kalender gaver eller advent gave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

954 visninger
15 svar
18 synes godt om
21. oktober 2013

Wik

Kalender gave eller advent? Jeg har en pige på 3 år og en lille på under et år. Tænker at der skal indføres en af de to traditioner, hvad gør I?

Og hvad synes I er bedst, jeg er mest til advent, selvom jeg fik noget andet som barn, men synes der er mere kvalitet i en adventsgaver og ogsp lidt hyggeligt når det er søndag hvor familien har fri.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2013

Stumpen

Synes ideen med kalendergave er hyggelig, men jeg har to piger, så det ville blive 48 gaver = for dyrt til min pengepung, så de får søndagsgaver 

Anmeld

21. oktober 2013

EnSødMor

Wik skriver:

Kalender gave eller advent? Jeg har en pige på 3 år og en lille på under et år. Tænker at der skal indføres en af de to traditioner, hvad gør I?

Og hvad synes I er bedst, jeg er mest til advent, selvom jeg fik noget andet som barn, men synes der er mere kvalitet i en adventsgaver og ogsp lidt hyggeligt når det er søndag hvor familien har fri.

Min pige er 15 måneder til jul, og jeg laver en pakkekaldender til hver dag til hende, har tænkt mig at gøre det til en tradition for hende hvert år, jeg syntes netop ikke at det bliver for "ligegyldige" gaver.. Jeg mener det er sundt for børnene at lære at selv små gaver som måske ikke er noget vildt er kedeligt, at man skal være glad for alt man får uanset hvad det er - 

Jeg har købt nogle stykker af gaverne indtil videre og til om søndagen er det nogle større gaver netop fordi man kan bruge søndagen sammen på at lege med det.. ;-) 

Anmeld

21. oktober 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Her får vores dreng på 6 år og vores pige på 4 år og 7 mdr. kalendergaver. Ja, det er 48 stk der skal købes. Men jeg har købt igennem den sidste månede og synes selv jeg har fået nogen gode gaver. Det er alt i mellem 2 kr til 20 kr. Det er både legetøj, strømper, underbukser, tyggegummi, en slikkepind mv.

De elskede deres gaverne fra nisserne der lå der hver morgen og de sprang ud af sengen.

Man kan sagtens lave en god kalender uden skrammel, hvis man gider, at bruge lidt tid på den

Anmeld

21. oktober 2013

Tip!

Min søn får en gave hver dag.. 

Jeg har købt dem igennem længere tid, og alle er pakket ind og klar til den 1 december..

Han drøner ud om morgenen for at se hvad julemanden er kommet med. 

Overvejer og lave en til min søster.. på 29 år.. Hva mon jeg skal stoppe i 24 gaver til hende? 

Anmeld

21. oktober 2013

De3Guldklumper

Her kommer julemanden løbende igennem december. Ikke hver dag men når han har haft tid til at kigge forbi nogen dage 2 dage i streg og har vi en travl uge jamen så kan han også springe over 2 dage.

Det er jeg selv vokset op med og keg synes det er SÅ hyggeligt at ungerne tror det er julemanden

Anmeld

21. oktober 2013

Silas&Mille

Jeg har købt kalender gaver siden april tror jeg. Hvis jeg lige falder over noget spændende når jeg er ude at handle, så ryge det også i vognen og på den måde får jeg spredt udgiften over næsten hele året.

Regner med de skal have 24 pakker hver (har en pige og en dreng), veddog ikke hvor mange jeg mangler endnu, men der er pakker til priser mellem 5kr og 120kr... Til gengæld bliver der dog skåret lidt ned på selve julegaverne, da de alligevel får mange af deres 3 hold bedsteforældre og 4 hold oldeforældre

Anmeld

21. oktober 2013

B&J

kalender gave i nissesokken hver dag

Anmeld

21. oktober 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Wik skriver:

Min søns far er bopælsforælder og har valgt i år at vores dreng kun skal have adventgaver i år, men de andre år fik han kalendergaver... Vi gav ham små ting som en pakke smarties, en lille pakke rosiner eller lignende mandag til lørdag og så fik han lidt større ting om søndagen...

Mange af hans "hverdagsgaver" var små ting fra Tiger...

Anmeld

21. oktober 2013

trunte89

Min datter får hver dag. Hun er nemlig overbevist om, at det er nissen der kommer med dem. Hun mener, at han går og holder øje med hende gennem længere tid. Hun har sågar set Nissen et par gange! Hun er dybt alvorlig når hun snakker om det.
Har altid problemer med at finde på ting, men elsker det alligevel.
Laver også pakkekalender til min mor og min bedste veninde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.