Ville dele mine tanker med jer, og I kan kommentere eller lade være... Jeg vil bare komme med nogle af mine tanker. Hudløst ærligt - fordi jeg ved vi er flere i samme båd, og jeg synes det er cool, at vi kan stå sammen 
Uanset hvor længe man har ventet, vil det at blive skuffet altid gøre ondt. Men selvfølgelig ville man have bedre af, hvis man kunne sige til sig selv og rent faktisk "tro på det", at kroppen også lige skal i balance efter pillestop, og at stressen omkring "baby-projekt" (hvilket i sig selv også lyder noget omstændigt og krævende i mine ører, men det er jo oftest det man kommer til at kalde det) slet ikke gør det bedre. Men hvem har ikke selv haft den tanke eller fået det af vide, at man skal bare slappe af? Jeg har selv tænkt den mange gange, og jeg ved det også godt... At der er noget om det formentlig.
Og ja, jeg ville da ønske, at jeg var i stand til at kunne trykke på "stop-knappen", når først hormonerne raser af sted. For det er når de er ude på rutsche-tur (man skulle nærmest tro hormonerne synes det er sjovt), at følelserne og tankerne omkring ønsket om baby tager allermest overhånd. Det er der jeg allermest sårbar, og ikke kan tænke rationelt.
Og så er der uvisheden - hvis jeg så bare på nuværende tidspunkt vidste, at jeg fx blev gravid til marts næste år, jamen så ville ventetiden ikke være et problem på samme måde (ja ja, tiden ville måske stadig kunne føles lang, fordi man ville glæde sig så abnormt meget, men det ville være en "glædens-lang-ventetid-følelse") og det ville jeg langt bedre kunne kapere. Det er denne uvished og venten, der kan gøre mig utryg og usikker. Det er tankerne; "bliver jeg nogensinde gravid - og i så fald hvornår?" der i nager.
Det er skuffelsen over det der ikke er der - ...men som i tankerne har sniget sig ind i ens hjerte og tanker og har skabt en plads, som er skabt for at blive.
Det er glæden på andres vegne over deres babyer i maven, men påmindelse om det man selv man mangler og ønsker...
Men jeg tror på, at mange kvinder går dette igennem og det er rart at vide, at man ikke er alene om det (ikke fordi jeg ønsker for andre, at de også skal gå det igennem, men fordi mit ego bliver tryg ved, at andre også oplever dette). Nogle dage er bare bedre end andre - og nogle er bare rigtigt dårlige, og der er det sgu okay at græde... Det er okay at blive skuffet. Men tænker også for mit eget vedkommende, at jeg skal forsøge at hive mig selv op igen og komme videre med verdenen udenfor. For den går stadig videre, og hvis man glemmer den, vil meget af ens tid (som man ikk får igen) være passeret. Jeg forsøger, når jeg er ovenpå, så at være ovenpå 100%. Men nogle dage, har jeg også bare l**** dage... Og der er det okay kun at være på 50%.
Og når jeg så er ovenpå og rationelttænkende - så ved jeg jo godt, at det i sidste ende nok skal komme - rettere sagt; det vælger jeg at tro på. Og så er jeg rolig igen, og jeg er faktisk i en "tilstand" hvor jeg er i stand til at kunne glæde mig over, at vi forsøger, at det er noget min kæreste og jeg har sammen... Og nyde hinandens selskab og der hvor vi er livet lige nu og her. Glæde mig til at skulle se de to magiske streger, til at skulle fortælle det til familien... Og så bliver jeg helt varm indeni og kan gå i gang med vasketøjet 
Lige indtil hormonerne (nogle gange værre end andre) tager over igen måneden efter...