psykisk syg og på kh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.085 visninger
12 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. oktober 2013

Anonym trådstarter

Jeg skal i morgen på kommunen og søge kh, fordi jeg ikke kan fortsætte på min uddannelse. Jeg har diagnosen bipolar lidelse, og stress i forhold til min uddannelse udløste en kæmpe reaktion i sidste uge, hvor jeg blev indlagt på psykiatrisk afdeling.

Andre på kh, som også er psykisk syge? Hvad kan jeg forvente af afklaringsforløb? Det er nok forskelligt fra kommune til kommune, men hvad har i andre prøvet?
Jeg er stadig indskrevet på afdelingen,men må være hjemme ved mit barn, og skal "kun" være der nede i dagtimerne.

Andre med diagnosen bipolar?

Man kan svare anonymt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2013

Sisse Vinther

Jeg skal i morgen på kommunen og søge kh, fordi jeg ikke kan fortsætte på min uddannelse. Jeg har diagnosen bipolar lidelse, og stress i forhold til min uddannelse udløste en kæmpe reaktion i sidste uge, hvor jeg blev indlagt på psykiatrisk afdeling.

Andre på kh, som også er psykisk syge? Hvad kan jeg forvente af afklaringsforløb? Det er nok forskelligt fra kommune til kommune, men hvad har i andre prøvet?
Jeg er stadig indskrevet på afdelingen,men må være hjemme ved mit barn, og skal "kun" være der nede i dagtimerne.

Man kan svare anonymt

Jeg kan desværre ikke hjælpe, men synes du skal have en stor krammer!

Og så  for at det hele får en rimelig løsning.

Anmeld

20. oktober 2013

Anonym trådstarter

Sisse Vinther skriver:

Jeg kan desværre ikke hjælpe, men synes du skal have en stor krammer!

Og så  for at det hele får en rimelig løsning.

Mange tak skal du have, det er sgu noget af en omgang, og jeg går godt nok langt ned økonomisk. Der er mange praktiske ting, som jeg skal have styr på nu.

Anmeld

20. oktober 2013

PrincessTanja

Jeg er har et par psykiatriske diagnoser og er på KH. Her i min kommune er de da fløjtende ligeglade.. Hader den kommune. Psykisk syge bliver sq så dårligt behandlet. Håber du bor i en bedre kommune og du møder bedre forståelse for dine problemer.

/Tanja.

Anmeld

20. oktober 2013

Anonym trådstarter

PrincessTanja skriver:

Jeg er har et par psykiatriske diagnoser og er på KH. Her i min kommune er de da fløjtende ligeglade.. Hader den kommune. Psykisk syge bliver sq så dårligt behandlet. Håber du bor i en bedre kommune og du møder bedre forståelse for dine problemer.

/Tanja.

Jeg er bare så bange for, at de kaster mig ud i en masse ting, som vil give mig nederlag på nederlag.

Anmeld

20. oktober 2013

Sisse Vinther

Anonym skriver:

Jeg er bare så bange for, at de kaster mig ud i en masse ting, som vil give mig nederlag på nederlag.

Har du ikke en socialrådgiver? Se skulle da meget gerne tage dit parti, sagt i grov form. Men de er der jo for at hjælpe dig!

Anmeld

20. oktober 2013

Anonym

Anonym skriver:

Man kan svare anonymt

Altså jeg harnogle psykiske problemer såsom borderline, ocd, a typisk spiseforstyrrelse m.m jeg er på kh og har heldigvis den bedste sagsbehandler så med den nye reform er jeg kommet i det der hedder aktivitets parat hvor jeg er freddet dog skal jeg derned hver 3 mdr og snakke om hvad jeg vil kunne nå jeg engang er klar.. der kan hå mange år. Så vil tro at du skal igennem en samtale med en safsbehandler hvor du skal gøre klart hvorgor du ikke kan og ha beviser for hvorgor du ikke kan. Jeg fik afvide at fordi jeg har 6 diagnoser så er jeg top kandidat for det så man skal ha en grund og bære i behandling så vil de "normalt" ikke press en. Men igen kan kun snak ud fra at jeg virkelig har den bedste sagsbehandler som lytter og hjælper alt hvad hun kan...jeg har måtte stoppe to udd siden januar og hverganh greb hun mig og hjalp mig op igen økonomisk..

sender dig en kæmpe kram og held og lykke håber du for den hjælp du skal ha så du kan få det bedre

Anmeld

20. oktober 2013

Wimmie

Anonym skriver:

Man kan svare anonymt

Du får også lige et kram herfra - håber på det bedste for dig og din familie 

Anmeld

20. oktober 2013

Anonym trådstarter

Sisse Vinther skriver:

Har du ikke en socialrådgiver? Se skulle da meget gerne tage dit parti, sagt i grov form. Men de er der jo for at hjælpe dig!

Jeg skal først op og søge kh i morgen, så ved ikke hvordan man gør, men har fået hjælp af socialrådgiveren på psyk til at udfylde den skema man skal have med. Hun mente at jeg falde et sted mellem de to sidste matchgrupper.

Jeg har mange forskellige mislykkede forsøg på uddannelse bag mig, og flere ansættelsesforhold, som jeg ikke kan blive i, fordi jeg ikke kan holde til det.

Anmeld

20. oktober 2013

LineSchack

Anonym skriver:

Jeg skal først op og søge kh i morgen, så ved ikke hvordan man gør, men har fået hjælp af socialrådgiveren på psyk til at udfylde den skema man skal have med. Hun mente at jeg falde et sted mellem de to sidste matchgrupper.

Jeg har mange forskellige mislykkede forsøg på uddannelse bag mig, og flere ansættelsesforhold, som jeg ikke kan blive i, fordi jeg ikke kan holde til det.

Match grupperne findes ikke mere i den nye reform. Nu hedder det enten uddannelses parat eller aktivitets parat. Aktivtets parat betyder at man ikke er klar på nyværende tidspunkt til en udd. Men at det er din sagsbehandlers job at få dig klar på sigt  om drt så tager 10 -20 år.. og hvis man er enlig forsørger for man et ekstra tillæg. Så man ikke for mindre end man gør nu. Jeg er aktivitets parat og jeg vil få det samme. Plus jeg er enlig forsørger..

kæmpe krammer al held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.