"børne kalender"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2013

Happiness

Kay skriver:

Det skal selvfølgelig opfølges når vi skal ud :-) men jeg tænker det som del af morgen samlingen også at lære dagenes navne og månederne og hvad det forskellige vejr hedder :-)

I Lukas' vuggestue snakker de også om hvilke børn der er der. Så de bliver "råbt op" og så svarer alle børnene i kor om lille SIlas er der Og hvis han ikke er, taler de om hvorfor. Er han syg eller fri/ferie. Så sætter de grønne figurer ud fra de børn der er tilstede, et rød F for dem der har ferie/frie og mener en rød ring for dem der er syge. 

Det er lidt skægt, for Lukas har nået en alder hvor han kommer hjem og siger at fx Silas syg. Silas ikke lege... Så der trænger lidt ind

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2013

Kay

Happiness skriver:

I Lukas' vuggestue snakker de også om hvilke børn der er der. Så de bliver "råbt op" og så svarer alle børnene i kor om lille SIlas er der Og hvis han ikke er, taler de om hvorfor. Er han syg eller fri/ferie. Så sætter de grønne figurer ud fra de børn der er tilstede, et rød F for dem der har ferie/frie og mener en rød ring for dem der er syge. 

Det er lidt skægt, for Lukas har nået en alder hvor han kommer hjem og siger at fx Silas syg. Silas ikke lege... Så der trænger lidt ind

Vi råber dem også op fra afkrydseren... Men syntes vi mangler lidt mere :-)

Anmeld

19. oktober 2013

TNBC

Kay skriver:

Jo men tænker også på motiver med vejret, og årstider og sådan... At der måske var en der var lavet

det er vel bare at gå på nettet og søger på billederne. det er nok mange.

Anmeld

19. oktober 2013

Kay

Yurie skriver:

det er vel bare at gå på nettet og søger på billederne. det er nok mange.

Jo jo men tænker også over økonomien i det ;-) alt den tid jegpskal bruge på selv at lave det skal jeg enten havde penge for at gøre ud over arbejde eller jeg skal gå fra og lave det så jeg ikke er sammen med børnene... 

Anmeld

19. oktober 2013

TNBC

Kay skriver:

Jo jo men tænker også over økonomien i det ;-) alt den tid jegpskal bruge på selv at lave det skal jeg enten havde penge for at gøre ud over arbejde eller jeg skal gå fra og lave det så jeg ikke er sammen med børnene... 

hvad med når børnene sover? Jeg tror skam ikke det tager så lang tid. nu ved jeg ikke hvor store de er, men du kan jo også have nogen af dem med til det med billederne.

Hvor jeg var sidst, var der to(tre) om morgenen, og den ene pædagog sad så på computeren og lavede arbejde. og der blev lavet når alle børnene sover, eller de fleste, men der var nok pædagoger til en kunne lave noget andet. man bliver jo nød til at bruge tid på kreative ting også, selvom at man helst vil være sammen med børnerne, ellers får man jo aldrig lavet andet end at lege med børnerne.

Anmeld

19. oktober 2013

TNBC

Kay skriver:

og det skal jo ikke være store billeder, bare små.. og jeg tror næsten det er dyrere hvis du finder det lavet og når du selv laver det, er du selv herre over hvordan det bliver.

Anmeld

19. oktober 2013

Kay

Yurie skriver:

hvad med når børnene sover? Jeg tror skam ikke det tager så lang tid. nu ved jeg ikke hvor store de er, men du kan jo også have nogen af dem med til det med billederne.

Hvor jeg var sidst, var der to(tre) om morgenen, og den ene pædagog sad så på computeren og lavede arbejde. og der blev lavet når alle børnene sover, eller de fleste, men der var nok pædagoger til en kunne lave noget andet. man bliver jo nød til at bruge tid på kreative ting også, selvom at man helst vil være sammen med børnerne, ellers får man jo aldrig lavet andet end at lege med børnerne.

vi er skåret så hårdt ned at der ikke er meget tid... vi er kun en vuggestue gruppe og når børnene sover er der 2 små vågne... og der skal samtidig holdes pauser og ordnes frugt og der skal bruges 30 min. på at putte de store sove børn, og i det tidsrum er vi kun 2... der er ikke ret meget tid... måske 15 min. hver dag... 

til at finde billederne, printe, klippe laminere ordne tavle osv... det vil tage mig et par uger... da der jo også er andre praktiske ting der skal ordns  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.