Navn til en dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad er bedst?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.383 visninger
25 svar
10 synes godt om
22. oktober 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

vi har herhjemme snakket om navn til den lille og er helt sikker på det fulde navn hvis vi får en datter, men vi kan ikke rigtig finde på et navn til hvis det bliver en dreng...

Min kæreste har altid sagt at hvis han fik en pige skulle hun hedde Judith Kirsten efter hans bedstemødre og jeg synes det er to pæne navne... Vi har snakket om at hvis vi får en dreng vil vi gerne bruge vores bedstefædres navne på samme måde, men vi er ikke sikker på hvad det skal være...

deres navne er

- Jørgen

- Knud

- Ove

- Vang

Vi hælder mest til Knud Ove hvor Knud er fornavn og Ove et mellemnavn, men nu bliver vi lidt i tvivl om det kan bruges, om vi bør finde en anden kombi eller et helt andet navn...

Hvis I siger noget andet end Knud Ove, så må I meget gerne sige hvad det kunne være...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2013

LinLin

Det er overhovedet ikke navne jeg bryder mig om men hvis I vil bruge et af dem stemmer jeg for Knud helt alene Jørgen og Ove kan jeg slet ikke forestille mig et barn i dag hedde... Og Vang lyder som et efternavn.

Anmeld

22. oktober 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
LinLin skriver:

Det er overhovedet ikke navne jeg bryder mig om men hvis I vil bruge et af dem stemmer jeg for Knud helt alene Jørgen og Ove kan jeg slet ikke forestille mig et barn i dag hedde... Og Vang lyder som et efternavn.

Hvis vi døber ham Knud Ove bliver det sådan at han i hverdagen bliver kaldt Knud... På samme måde som at jeg er døbt Malene Jeanett men stort set aldrig bruger Jeanett....

Anmeld

22. oktober 2013

CroQuis

Jeg bryder mig ikke om nogle af dem, og ikke navne jeg ville vælge 

Men sød tanke at opkalde jeres barn efter bedsteforældre 

Hvis jeg skulle vælge, ville jeg sige Knud Jørgen lød bedst... 

Anmeld

22. oktober 2013

modesty

Ms.Sunshine skriver:

vi har herhjemme snakket om navn til den lille og er helt sikker på det fulde navn hvis vi får en datter, men vi kan ikke rigtig finde på et navn til hvis det bliver en dreng...

Min kæreste har altid sagt at hvis han fik en pige skulle hun hedde Judith Kirsten efter hans bedstemødre og jeg synes det er to pæne navne... Vi har snakket om at hvis vi får en dreng vil vi gerne bruge vores bedstefædres navne på samme måde, men vi er ikke sikker på hvad det skal være...

deres navne er

- Jørgen

- Knud

- Ove

- Vang

Vi hælder mest til Knud Ove hvor Knud er fornavn og Ove et mellemnavn, men nu bliver vi lidt i tvivl om det kan bruges, om vi bør finde en anden kombi eller et helt andet navn...

Hvis I siger noget andet end Knud Ove, så må I meget gerne sige hvad det kunne være...

Jeg ville vælge Vang uden mellemnavn.

Anmeld

22. oktober 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
LinLin skriver:

Jeg tror, det er navne, som er på vej ind i varmen igen, og at vi vil møde en del Jørgen'er og Knud'er de næste 10-15 år. For 25 år siden ville de færreste have troet, at Emma, Lilly, Laurids, Viggo etc. nogensinde ville dukke op igen 

Anmeld

22. oktober 2013

LinLin

Ms.Sunshine skriver:

Hvis vi døber ham Knud Ove bliver det sådan at han i hverdagen bliver kaldt Knud... På samme måde som at jeg er døbt Malene Jeanett men stort set aldrig bruger Jeanett....

Jeg synes bare ove er alt for gammelt (på en ikke "fed" måde) så jeg ville slet ikke bruge det

Anmeld

22. oktober 2013

Anonym101

Ms.Sunshine skriver:

deres navne er

- Jørgen

- Knud

- Ove

- Vang

Puha, de navne er slet ikke mig. Jeg ville vælge nogle andre navne 

Anmeld

22. oktober 2013

LinLin

Mor og meget mere skriver:

Jeg tror, det er navne, som er på vej ind i varmen igen, og at vi vil møde en del Jørgen'er og Knud'er de næste 10-15 år. For 25 år siden ville de færreste have troet, at Emma, Lilly, Laurids, Viggo etc. nogensinde ville dukke op igen 

Måske - det ændrer bare ikke på min mening om de navne

Jeg er overhovedet ikke til gamle danske navne

Anmeld

22. oktober 2013

Patriark

Ms.Sunshine skriver:

deres navne er

- Jørgen

- Knud

- Ove

- Vang

Knud er et pisse fedt navn. Hvis jeg var jer, ville jegbruge det alene. Hvis man aldrig bruger mellemnavnet hvorfor så have det?

Det bliver også en smule for poppet, lidt ala Max Louie, Liam Noah osv.

Knud og kun Knud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.