"børne kalender"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.244 visninger
16 svar
2 synes godt om
19. oktober 2013

Kay

jeg leder efter en "børne kalender" til mit arbejde...

sådan en med dage dato og måneder, årstider og gerne vejret på også, i filt eller sådan noget så man kan skifte ud i den hver dag til morgen samling...

jeg er pædagog i en vuggestue og har her i sommer "overtaget" en stue der ikke kørte ret godt, hvor en pædagog havde været sygemeldt i et langt stykke tid og der derfor ikke har været megen pædagogisk aktivitet... derfor søger jeg at hive små lærings øjeblikke ind i hverdags aktiviteter... så i dette tilfælde tænker jeg man skal kunne snakke om årstider, og dage osv.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2013

Happiness

Kay skriver:

sådan en med dage dato og måneder, årstider og gerne vejret på også, i filt eller sådan noget så man kan skifte ud i den hver dag til morgen samling...

jeg er pædagog i en vuggestue og har her i sommer "overtaget" en stue der ikke kørte ret godt, hvor en pædagog havde været sygemeldt i et langt stykke tid og der derfor ikke har været megen pædagogisk aktivitet... derfor søger jeg at hive små lærings øjeblikke ind i hverdags aktiviteter... så i dette tilfælde tænker jeg man skal kunne snakke om årstider, og dage osv.  

Jeg tænker at børnene ikke forstår det med dage og de fleste heller ikke måneder. Så det kun årstiderne man måske skal have fokus på.

Og så kan I snakke om hvad børnene skal have på ude på legepladsen. Fx. regner det, sner det, er det varmt, koldt, skal de have solcreme på, gummistøvler osv...? 

Og så have en stor påklædningsdukke som bliver klædt på efter vejret?

Så er det konkret og mere tydeligt for børnene. Måske nogle af de store børn kan sætte gummistøvlerne og regnfrakken på dukkerne? 

Anmeld

19. oktober 2013

Happiness

Og ude på legepladsen kan I mærke om sandet er tørt, vådt. Det samme med græsset. Og kigge op i luften for at se om det regner, solen skinder osv... Eller kigge på træerne om vinden blæser. 

Anmeld

19. oktober 2013

TNBC

Kay skriver:

lav magenter(staves) af de forskellige vejr. regn, sol, sne.. og så spørg børnene; hvordan er vejret i dag? og så kan man sætte den på en tavle. så ser de på vejret og man kan snakke om det.
lave billeder af børnene i gruppen, spørg hvem er her i dag og så sætter man billedet op.

Anmeld

19. oktober 2013

Kay

Happiness skriver:

Og ude på legepladsen kan I mærke om sandet er tørt, vådt. Det samme med græsset. Og kigge op i luften for at se om det regner, solen skinder osv... Eller kigge på træerne om vinden blæser. 

Jo de store vuggestue børn kan godt finde ud af det med dage og måneder :-) havde tænkt sådan lidt alla en boardmarker kalender også med vejet om det er skyet regner eller sner

Anmeld

19. oktober 2013

Kay

Yurie skriver:

lav magenter(staves) af de forskellige vejr. regn, sol, sne.. og så spørg børnene; hvordan er vejret i dag? og så kan man sætte den på en tavle. så ser de på vejret og man kan snakke om det.
lave billeder af børnene i gruppen, spørg hvem er her i dag og så sætter man billedet op.

Ja lige netop men skal man lave dem selv eller er der du sted man kan købe dem?

Anmeld

19. oktober 2013

TNBC

Kay skriver:

Ja lige netop men skal man lave dem selv eller er der du sted man kan købe dem?

du kan lave dem selv.. tager billederne, laminere dem og sætter maganeten bagpå.

Anmeld

19. oktober 2013

Happiness

Kay skriver:

Jo de store vuggestue børn kan godt finde ud af det med dage og måneder :-) havde tænkt sådan lidt alla en boardmarker kalender også med vejet om det er skyet regner eller sner

Jeg ville nok gøre det mere konkret, når det er vuggestuebørn. At det gøres i forbindelse med I skal ud. 

Tror det ville koste en del at købe. Men hvis du printer boardmaker billeder og laminere dem. Så er det jo "bare" en magnet tavle. Der er et gratis program lignenede boardmaker. Det hedder vidst picto selector. 

Anmeld

19. oktober 2013

Kay

Yurie skriver:

du kan lave dem selv.. tager billederne, laminere dem og sætter maganeten bagpå.

Jo men tænker også på motiver med vejret, og årstider og sådan... At der måske var en der var lavet

Anmeld

19. oktober 2013

Kay

Happiness skriver:

Jeg ville nok gøre det mere konkret, når det er vuggestuebørn. At det gøres i forbindelse med I skal ud. 

Tror det ville koste en del at købe. Men hvis du printer boardmaker billeder og laminere dem. Så er det jo "bare" en magnet tavle. Der er et gratis program lignenede boardmaker. Det hedder vidst picto selector. 

Det skal selvfølgelig opfølges når vi skal ud :-) men jeg tænker det som del af morgen samlingen også at lære dagenes navne og månederne og hvad det forskellige vejr hedder :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.