Bygge oven på hus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

984 visninger
18 svar
1 synes godt om
24. oktober 2013

Fuglemor

Ja kan huske der var en tråd herinde på et tidspunkt.

vi har snakket om når der lige er råd at bygge oven på vores hus så vi kan få nogle flere værelser. Lige nu er vores hus på 110 kvm fordelt på køkken, stue, børneværelsem soveværelse og kontor/børneværelse (værelset er så lille men den mindste skulle jo have et værelse. Samt badeværelse.

meningen er at vi vil have værelser oven på. Måske sådan at alle børneværelsere r der og så vil børneværelset i under etagen bruges til legeværelset til dagpleje.

men hvem retter man henvendelse til. Det er godkendt til at bygge oven på. Men vi aner ikke lige hvem man retter henvendelse til. Vi kan ikke selv lave noget så der er jo en del der skal indover. Håber der er nogen der kan hjælpe. Samt hvad har i givet for at få lavet en etage på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2013

Fuglemor

Slet ikke nogen der kan hjælpe?

Anmeld

24. oktober 2013

Trine89

Jeg ville tage fat i en tømmer og en elektrikker. Det er umiddelbart "kun" de to som det ville være brug for. 

Evt. bruge denne side: 
http://www.3byggetilbud.dk/lp/haandvaerker-tilbud/?gclid=CK2zzMyKsLoCFad6cAodXH4AkQ

Her får man tre uforpligtende tilbud på det der skal laves. 

Anmeld

24. oktober 2013

1234rj

Fuglemor skriver:

vi har snakket om når der lige er råd at bygge oven på vores hus så vi kan få nogle flere værelser. Lige nu er vores hus på 110 kvm fordelt på køkken, stue, børneværelsem soveværelse og kontor/børneværelse (værelset er så lille men den mindste skulle jo have et værelse. Samt badeværelse.

meningen er at vi vil have værelser oven på. Måske sådan at alle børneværelsere r der og så vil børneværelset i under etagen bruges til legeværelset til dagpleje.

men hvem retter man henvendelse til. Det er godkendt til at bygge oven på. Men vi aner ikke lige hvem man retter henvendelse til. Vi kan ikke selv lave noget så der er jo en del der skal indover. Håber der er nogen der kan hjælpe. Samt hvad har i givet for at få lavet en etage på?

Og evt en murer :>

Anmeld

24. oktober 2013

Rockertand

Fuglemor skriver:

Jeg har før svaret.
Oppe i søgefeltet kan du skrive gitterspær, så tror jeg, at det kommer frem.

Anmeld

24. oktober 2013

flowerpot3

jeg kender ikke specielt meget til emnet, men her er nogle af de tanker jeg har omkring det  

For det første, tror jeg at det er vigtigt at få en vurdering af, om huset kan bære vægten af en eventuel ovenbygning eller om det er behov for forstærkning af fundamentet - det er nok kun en bygningsingenør, der kan vurdere dette. Udover det, så ville det også være en ide at have en arkitekt på som I kan drøfte forskellige (plan)løsninger med. 

Så vidt jeg ved, er der også regler omkring det maksinale byggeprocent, som må være på en grund - oplysninger om dette har kommunen. Det er også kommunen, der giver byggetilladelse når man er nåetså langt.

Held og lykke med projektet

Anmeld

24. oktober 2013

flowerpot3

Hov, kan lige se at der er tilladelse til at bygge ovenpå. Det er jo super Så skal I nok finde ud af hvor mange kvadratmeter, der må bygges på første salen og derefte kontakte en arkitekt og en entrepreneurfirma til at hjælpe jer med planlægning og udførelse af arbejdet.

Anmeld

24. oktober 2013

Fuglemor

Trine89 skriver:

Jeg ville tage fat i en tømmer og en elektrikker. Det er umiddelbart "kun" de to som det ville være brug for. 

Evt. bruge denne side: 
http://www.3byggetilbud.dk/lp/haandvaerker-tilbud/?gclid=CK2zzMyKsLoCFad6cAodXH4AkQ

Her får man tre uforpligtende tilbud på det der skal laves. 

manden min nævner et firma han kender til som blandt andet har tømrer og andre håndværkere ansat så er vist dem vi skal kontakte. Men vil da lige bruge linket

Anmeld

24. oktober 2013

Fuglemor

Rockertand skriver:

Jeg har før svaret.
Oppe i søgefeltet kan du skrive gitterspær, så tror jeg, at det kommer frem.

Prøver jeg lige og tak 

Anmeld

24. oktober 2013

Fuglemor

flowerpot3 skriver:

Hov, kan lige se at der er tilladelse til at bygge ovenpå. Det er jo super Så skal I nok finde ud af hvor mange kvadratmeter, der må bygges på første salen og derefte kontakte en arkitekt og en entrepreneurfirma til at hjælpe jer med planlægning og udførelse af arbejdet.

Ja okay det skal så undersøges. Ved ikke om der står noget om det i papirerne. Ejendoms mægler nævnte bare at der var søgt om det og det var godkendt men vi skal vist nok ansøge igen for en sikkerheds skyld da det er nogle år siden.

puha kan godt se det vist løber op i pris. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.