har lige brug for at høre jeres input

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2013

bøllen

jydeinden skriver:

hvis i er på besøg hos nogen, eller nogen er på besøg hos jer, sidder i så og skriver meget med andre venner, veninder eller kæresten imens.. og vi snakker IKKE en enkelt besked eller to, vi snakker længere samtaler under maden, når i ser en film eller når i laver noget tredje sammen med denne person. og har i evt oplevet at nogen gjorde det?

Nej det kunne jeg ikke finde på. Kunne finde på at tjekke min Tlf kort , evt skrive - er i byen skriver senere.

men sidde og skrive under maden syntes jeg er uhøfligt . Værtinde har brugt tid mm på at forberede og gøre klar. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
jydeinden skriver:

hvis i er på besøg hos nogen, eller nogen er på besøg hos jer, sidder i så og skriver meget med andre venner, veninder eller kæresten imens.. og vi snakker IKKE en enkelt besked eller to, vi snakker længere samtaler under maden, når i ser en film eller når i laver noget tredje sammen med denne person. og har i evt oplevet at nogen gjorde det?

jeg har selv den mening at mobilen bliver i lommen under maden... selvfølgelig må man godt tage den hvis den ringer og så sige at man spiser, hvis det ikke er vigtigt...

Jeg havde også en veninde der kom på besøg hos mig da hun skulle hjælpe mig med at gøre de sidste ting klar til at jeg fik min søn, men i stedet sad hun og skrev på mobilen, så til sidst sagde jeg lige ud til hende at hvis hun alligevel bare skulle sidde med mobilen og ikke hjælpe mig, så kunne hun lige så godt gå... 

Anmeld

22. oktober 2013

Pcokate

jydeinden skriver:

Mobilen altid på lydløs med vibration. Så kan jeg se om det er noget alvorligt. Og jeg er typen der ikke kan snuppe at være sammen med facebook/Twitter/SMS klistrer fingrerne.  Det er direkte uhøfligt at lave dådan noget sammen med andre, medmindre det er nødvendigt (barn syg, nohen skal have hjælp m.m) Og det har de da alle også accepteret omend de synes jeg er lidt mærkelig

Anmeld

22. oktober 2013

Benjamins'mor

Når jeg er sammen med min veninde kan jeg godt finde på at skrive lidt med min kæreste. Men når han ikke er på barsel ser vi ikke hinanden så meget så vi skriver sammen i hans pauser.
Men jeg skriver ALDRIG når jeg spiser. Det er vidst MEGET sjællendt det er sket.

Anmeld

22. oktober 2013

jydeinden

mange tak for alles holdninger, ingen er rigtige og forkerte som jeg ser det, forstået som at man har retten til at have sin mening og være uenig.

Jeg tog en snak med personen da han stod op, og han kunne godt selv se det måske ikke var det smarteste han havde gjort, men han havde regnet med at jeg sagde fra, at jeg så at sige beordrede ham til at ligge sin mobil fra sig, så dét vil jeg gøre en anden gang, omend jeg ikke mener jeg er hans mor..

Jeg er særligt øm omkring måltider da jeg er opdraget med at de er mobil frie.. jeg har intet imod at en ipad ligger på bordet, HVIS det er for at høre musik, og intet andet.

Jeg er nok lidt striks på det område, men jeg har uden tvivl en forventning om at er man gæst i mit hjem så er det fordi man ønsker at se MIG, hvis man har et ønske om at kisse misse med kæresten eller hvilke behov man nu evt ellers har, så må man gøre det når man kommer hjem, eller have vedkommende med.

Anmeld

22. oktober 2013

jydeinden

Benjamins'mor skriver:

Når jeg er sammen med min veninde kan jeg godt finde på at skrive lidt med min kæreste. Men når han ikke er på barsel ser vi ikke hinanden så meget så vi skriver sammen i hans pauser.
Men jeg skriver ALDRIG når jeg spiser. Det er vidst MEGET sjællendt det er sket.

jamen så kan jeg på en måde godt forstå det, men jeg forstår ikke når man er sammen ret ofte at man så ikke lige kan tage en time eller to uden mobilen, at det ikke falder en naturligt, jeg mener hvis man er i andet selskab self

Anmeld

22. oktober 2013

Dafnies

NEJ! Det kunne jeg ikke finde på! Jeg er nemlig pisse træt af den mobilafhængighed der findes blandt mange af mine veninder! Jeg synes simpelthen det er så flabet og uforskammet, når folk gør det. 
Jeg har flere 'veninder' der gør det - og jeg må indrømme, at flere af dem nu er blevet lagt lidt på is, fordi jeg er så træt af,  at de facebooker eller sms'er mens de ses med mig.. 

Jeg synes man føler sig tilsidesat og ligegyldig, når man er i rum med en, der hellere vil tjekke op på hvad der sker alle andre steder 

Anmeld

22. oktober 2013

jydeinden

Dafnies skriver:

NEJ! Det kunne jeg ikke finde på! Jeg er nemlig pisse træt af den mobilafhængighed der findes blandt mange af mine veninder! Jeg synes simpelthen det er så flabet og uforskammet, når folk gør det. 
Jeg har flere 'veninder' der gør det - og jeg må indrømme, at flere af dem nu er blevet lagt lidt på is, fordi jeg er så træt af,  at de facebooker eller sms'er mens de ses med mig.. 

Jeg synes man føler sig tilsidesat og ligegyldig, når man er i rum med en, der hellere vil tjekke op på hvad der sker alle andre steder 

glad for jeg ikke er ene om det.. sad og sidder virkeligt tilbage med følelsen af at blive tilsidesat, at jeg som så mange gange før blot var et nummer i rækken.. tag hende endeligt for givet, hun render alligevel ikke nogen vegne.

Anmeld

23. oktober 2013

jydeinden

Ms.Sunshine skriver:

jeg har selv den mening at mobilen bliver i lommen under maden... selvfølgelig må man godt tage den hvis den ringer og så sige at man spiser, hvis det ikke er vigtigt...

Jeg havde også en veninde der kom på besøg hos mig da hun skulle hjælpe mig med at gøre de sidste ting klar til at jeg fik min søn, men i stedet sad hun og skrev på mobilen, så til sidst sagde jeg lige ud til hende at hvis hun alligevel bare skulle sidde med mobilen og ikke hjælpe mig, så kunne hun lige så godt gå... 

ville ønske jeg havde haft dit mod.. og sagt fra længe før, jeg ved ikke om venskabet den gang kunne have været reddet, men jeg er ikke sikker på det nu i hvert fald.. Det er mig som vakler, og det er ikke kun pga den her episode, det er en masse af det hele.. hvis man vil behandle et andet menneske med så stor ligegyldighed så bør man blive hjemme

Anmeld

23. oktober 2013

jydeinden

bøllen skriver:

Nej det kunne jeg ikke finde på. Kunne finde på at tjekke min Tlf kort , evt skrive - er i byen skriver senere.

men sidde og skrive under maden syntes jeg er uhøfligt . Værtinde har brugt tid mm på at forberede og gøre klar. 

jamen tjekke telefonen kort ser jeg bestemt heller intet galt i.... for det tager jo ikke timer.. men at sidde med sin mobil, og vores ipad fra man kom til man gik, og så et par timer efter man skrev, skrive at man sådan havde hygget sig, det var at godt at se en, så sidder jeg og tænker "you must be kidding me?"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.