Kaffe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.063 visninger
15 svar
10 synes godt om
22. oktober 2013

isabellasmor

Ja.. de flestes holdning er jo at rygning er no go under graviditet, og vi ved alle at det forringer chancerne for at opnå graviditet . Manden min ryger, men han har skåret ned, og i julegave får han en af de der elektroniske (dem med det der væske halløj) og så stopper han derfra. 

Men hvad med kaffe?? Jeg drikker ca 5 kopper om dagen, de fleste dage mindre og få gange flere... Min mand drikker en del mere, og bruger også sukker i til min store irretation, men han har dog skåret ned på sukkeret. 

Kan vores kaffe forbrug være en af grundene til at det bare ikke lykkedes? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2013

mariamiss6

isabellasmor skriver:

Ja.. de flestes holdning er jo at rygning er no go under graviditet, og vi ved alle at det forringer chancerne for at opnå graviditet . Manden min ryger, men han har skåret ned, og i julegave får han en af de der elektroniske (dem med det der væske halløj) og så stopper han derfra. 

Men hvad med kaffe?? Jeg drikker ca 5 kopper om dagen, de fleste dage mindre og få gange flere... Min mand drikker en del mere, og bruger også sukker i til min store irretation, men han har dog skåret ned på sukkeret. 

Jeg tror simpelthen ikke på at hverken dit eller din mands kaffeforbug alene, hverken med eller uden sukker, er skyld i at projekt baby ikke er lykkedes endnu. 

Det var mit meget korte svar.... Det bliver for indviklet hvis jeg skal skrive meget mere  

Anmeld

22. oktober 2013

isabellasmor

mariamiss6 skriver:

Jeg tror simpelthen ikke på at hverken dit eller din mands kaffeforbug alene, hverken med eller uden sukker, er skyld i at projekt baby ikke er lykkedes endnu. 

Det var mit meget korte svar.... Det bliver for indviklet hvis jeg skal skrive meget mere  

Hehe. Jamen det tror jeg egentlig heller ikke selv, men når man står i det, så finder jeg mig selv tænke over ALT.. Altså det er helt forfærdeligt  

Anmeld

22. oktober 2013

mariamiss6

isabellasmor skriver:

Hehe. Jamen det tror jeg egentlig heller ikke selv, men når man står i det, så finder jeg mig selv tænke over ALT.. Altså det er helt forfærdeligt  

Jeg må ærligt indrømme at jeg også tænkte at det dog var et meget sært spørgsmål, fordi det henleder tankerne på noget fanatisk  

Og så tænkte jeg bagefter at du vidst ikke plejer at være fanatisk så jeg kunne godt svare ganske kort bare  

Kan du så slå det ud af hovedet. I skal jo for fanden også leve, i er kun menneske, og kaffe er godt, meget kaffe er meget godt (Altså, set fra sådan en menneskelig side - det vil sige uden hensynstagen til fysisk velvære og sundhed )

Anmeld

22. oktober 2013

esioul

isabellasmor skriver:

Dronninglund siger MAX 3 kopper pr dag. Derefter kan det gå ind og nedsætte fertiliteten.

Anmeld

22. oktober 2013

isabellasmor

mariamiss6 skriver:

Jeg må ærligt indrømme at jeg også tænkte at det dog var et meget sært spørgsmål, fordi det henleder tankerne på noget fanatisk  

Og så tænkte jeg bagefter at du vidst ikke plejer at være fanatisk så jeg kunne godt svare ganske kort bare  

Kan du så slå det ud af hovedet. I skal jo for fanden også leve, i er kun menneske, og kaffe er godt, meget kaffe er meget godt (Altså, set fra sådan en menneskelig side - det vil sige uden hensynstagen til fysisk velvære og sundhed )

hehe tak  Jeg slår det ud af hovedet og holder mig til at drikke det jeg plejer..  Det er som regl også kun 4 kopper når vi bare er herhjemme

Anmeld

22. oktober 2013

isabellasmor

esioul skriver:

Dronninglund siger MAX 3 kopper pr dag. Derefter kan det gå ind og nedsætte fertiliteten.

Okay, synes jeg også t have læst, men så læser man et andet sted at det ikke har noget at sige osv osv 

Jeg holder den til 4 kopper og krydser for at den snart er der! 

Anmeld

22. oktober 2013

ano14316

isabellasmor skriver:

Jeg kan ikke forestille mig at det har nogen betydning.. ej heller om man bruger sukker eller ej..
Man anbefaler et Max indtag af koffrienholdige drikke til gravide men det skyldes babys påvirkning af koffein...

Er i blevet undersøgt?

Anmeld

22. oktober 2013

os2

Prøv i stedet koffein fri nescafe...den med det røde låg, ved godt nogen synes det smager mærkeligt, men man vænner sig jo til meget...jeg har hørt fra flere at de blev gravide efter at være stoppet med kaffe. Gi det en chance og prøv det. Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.