LineSchack skriver:
Match grupperne findes ikke mere i den nye reform. Nu hedder det enten uddannelses parat eller aktivitets parat. Aktivtets parat betyder at man ikke er klar på nyværende tidspunkt til en udd. Men at det er din sagsbehandlers job at få dig klar på sigt om drt så tager 10 -20 år.. og hvis man er enlig forsørger for man et ekstra tillæg. Så man ikke for mindre end man gør nu. Jeg er aktivitets parat og jeg vil få det samme. Plus jeg er enlig forsørger..
kæmpe krammer al held og lykke
Jeg vil rigtig gerne i et afklaringsforløb, så jeg også selv ved, hvad jeg kan klare.
Det jeg er bange for, er at jeg med det samme bliver kastet ud i et 37 timers job.
Jeg har altid troet, at jeg skulle have et job som havde med mennesker at gøre, som fx pædagog eller socialrådgiver, men jeg kan ikke holde til det. Så jeg vil gerne finde ud af, hvad jeg så kan.
Som jeg kan læse det på min ansøgning om kontanthjælp, så er der 3 grupperinger, som de her i kommunen arbejder placerer os i: jobklar, indsatsklar og midlertidigt passivt.Her er det så at socialrådgiveren på psyk mener, at jeg er mellem de to sidste.
Jeg er også enlig forsørger, og som jeg har forstået det, så vil jeg kunne få 13700 før skat i kh.
Anmeld