korssting eksperter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2013

mariamiss6

EnGodMor skriver:

Starter man så meget på, og arbejder sig ud af?

Du kan gøre dom den anden bruger foreslår. Men den rigtige måde at gøre det på er faktisk at starte fra midten, og så arbejde sig ud af.

Du kan tage en kontrast farve tråd og så lige ri et kryds på stoffet, så du hele tiden har midten og midterstregerne synlige for dig. 

Altså, en tråd fra midten af den ene kant, hele vejen igennem til den modsatte side, og lige sådan på den anden led.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2013

mariamiss6

EnGodMor skriver:

Perfekt det var lige prpræcistjeg søgte.  

Tusinde tak.

Jeg har lige taget et hurtigt kig på dn der tutorial, og noget jeg ikke synes hun nævner er, at du skal huske at vende stingene en hele tiden, ellers kommer det til at se virkelig rodet ud. 

så altså alle de underste sting skal vende en vej, og alle de øverste sting skal vende den anden vej. Hvilken du vælger er egentlig lige gyldigt, bare du gør det ens over alt.

Anmeld

24. oktober 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
EnGodMor skriver:

Halløj i stuerene

Jeg har fået købt sådan et korsstingsæt, men fatter overhovedet ikke noget af det

Er der nogle som kan forklare hvordan man starter og egentlig skal Gøre?

jeg har broderet klokkestengen til min søn og er i det hele taget glad for at brodere, så bare sig til hvis der er andet du vil have hjælp til, men...

Jeg plejer at starte med at folde stoffet og så ri med en kontrastfarve så jeg finder midten og så laver jeg gerne et lille kryds på mønsteret hvor de to linier mødes så jeg er 100% sikker på hvor midten i selve mønsteret er... Derefter starter jeg med at sy med den farve som starter i midten af mønsteret...

Anmeld

24. oktober 2013

EnGodMor

Ms.Sunshine skriver:

jeg har broderet klokkestengen til min søn og er i det hele taget glad for at brodere, så bare sig til hvis der er andet du vil have hjælp til, men...

Jeg plejer at starte med at folde stoffet og så ri med en kontrastfarve så jeg finder midten og så laver jeg gerne et lille kryds på mønsteret hvor de to linier mødes så jeg er 100% sikker på hvor midten i selve mønsteret er... Derefter starter jeg med at sy med den farve som starter i midten af mønsteret...

Tusind tak det så bare så nemt ud, men det var det absolut ikke

Anmeld

24. oktober 2013

EnGodMor

mariamiss6 skriver:

Du kan gøre dom den anden bruger foreslår. Men den rigtige måde at gøre det på er faktisk at starte fra midten, og så arbejde sig ud af.

Du kan tage en kontrast farve tråd og så lige ri et kryds på stoffet, så du hele tiden har midten og midterstregerne synlige for dig. 

Altså, en tråd fra midten af den ene kant, hele vejen igennem til den modsatte side, og lige sådan på den anden led.

Tusinde tak for hjælpen/de gode råd det var ikke ligeså nemt som jeg troede

Anmeld

24. oktober 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
EnGodMor skriver:

Tusind tak det så bare så nemt ud, men det var det absolut ikke

jeg ved det... 

jeg har altid haft (forholdsvis) let ved at lave korsstings broderier, men det er nok fordi min morfar lavede en masse flotte broderi-billeder og min far lavede bl.a. en klokkestreng til min dåb og konfirmation.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.