Kronisk syg og arbejde...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.186 visninger
16 svar
7 synes godt om
25. oktober 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Hej,

Jeg er desværre blevet konstateret kronisk syg, med fibromyalgi i svær grad

Jeg er i arbejde, ansat på 37 timer/ugentlig, pt kan jeg dog ikke holde til mere end ca. 25 timer/ugentlig. Jeg har i den periode hvor jeg har været under udredning og deltidssygemeldt fået refusion, eller det vil sige jobbet har fået

Men er der nogle af Jer som kender lidt til systemet når jeg nu har en diagnose? Skal nemlig til møde med jobcenteret (det er vel dem som har overtaget socialrådgiverrunktionen fra kommunen) i næste uge, og aner ikke hvad jeg kan forvente mig :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2013

Mother-love

Altså det kommer meget an på hvad diagnosen er.
For jeg har fået diagnosen piskesmæld og body distress symdrome. Men alligevel ved de ikke hvad de skal stille op med mig. Jeg har været i to arbejdsprøvninger og skal snart i den 3.

Men kender ikke til når du har et job hvor du bare er der deltid. Tænker du måske har en fordel. I forhold til skåne/ flexjob fordi du har et arbejde.

Tror ikke du kan gøre så meget andet end at vente til du kommer ind og snakke med dem. Og høre hvad de siger.

Anmeld

25. oktober 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Havanagila skriver:

Altså det kommer meget an på hvad diagnosen er.
For jeg har fået diagnosen piskesmæld og body distress symdrome. Men alligevel ved de ikke hvad de skal stille op med mig. Jeg har været i to arbejdsprøvninger og skal snart i den 3.

Men kender ikke til når du har et job hvor du bare er der deltid. Tænker du måske har en fordel. I forhold til skåne/ flexjob fordi du har et arbejde.

Tror ikke du kan gøre så meget andet end at vente til du kommer ind og snakke med dem. Og høre hvad de siger.

Diagnosen er fibromyalgi i svær grad, også kaldet kronisk smertesygdom..

Jeg håber virkelig at de (jobcenteret) vil hjælpe mig så jg kan bibholde mit job, som jeg virkelig elsker. Vil helst ikke ud i en enten eller situation.

Tak fordi du tog dig tid til at svare

Anmeld

25. oktober 2013

Mother-love

Mom skriver:

Diagnosen er fibromyalgi i svær grad, også kaldet kronisk smertesygdom..

Jeg håber virkelig at de (jobcenteret) vil hjælpe mig så jg kan bibholde mit job, som jeg virkelig elsker. Vil helst ikke ud i en enten eller situation.

Tak fordi du tog dig tid til at svare

Jeg håber på dine vegne at de vil lytte til dig. Det er ihvertfald vigtigt at du får sagt hvad du ønsker.
Og at du bliver ved med at sige hvad du ønsker.

Håber du får mere medgang med kommunen end jeg har.

Anmeld

25. oktober 2013

Nemesis

Der er vel mulighed for flexjob??

Hvis dukan klare 25 timer så kan/skal du jo arbejde det og det er jo bla. fx flexjob.Hvis din arb.plads er interesseret i du kun kan fortsætte på nedsat tid.

Det vil dog betyde en lønnedgang for dig, for med den nye reform får du kun løn for de 25 timer og dagpenge sats for resten.

Men det kunne jo være en mulighed

Anmeld

25. oktober 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Nemesis skriver:

Der er vel mulighed for flexjob??

Hvis dukan klare 25 timer så kan/skal du jo arbejde det og det er jo bla. fx flexjob.Hvis din arb.plads er interesseret i du kun kan fortsætte på nedsat tid.

Det vil dog betyde en lønnedgang for dig, for med den nye reform får du kun løn for de 25 timer og dagpenge sats for resten.

Men det kunne jo være en mulighed

Måske kan du fortælle mig hvad dagpengesatsen er?

Og gad vide om det kommer til at betyde noget for fremtidige lønforhandlinger?

Anmeld

25. oktober 2013

Nemesis

Mom skriver:

Måske kan du fortælle mig hvad dagpengesatsen er?

Og gad vide om det kommer til at betyde noget for fremtidige lønforhandlinger?

dagpenge satsen er
Højeste dagpengebeløb pr. uge
4.005,00 kr.

Højeste dagpengebeløb pr. time
108,24 kr.

og du vil skulle have løn på alm vilkår fra dit arbejde. Hvis din løn overstiger 35000 om måneden bortfalder dit dagpengesupplement helt. Så hvis du kommer og op tjener omkring 25000 med løn kun fra dit arbejde vil du få nedsat dit supplement. Dvs jo mere du tjener via arbejde jo mindre tilskud.
Det er altså ikke som nu hvor du er sikret din fulde løn som du kender det.

Desuden som flexjobber så vil du jo kun optjene et vist antal feriedage hos din arbejdsgiver resten via kommunen og som flexjobber får man kun 80/82% af dagpengesatsen under ferie(alt afhængig af om man har været ledig osv)
Det betyder jo også mindre indbetaling til pension når din indtægt bliver mindre.

Anmeld

25. oktober 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Nemesis skriver:

dagpenge satsen er
Højeste dagpengebeløb pr. uge
4.005,00 kr.

Højeste dagpengebeløb pr. time
108,24 kr.

og du vil skulle have løn på alm vilkår fra dit arbejde. Hvis din løn overstiger 35000 om måneden bortfalder dit dagpengesupplement helt. Så hvis du kommer og op tjener omkring 25000 med løn kun fra dit arbejde vil du få nedsat dit supplement. Dvs jo mere du tjener via arbejde jo mindre tilskud.
Det er altså ikke som nu hvor du er sikret din fulde løn som du kender det.

Desuden som flexjobber så vil du jo kun optjene et vist antal feriedage hos din arbejdsgiver resten via kommunen og som flexjobber får man kun 80/82% af dagpengesatsen under ferie(alt afhængig af om man har været ledig osv)
Det betyder jo også mindre indbetaling til pension når din indtægt bliver mindre.

1000 mange tak for dit svar. Det gav mig lidt ro, i denne nye (ikke sjove) verden.

Anmeld

25. oktober 2013

anna111

Profilbillede for anna111
jeg har selv fået konstateret fibromyalgi og jeg kan ikke arbejde mere ind 6timer om ugen
det er desværre ikke en anakendt sygdom blandt alle læger og den er desvære så forskællig fra person til person har selv været i systemet i 3år nu og der sker ikke rigtig noget..

men jeg håber da virkelig for dig nu hvor du er i arbejds markede i forvejen at de tager sig sammen og hjælper dig med det samme jeg nåde det aldrig da jeg allerede var syg som 17åri

men held og lykke her fra

Anmeld

25. oktober 2013

klmf

Jeg lever med kroniske rygsmerter og hovedpine og har et job på 37 timer/uge som sygeplejerske i skiftende vagter uden skånehensyn. Men har en paragraf 56 aftale med kommunen, der gør at de refunderer mine sygedage fra første dag til mit arbejde i stedet for efter 14 dage. Gælder selvfølgelig kun for mine sygedage grundet smerter, ikke influenza eller lignende. Måske en mulighed??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.