Erfaring med kiropraktor til børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

942 visninger
16 svar
5 synes godt om
25. oktober 2013

Mum33

min søn på 8 mdr er meget urolig og utilpas. Han er ofte syg og har døjet meget med ørene. Han har nu fået dræn, desværre uden ønskede effekt, så nu overver vi kiropraktor....

nogle der vil dele erfaring/ gode råd tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2013

l.kjoeller

Abemor skriver:

min søn på 8 mdr er meget urolig og utilpas. Han er ofte syg og har døjet meget med ørene. Han har nu fået dræn, desværre uden ønskede effekt, så nu overver vi kiropraktor....

jeg ville prøve zone terapi. vi havde mega god effekt af det. fik en helt anden pige ud af det. har også været til kiropraktor men det var pga hun var låst i nakken. det blev hun bestemt ikke rolig af 

Anmeld

25. oktober 2013

mor88

Abemor skriver:

Lægerne fraråder kiropraktor. Jeg vil hellere råde dig til at prøve kranio sakral eller zoneterapi 

Kranio sakral er det, der har haft bedst virkning her.

Anmeld

25. oktober 2013

Mum33

mor88 skriver:

Lægerne fraråder kiropraktor. Jeg vil hellere råde dig til at prøve kranio sakral eller zoneterapi 

Kranio sakral er det, der har haft bedst virkning her.

Vi har bare hørt det totat modsatte ... At det andet var spild af penge og ingen effekt havde.  Forvirringen er total ...

Anmeld

25. oktober 2013

modesty

Jeg vil mene at kiropraktor skal være absolut sidste udvej. Jeg ved godt at mange bruger det, men der sker altså fejl. Det er sjældent, men det sker. 

http://www.dagens.dk/sundhed/kiropraktor-br%C3%A6kker-nakken-p%C3%A5-baby

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1894352.ece

Så jeg ville nok undersøge alternativer først. 

Og jeg kan ikke rigtigt forstå hvorfor I tror at en kiropraktor kan hjælpe med at han er syg og døjer med ørerne??? En kiropraktor hjælper jo på fysiske skævheder/spændinger i muskulatur og led.

Anmeld

25. oktober 2013

Masig

Abemor skriver:

Vi har bare hørt det totat modsatte ... At det andet var spild af penge og ingen effekt havde.  Forvirringen er total ...

Mennesker er jo forskellige og derfor er det også vidt forskelligt hvad der virker på den enkelte.... Du er nødt til at prøve dig frem.... Vores dreng var til kiropraktor, pga låste led i ryggen.... Og det hjalp jo naturligvis, da det er det kiropraktorer gør... Men vi prøvede også en kiropraktor da han havde maveproblemer og det hjalp ikke en dyt...

Og så vil jeg også lige pointere, at I skal sørge for at finde en som har speciale i at behandle små børn, da en "alm" kiropraktor slet ikke har den viden og de kompetencer der skal til (efter min mening, vi har prøvet begge dele)...

Men der er jo mange muligheder for alternativ behandling, I må bare prøve jer frem, da ingen kan sige med sikkerhed hvad der lige præcis vil virke på jeres barn... Og om der overhovedet er noget alternativt der vil virke...

Anmeld

25. oktober 2013

mor88

Abemor skriver:

Jeg taler i hvert fald ud fra mine erfaringer  Så må du vurdere hvad du synes er bedst for dit barn 

Kranio Sakral er i hvert fald en mere mild behandlingsform, og børnene bliver hurtigt rolige ved behandlingen, da det kun er blide tryk 

Anmeld

25. oktober 2013

Mum33

modesty skriver:

Jeg vil mene at kiropraktor skal være absolut sidste udvej. Jeg ved godt at mange bruger det, men der sker altså fejl. Det er sjældent, men det sker. 

http://www.dagens.dk/sundhed/kiropraktor-br%C3%A6kker-nakken-p%C3%A5-baby

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1894352.ece

Så jeg ville nok undersøge alternativer først. 

Og jeg kan ikke rigtigt forstå hvorfor I tror at en kiropraktor kan hjælpe med at han er syg og døjer med ørerne??? En kiropraktor hjælper jo på fysiske skævheder/spændinger i muskulatur og led.

Han er generelt utilpas og urolig. Græder meget, osv. og det er det vi håber på det kan hjælpe på. 

Anmeld

25. oktober 2013

modesty

Abemor skriver:

Han er generelt utilpas og urolig. Græder meget, osv. og det er det vi håber på det kan hjælpe på. 

OK. Men kan man ikke få en fysioterapeut eller anden "ekspert" til at kigge på ham og tjekke om der er noget der er skævt eller sidder i klemme? Har I prøvet at snakke med jeres egen læge om det?

Anmeld

25. oktober 2013

Mum33

Masig skriver:

Mennesker er jo forskellige og derfor er det også vidt forskelligt hvad der virker på den enkelte.... Du er nødt til at prøve dig frem.... Vores dreng var til kiropraktor, pga låste led i ryggen.... Og det hjalp jo naturligvis, da det er det kiropraktorer gør... Men vi prøvede også en kiropraktor da han havde maveproblemer og det hjalp ikke en dyt...

Og så vil jeg også lige pointere, at I skal sørge for at finde en som har speciale i at behandle små børn, da en "alm" kiropraktor slet ikke har den viden og de kompetencer der skal til (efter min mening, vi har prøvet begge dele)...

Men der er jo mange muligheder for alternativ behandling, I må bare prøve jer frem, da ingen kan sige med sikkerhed hvad der lige præcis vil virke på jeres barn... Og om der overhovedet er noget alternativt der vil virke...

Vi har fået en anbefalet i Randers. der har også været en artikel om hende, hvor de beskrev hvordan hun havde hjulpet rigtigt mange små børn, så håber selvfølgelig også det er tilfældet her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.