psykisk syg og på kh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2013

Anonym trådstarter

LineSchack skriver:

Match grupperne findes ikke mere i den nye reform. Nu hedder det enten uddannelses parat eller aktivitets parat. Aktivtets parat betyder at man ikke er klar på nyværende tidspunkt til en udd. Men at det er din sagsbehandlers job at få dig klar på sigt  om drt så tager 10 -20 år.. og hvis man er enlig forsørger for man et ekstra tillæg. Så man ikke for mindre end man gør nu. Jeg er aktivitets parat og jeg vil få det samme. Plus jeg er enlig forsørger..

kæmpe krammer al held og lykke

Jeg vil rigtig gerne i et afklaringsforløb, så jeg også selv ved, hvad jeg kan klare.

Det jeg er bange for, er at jeg med det samme bliver kastet ud i et 37 timers job.
Jeg har altid troet, at jeg skulle have et job som havde med mennesker at gøre, som fx pædagog eller socialrådgiver, men jeg kan ikke holde til det. Så jeg vil gerne finde ud af, hvad jeg så kan.
Som jeg kan læse det på min ansøgning om kontanthjælp, så er der 3 grupperinger, som de her i kommunen arbejder placerer os i: jobklar, indsatsklar og midlertidigt passivt.Her er det så at socialrådgiveren på psyk mener, at jeg er mellem de to sidste.

Jeg er også enlig forsørger, og som jeg har forstået det, så vil jeg kunne få 13700 før skat i kh.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg vil rigtig gerne i et afklaringsforløb, så jeg også selv ved, hvad jeg kan klare.

Det jeg er bange for, er at jeg med det samme bliver kastet ud i et 37 timers job.
Jeg har altid troet, at jeg skulle have et job som havde med mennesker at gøre, som fx pædagog eller socialrådgiver, men jeg kan ikke holde til det. Så jeg vil gerne finde ud af, hvad jeg så kan.
Som jeg kan læse det på min ansøgning om kontanthjælp, så er der 3 grupperinger, som de her i kommunen arbejder placerer os i: jobklar, indsatsklar og midlertidigt passivt.Her er det så at socialrådgiveren på psyk mener, at jeg er mellem de to sidste.

Jeg er også enlig forsørger, og som jeg har forstået det, så vil jeg kunne få 13700 før skat i kh.

min kæreste er i behandling via psykiatrien og igang med afklaring i forhold til hvad han overhovedet fejler osv...

hans afklaring i forhold til kommunen var at (på de gamle regler) han mindst skulle afsted 4 timer i løbet af ugen som det mindste hun måtte lave til ham selvom hun godt vidste at de 2 timer om ugen ville være grænsen...

Ved ikke under de nye regler osv men håber da det er det samme... at de starter med det mindste og så ser hvordan det går..

kæresten endte med at være sygemeldt 40% af tiden over det halve år han var igang med det... og derhjemme sad han flere aftener og græd og kunne ingenting.. men gennemførte det for at få det overstået så det kunne blive skrevet ind at han havde afprøvet det og at det bare slet ikke duede...

Du skal kigge på Borger.dk der står satserne for KH kæresten får omkring de 13800 før skat... og er forsørger...

Anmeld

21. oktober 2013

PrincessTanja

Anonym skriver:

Jeg er bare så bange for, at de kaster mig ud i en masse ting, som vil give mig nederlag på nederlag.

Jeg kan fortælle dig jeg har det på præcis samme måde som dig. Jeg er angst hver dag fordi min sagsbehandler er en arrogant **** som kun tænker på økonomi, og trods flere siders psykiatrisk og lægelig vurdering så forstår hun ikke jeg ikke må presses eller kan klare det hun vil presse mig ud i. Har altid en kamp med kommunen, men der er forskel på sagsbehandler, jeg havde i starten en rigtig forstående én, men hun sagde op, så nu står jeg med nr. 4 af sagsbehandlere som ingenting forstår. Håber du får det lettere i systemet og får en god sagsbehandler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.