Kaffe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2013

Tulipan

isabellasmor skriver:

Ja.. de flestes holdning er jo at rygning er no go under graviditet, og vi ved alle at det forringer chancerne for at opnå graviditet . Manden min ryger, men han har skåret ned, og i julegave får han en af de der elektroniske (dem med det der væske halløj) og så stopper han derfra. 

Men hvad med kaffe?? Jeg drikker ca 5 kopper om dagen, de fleste dage mindre og få gange flere... Min mand drikker en del mere, og bruger også sukker i til min store irretation, men han har dog skåret ned på sukkeret. 

Kan vores kaffe forbrug være en af grundene til at det bare ikke lykkedes? 

Det handler jo om at mange ting der nedsætte fertiliteten lidt tilsammen nedsætter den meget
Hvis man skal være helt streng med koffein, viser forskning at du kun må få hvad der svarer til 1 dl sort kaffe om dagen hvis det ikke skal have betydning for din fertilitet
Din mands forbrug af tobak og alkohol? nedsætter fertiliteten uanset hvor lidt det så end er
Men du bliver også mindre fertil af at være stresset og bekymret, og alle de ting man ikke må stresser jo. Så det er lidt pest eller kolera

Jeg blev selv gravid da jeg holdt op med at være fokuseret på hvad jeg ikke måtte og i stedet holdt sommerferie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2013

isabellasmor

ano14316 skriver:

Jeg kan ikke forestille mig at det har nogen betydning.. ej heller om man bruger sukker eller ej..
Man anbefaler et Max indtag af koffrienholdige drikke til gravide men det skyldes babys påvirkning af koffein...

Er i blevet undersøgt?

altså undersøgt for ferlitetsproblemer? ja jeg har pco, og får ikke ægløsning af mig selv pt, derfor tager jeg pergotime og får ovitrelle. bliver jeg ikke gravid i denne cyklus ( fik ovitrelle igår) så skal jeg nok også have metformin, og så snakkede han også noget om nogle daglige indsprøjtninger...

Anmeld

22. oktober 2013

isabellasmor

os2 skriver:

Prøv i stedet koffein fri nescafe...den med det røde låg, ved godt nogen synes det smager mærkeligt, men man vænner sig jo til meget...jeg har hørt fra flere at de blev gravide efter at være stoppet med kaffe. Gi det en chance og prøv det. Held og lykke

det egentlig en super god ide  tror jeg skal have købt den, ved du om man kan få det i pose? altså ligesom alm kaffe til kaffemaskinen?

Anmeld

22. oktober 2013

isabellasmor

Tulipan skriver:

Det handler jo om at mange ting der nedsætte fertiliteten lidt tilsammen nedsætter den meget
Hvis man skal være helt streng med koffein, viser forskning at du kun må få hvad der svarer til 1 dl sort kaffe om dagen hvis det ikke skal have betydning for din fertilitet
Din mands forbrug af tobak og alkohol? nedsætter fertiliteten uanset hvor lidt det så end er
Men du bliver også mindre fertil af at være stresset og bekymret, og alle de ting man ikke må stresser jo. Så det er lidt pest eller kolera

Jeg blev selv gravid da jeg holdt op med at være fokuseret på hvad jeg ikke måtte og i stedet holdt sommerferie

blev også selv gravid den måned jeg gav slip på PB tankerne , med vores datter.. så er godt klar over det har meget at sige, men det er bare skiiiiide svært 

Anmeld

22. oktober 2013

ano14316

isabellasmor skriver:

altså undersøgt for ferlitetsproblemer? ja jeg har pco, og får ikke ægløsning af mig selv pt, derfor tager jeg pergotime og får ovitrelle. bliver jeg ikke gravid i denne cyklus ( fik ovitrelle igår) så skal jeg nok også have metformin, og så snakkede han også noget om nogle daglige indsprøjtninger...

Okay...

Jeg tænker nok at efter sådan som jeg læser dit indlæg så det der er mest nedsættende er dit stress niveau over ikke at blive gravid...

Jeg ved ikke hvordan det er, men det må være så mega hårdt at blive ved med år prøve og prøve og prøve og bliver undersøgt på kryds og tværs og skrive op og ned om alting og så få at vide 'du skal bare slappe helt af'
Men synes bare ofte man høre at når nogen opgiver og slapper helt af omkring det så bliver de mod alle odds gravide naturligt...
Og det er jo slet ikke ukendt at stress påvirker cyklussen.. jeg ved da ikke hvor mange gange min ellers fuldstændige regelmæssige mens er vævet skudt op til en uge fordi jeg frygtede (som teenager) at jeg var gravid og få timer efter en negativ graviditetstest kom mensen...

Håber det snart lykkedes for jer...

Anmeld

22. oktober 2013

isabellasmor

ano14316 skriver:

Okay...

Jeg tænker nok at efter sådan som jeg læser dit indlæg så det der er mest nedsættende er dit stress niveau over ikke at blive gravid...

Jeg ved ikke hvordan det er, men det må være så mega hårdt at blive ved med år prøve og prøve og prøve og bliver undersøgt på kryds og tværs og skrive op og ned om alting og så få at vide 'du skal bare slappe helt af'
Men synes bare ofte man høre at når nogen opgiver og slapper helt af omkring det så bliver de mod alle odds gravide naturligt...
Og det er jo slet ikke ukendt at stress påvirker cyklussen.. jeg ved da ikke hvor mange gange min ellers fuldstændige regelmæssige mens er vævet skudt op til en uge fordi jeg frygtede (som teenager) at jeg var gravid og få timer efter en negativ graviditetstest kom mensen...

Håber det snart lykkedes for jer...

jamen du har ret, og jeg ved det jo godt! jeg bilder mig også ind at jeg slapper liiidt mere af end sidste cyklus, men nok ikke så meget som jeg "burde".... jeg prøver.. og vil måske nu bruge kræfterne på at prøve liidt mere.. for du har jo fuldstændig ret altså! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.