne forvente dig en opfølgende samtale omkring din situation, og så vil man nok udrede dig i forhold til om din situation kan forbedres over tid (lægelige vurderinger) eller om det vil være uændret fremadrettet. efterfølgende vil du sandsynligvis skulle jobprøves for at finde ud af præcis hvor dit stå sted er i forhold til arbejde. . det kan muligvis foregå på din arbejdsplads. er dog i tvivl om hvorhvidt man kan blive visiteret til fleksjob når hvis du kan tage 25 timer efter den nye reform. 

ønsker dig rigtig god bedring 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2013

serinasmor

Er det en kamp for dig at arbejde 25 timer om ugen ? Det skal kunne hænge sammen i mange år jo

Jeg spørger fordi 20-25 timer er lige omkring den magiske grænse hvor de på jobcenteret/kommunen/staten mener at det kan du godt leve af uden at få suppleret op ... Herudover er du måske nået der til hvor du skal i arbejdsprøvning på det job du allerede har ...

Anmeld

26. oktober 2013

Mom

Profilbillede for Mom
serinasmor skriver:

Er det en kamp for dig at arbejde 25 timer om ugen ? Det skal kunne hænge sammen i mange år jo

Jeg spørger fordi 20-25 timer er lige omkring den magiske grænse hvor de på jobcenteret/kommunen/staten mener at det kan du godt leve af uden at få suppleret op ... Herudover er du måske nået der til hvor du skal i arbejdsprøvning på det job du allerede har ...

Lige pt arbejder jeg mellem 20-22 timer om ugen, og for nu er det max.
Jeg kommer også til at skulle bruge en del tid om ugen på fysioterapi, varmtvandssvømming og gåture, så ser ikke det kan blive meget mere end det.

Hvor ved I alt dette fra? , så kunne jeg nemlig også selv læse lidt om det

Anmeld

26. oktober 2013

serinasmor

Mom skriver:

Lige pt arbejder jeg mellem 20-22 timer om ugen, og for nu er det max.
Jeg kommer også til at skulle bruge en del tid om ugen på fysioterapi, varmtvandssvømming og gåture, så ser ikke det kan blive meget mere end det.

Hvor ved I alt dette fra? , så kunne jeg nemlig også selv læse lidt om det

Jeg har en veninde der er i din situation -næsten

Anmeld

26. oktober 2013

Kløver

Mom skriver:

Hej,

Jeg er desværre blevet konstateret kronisk syg, med fibromyalgi i svær grad

Jeg er i arbejde, ansat på 37 timer/ugentlig, pt kan jeg dog ikke holde til mere end ca. 25 timer/ugentlig. Jeg har i den periode hvor jeg har været under udredning og deltidssygemeldt fået refusion, eller det vil sige jobbet har fået

Men er der nogle af Jer som kender lidt til systemet når jeg nu har en diagnose? Skal nemlig til møde med jobcenteret (det er vel dem som har overtaget socialrådgiverrunktionen fra kommunen) i næste uge, og aner ikke hvad jeg kan forvente mig :-(

Jeg har selv fibromyalgi, og andre ting oveni og der hjælper diagnose desværre ikke meget med de nye regler, med mindre det er feks flexjob.

Anmeld

26. oktober 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Maja84 skriver:

Jeg har selv fibromyalgi, og andre ting oveni og der hjælper diagnose desværre ikke meget med de nye regler, med mindre det er feks flexjob.

Måske jeg spørger dumt, men hvad mener du med at diagnosen ikke hjælper under de nye regler medmindre det er fleksjob?

Jeg er slet slet ikke interesseret i at gå hjemme, og på den måde komme væk fra mit job, det elsker jeg det for højt til. Desuden ville jeg blive bims af at gå hjemme

Anmeld

26. oktober 2013

Kløver

Måske jeg spørger dumt, men hvad mener du med at diagnosen ikke hjælper under de nye regler medmindre det er fleksjob?

Jeg er slet slet ikke interesseret i at gå hjemme, og på den måde komme væk fra mit job, det elsker jeg det for højt til. Desuden ville jeg blive bims af at gå hjemme

Ifølge de nye regler hjælper diagnoser ikke ifh til førtidspension pension da det er stort set udelukket med minere man er over 40 og selv der er det svært. Jeg ville ønske jeg kunne mere men har langt om længe accepteret min situation og at omkostningerne for et arbejde på selv få timer er for store. Derfor nyder jeg det jeg kan og bruger tid på de ting jeg kan ville ønske det var anderledes men er også nået til et punkt hvor jeg er træt af at forsvare at jeg kan nogle ting men ikke andre, og det gør det svært når man et sted alligevel håber i forhold til arbejde. Men diagnosen kan derfor kun hjælpe til feks fleksjob og ikke længere til en pension. Dette giver desværre fn stor konsekvens for mange hvor især lysten er der men kroppen er for dårlig til at udføre den mængde arbejde man har lyst til 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.